Huippuajettavuutta pilkkahintaan (uusi tuplis)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Galleriakeskustelu siirretty tuonne: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=34757
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Hieno tuplis sulla lefa!
Siitä renkaan pyörimissuunnasta:
Jos sulla pyörii joku renkaista väärään suuntaan ja renkailla on ajettu jo aikaisemminkin, siis vaikka yksi talvi, niin älä käännä rengasta enää vanteella oikein päin. Jos renkaalla on ajettu väärään pyörimissuuntaan ja sen kääntää takas oikeinpäin niin on vaara että nastat lähtee pois. Mä kun itse syksyllä ostin talvinakit vanteineen mun 900:n niin huomasin kun olin laittamassa renkaita alle, että kolmessa on sama pyörimissuunta.
(renkaat on misukan ivalot). Niistä yhdestä näki selvästi, että se oli se joka oli pyörinyt väärään suuntaan. Nastat olivat kuluneet vähän viistosti ja nastat olivat vähän vinossa. Kävin kysymässä jopa kääntämisestä rengasliikkeessä ja sieltä vahvistettiin mun aavistus, että jos kääntäis nyt pyörimään oikeaan suuntaan niin nastat voi lähtee. Ei oo vielä ropissut nastat pois vaikka yksi renkaista pyörii väärään suuntaan ja pidossakaan en ole huomannut eroa, taitaa vaan vesi kelillä lähinnä syrjäyttää huonommin vettä, kun urat on väärään suuntaan. Tosin mulla on se rengas nyt takana mutta luulen että se on aikaisemmin ollut edessä koska se on toinen niistä renkaista, joissa on pintaa vähemmän jäjellä pikkuisen kuin toisissa kahdessa.
Siitä renkaan pyörimissuunnasta:
Jos sulla pyörii joku renkaista väärään suuntaan ja renkailla on ajettu jo aikaisemminkin, siis vaikka yksi talvi, niin älä käännä rengasta enää vanteella oikein päin. Jos renkaalla on ajettu väärään pyörimissuuntaan ja sen kääntää takas oikeinpäin niin on vaara että nastat lähtee pois. Mä kun itse syksyllä ostin talvinakit vanteineen mun 900:n niin huomasin kun olin laittamassa renkaita alle, että kolmessa on sama pyörimissuunta.

Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Jep, kone on remontoitu ja peräisin vanhemmasta, kun auton alkuperäinen kone väsähti ilmeisestikin huoltojen laiminlyönnin vuoksi.lucaf kirjoitti:nyt vasta pääsin katsomaan kuvia kunnolla, onpa kertakaikkiaan hieno. näyttäis olevan 82 vuoden kone, öljyntäyttöaukon sijainnista päätellen?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
Uhka on suuri, nimittäin pesin sen juuri, ja niin teen yleensä myös purettaville autoille (siistimpää touhua).Aaviita kirjoitti:Katsotaan, älä vielä paloittele sitä satkualefa42 kirjoitti:Ei, odotan innolla koska saan aihetta tehdä niin, ellet halua ostaa pois?Aaviita kirjoitti:Jaa vähänkö hiano tuplis, onneks olkoon.
Joko satku on osina?
Vaatiikos 99:n vaihdekepin pohja mitään erityistä säätöä, kun ei ole moista tullut avattua, ajattelin iltapuhteena vaihtaa tuon pohjan oikeanlaiseen?
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
Vaihde pakille, keppikonsolin asemointi lattiaan niin, että tappi konsolin etureunassa olevan reiän ja vaihteensiirtoakselissa olevan reiän läpi saa pujotettua 6 mm puikon.lefa42 kirjoitti:Vaatiikos 99:n vaihdekepin pohja mitään erityistä säätöä, kun ei ole moista tullut avattua, ajattelin iltapuhteena vaihtaa tuon pohjan oikeanlaiseen?
Edellyttäen siis että rintapellin kohdalla oleva nivel on kiristetty oikeassa asennossa. Jos on sieltä pielessä, konsolia ei lattiassa saa sellaiseen asemaan, että kohdistusreiät osuisi.
http://www.townsendimports.com/Web/tran ... dj.htm#900
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tattis, aina apu lähellä, kun sitä tarvitaan, torstaiksi tuo on pakko saada tiptop-kuntoon tai jää potkijaisreissu väliin. Sääukko kun sanoi, että tulee lämmintä (-8 ) ja satkussa on aina kuuma.jus kirjoitti:Vaihde pakille, keppikonsolin asemointi lattiaan niin, että tappi konsolin etureunassa olevan reiän ja vaihteensiirtoakselissa olevan reiän läpi saa pujotettua 6 mm puikon.lefa42 kirjoitti:Vaatiikos 99:n vaihdekepin pohja mitään erityistä säätöä, kun ei ole moista tullut avattua, ajattelin iltapuhteena vaihtaa tuon pohjan oikeanlaiseen?
Edellyttäen siis että rintapellin kohdalla oleva nivel on kiristetty oikeassa asennossa. Jos on sieltä pielessä, konsolia ei lattiassa saa sellaiseen asemaan, että kohdistusreiät osuisi.
http://www.townsendimports.com/Web/tran ... dj.htm#900

MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI