miten abs anturi irti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

miten abs anturi irti

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

no sitten olisi seuraava ongelma. pitäisi etunavasta tuo abs anturi irti, ja sehän sitten istuukin siinä tiukassa :x joten nyt kaivataan hyvin neuvoja, wd-40:stä laitoin nyt likoaan siihen anturin juureen. olisiko ihan öljy parempaa. vai uskaltaako asetyleeni happi yhdistelmällä lämmittää tuota napaa
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Se osaa kyllä olla tiukassa. Aika herkästi saattaa hajota koko anturi poisto-operaatiossa, ainakin se anturia ympäröivä ohut muoviholkki tahtoo ottaa siipeensä. En ainakaan suosittelisi mitään lämmitysoperaatiota. CRC:n tapaista vaan rakoon ja varovaista mutta reipasta nitkuttelua esim. ruuvimeisselin avustuksella. Lähtee ehjänä jos on lähteäkseen, hajotakin siis osaa.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Ja uusi maksaa noin 120€
Melkoisella varmuudella ei lähde ehjänä irti jos ei ota koko napaa pöydälle.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

napa on pöydällä :)


ruiskutin yötä vasten vielä aseöljyä siihen anturin juurelle ja asetin navan siten että se öljy jäisi siihen juurelle, pystyen imeytymään anturin reikää pitkin.

ja itse asiassa jos ei suosiolla siitä irtoa niin lähtee väkisin. eli laikalla napaan sopiva viilto :wink:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Kyllä se sitten sieltä navan puolelta lähtee. sitten kun kasaat sen niin kannattaa jo vähän hioa sitä reikää ja laittaa vaseliinia reilusti niin sitten seuraavan kerran ei EHKÄ tarvitse tapella sen anturin kanssa.
Asennus välys on siinä anturissa muistaakseni 0,6 mm. joissain antureissa on myös sellainen pahvi lappu päässä mikä on asennusta varten.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
ZF
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 15:40
Paikkakunta: Pohjois-Häme

Viesti Kirjoittaja ZF »

Siellä reiässä voi olla aika lailla ruostetta joka puristaa anturia tiukkaan, siinä ei silloin paljon öljyliuotuksetkaan auta, vaan reikää pitää tilapäisesti hieman hieman laajentaa.
Olen pari anturia irrottanut, molemmat ehjinä, leikkaamalla Dremelillä katkaisulaikkaa käyttäen anturia pitelevään korvakkeeseen pitkittäisen hahlon. Hahloon voi sitten lyödä sopivan ruuvimeisselin kärjen joka levittää reikää juuri sen verran että anturin saa ehjänä irti. Hommassa menee noin 20 minuttia navan ollessa pöydällä, eli ihan hyvälle tuntipalkalle siinä pääsee.
Vastaa Viestiin