99:n jakoketjun (m)asennusta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

99:n jakoketjun (m)asennusta

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Nostin tuossa päivällä koneen nokalta vaihtaakseni ketjun siihen mutta kuinkas kävikään, kampuran ketjupyörä on saanut siihen malliin osumaa, että sitä ei ole takaisin laittamista. :evil:
Ratas toivon mukaan löytyy kaverilta varastoista...

Tuolla on pari kuvaa tapahtuneesta, ketjupyörän kuvista ei valitettavasti näe vaurioita.
http://users.tkk.fi/~vklukkar/T8/Ketju/index.html

Edit:
Tukikumi löytyikin omista varastoista :D
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

No niin, nyt on vähemmän kuluneet jakopään hilut saalistettu, eikun asentamaan.

Alkaa umpikeula paskatilla ajaminen kaivelemaan... :?
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Jotain on taas tapahtunut, tänään tosin oli muita juttuja niin ei aika riittänyt saattaa konetta käyntiin asti.
Kone on nyt nipussa ja viskattu keulalle.

Sitten huomenna lisää.

Kuvia: http://users.tkk.fi/~vklukkar/T8/Ketju/1/
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Auto on nyt nipussa ja on ainakin tämän päivän ajot kestänyt :D

Sytytys oli jonkin verran liian aikaisella uuden ketjun myötä, säädetty sopivaksi.
Kone tuntuu muutenkin hieman eloisammalta kuin ennen,
ihan kuin ottaisi paremmin jengaa, johtunee oikeasta nokan ajoituksesta.
Uudella ketjulla ajoitusmerkit täsmäsi just eikä melkein, vanhalla hieman myöhäisellä.

Kävi tallilla hassusti kun jätin auton pihaan roklottamaan tyhjäkäyntiä;
Meinasin lähteä kotia kohti tankkauksen kautta ja yht'äkkiä ihmettelin,
että mistäs tulee joku hassu ääni, samalla kone rupesi hyytymään...
Bensahan se siihen loppui ja pumppu hörppi ilmaa :lol:
Sitten vaan vw-paskatilla essolle kannun kanssa :oops:

Pari kuvaa: http://users.tkk.fi/~vklukkar/T8/Ketju/2/index.html
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

hyvä että 99 on taas nipussa. miten on muuten toiminut tuolla H-turbolla..?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Muutenhan tuo ihan hyvin on toiminut, tänään kuitenkin oli joitain hämäriä öljynpaine ongelmia.
Tämän lisäksi vie hurjasti bensaa, peräti kaiken mitä tankkiin laittaa 8O

Kesti kovin pitkään ennen kuin ö-p-valo sammui aamulla ja sammuttuaan hieman vilkahteli välillä, edelleen tyhjäkäynnillä siis.
Jätin sillä kertaa vehkeen rauhaan ja palasin asiaan myöhemmin, sitten jo keräsi paineita tai valo ainakin sammui.

Asentelin sitten uuden öljynpaineanturin ja samalla ö-painemittarin.
Valo nyt sammui niin kuin pitääkin, eli anturivialta vaikuttaa...

Paljonkos muuten pitäisi olla ö-paineita tyhjäkäynnillä?
Sen tiedän, että 3bar@2000rpm...
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11630
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tyhjäkäynnillä yli 0,3 - 0,5 bar, koska siinämain pitäisi olla paineanturin katkaisuraja. Kuinka paljon yli, onkin sitten toinen juttu :-)

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 508#106508
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin