
miten abs anturi irti
miten abs anturi irti
no sitten olisi seuraava ongelma. pitäisi etunavasta tuo abs anturi irti, ja sehän sitten istuukin siinä tiukassa
joten nyt kaivataan hyvin neuvoja, wd-40:stä laitoin nyt likoaan siihen anturin juureen. olisiko ihan öljy parempaa. vai uskaltaako asetyleeni happi yhdistelmällä lämmittää tuota napaa

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Se osaa kyllä olla tiukassa. Aika herkästi saattaa hajota koko anturi poisto-operaatiossa, ainakin se anturia ympäröivä ohut muoviholkki tahtoo ottaa siipeensä. En ainakaan suosittelisi mitään lämmitysoperaatiota. CRC:n tapaista vaan rakoon ja varovaista mutta reipasta nitkuttelua esim. ruuvimeisselin avustuksella. Lähtee ehjänä jos on lähteäkseen, hajotakin siis osaa.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
napa on pöydällä
ruiskutin yötä vasten vielä aseöljyä siihen anturin juurelle ja asetin navan siten että se öljy jäisi siihen juurelle, pystyen imeytymään anturin reikää pitkin.
ja itse asiassa jos ei suosiolla siitä irtoa niin lähtee väkisin. eli laikalla napaan sopiva viilto

ruiskutin yötä vasten vielä aseöljyä siihen anturin juurelle ja asetin navan siten että se öljy jäisi siihen juurelle, pystyen imeytymään anturin reikää pitkin.
ja itse asiassa jos ei suosiolla siitä irtoa niin lähtee väkisin. eli laikalla napaan sopiva viilto

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Kyllä se sitten sieltä navan puolelta lähtee. sitten kun kasaat sen niin kannattaa jo vähän hioa sitä reikää ja laittaa vaseliinia reilusti niin sitten seuraavan kerran ei EHKÄ tarvitse tapella sen anturin kanssa.
Asennus välys on siinä anturissa muistaakseni 0,6 mm. joissain antureissa on myös sellainen pahvi lappu päässä mikä on asennusta varten.
Asennus välys on siinä anturissa muistaakseni 0,6 mm. joissain antureissa on myös sellainen pahvi lappu päässä mikä on asennusta varten.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Siellä reiässä voi olla aika lailla ruostetta joka puristaa anturia tiukkaan, siinä ei silloin paljon öljyliuotuksetkaan auta, vaan reikää pitää tilapäisesti hieman hieman laajentaa.
Olen pari anturia irrottanut, molemmat ehjinä, leikkaamalla Dremelillä katkaisulaikkaa käyttäen anturia pitelevään korvakkeeseen pitkittäisen hahlon. Hahloon voi sitten lyödä sopivan ruuvimeisselin kärjen joka levittää reikää juuri sen verran että anturin saa ehjänä irti. Hommassa menee noin 20 minuttia navan ollessa pöydällä, eli ihan hyvälle tuntipalkalle siinä pääsee.
Olen pari anturia irrottanut, molemmat ehjinä, leikkaamalla Dremelillä katkaisulaikkaa käyttäen anturia pitelevään korvakkeeseen pitkittäisen hahlon. Hahloon voi sitten lyödä sopivan ruuvimeisselin kärjen joka levittää reikää juuri sen verran että anturin saa ehjänä irti. Hommassa menee noin 20 minuttia navan ollessa pöydällä, eli ihan hyvälle tuntipalkalle siinä pääsee.