Olis aika siisti.
Onko kukaan kokeillut tällaista??
-
Olli Kinaret
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Onko kukaan kokeillut tällaista??
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
Olli Kinaret
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
-
tknummelin
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Mulle tuli joskus kans mieleen, että heijastais nopeusmittarin + oleelliset hälytysvalot siihen tuulilasiin. Corvettessahan oli joku tämmönen?
Ihan hianoohan se olis, lisäis turvallisuutta ja katu-uskottavuutta...kunnes yleistyisi
Ihan hianoohan se olis, lisäis turvallisuutta ja katu-uskottavuutta...kunnes yleistyisi
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Oon kanssa funtsinut tossa og-satkussa, että jos pistäis sen mittariston tukkoon edestä päin ja tekis vastaavan reiän kojelaudan yläreunaan mittariston kohdalle ja laittaisi peilin n. 45 asteen kulmaan sinne mittarin eteen, niin se heijastaisi koko mittaritaulun suoraan tuulilasista aina oikein päin
Aurinkoisella kelillä olis toki pikkasen heikkoa.
Tohon alle piirsin autocadillä piirustuksen

Tohon alle piirsin autocadillä piirustuksen
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kovat on suunnitelmat
Itse kuitenkin pysyttelen vakiomittariston + ns. normaalien lisämittareiden kannalla ainakin siihen asti kun niistä pystyy näkemään tarvittavat asiat. Ei ihan heti ensimmäisenä tulisi mieleen heijastaa mittaristoa tuulilasiin.
Saattaahan tuo olla periaatteessa turvallisempi kuin tavallinen mittaristo mutta miksi pitäisi kokoajan vahdata mittareita kun voi keskittyä ihan vain ajamiseen. Ja eikös ihmisillä sen takia ole korvat, että voisivat kuunnella moottorin murinoita ja päätellä siitä koska on oikea hetki vaihtaa vaihdetta?
Saattaahan tuo olla periaatteessa turvallisempi kuin tavallinen mittaristo mutta miksi pitäisi kokoajan vahdata mittareita kun voi keskittyä ihan vain ajamiseen. Ja eikös ihmisillä sen takia ole korvat, että voisivat kuunnella moottorin murinoita ja päätellä siitä koska on oikea hetki vaihtaa vaihdetta?
Niin, suotta vahdata mittareita, ripeä kiihdytys tavoitenopeuteen ja cruise töihin. :)TeePee kirjoitti:Saattaahan tuo olla periaatteessa turvallisempi kuin tavallinen mittaristo mutta miksi pitäisi kokoajan vahdata mittareita kun voi keskittyä ihan vain ajamiseen. Ja eikös ihmisillä sen takia ole korvat, että voisivat kuunnella moottorin murinoita ja päätellä siitä koska on oikea hetki vaihtaa vaihdetta? :P
Mitä taas tuohon kuuntelemiseen tulee, niin ainakin tonnarissa ongelmana on, ettei moottoria kuule kuin vasta >4500rpm, joten taloudelliset vaihdot pitää suorittaa kierroslukumittarin kertoman mukaan.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Se on niin helppoa, kun on laillinen versio lisenssillä. Voi ladata myös kaikki uusimmat päivitykset.Limmo kirjoitti:Ihan viimesen päälle -kuva on kyllä!peinu kirjoitti:Tohon alle piirsin autocadillä piirustuksen
Kuka on koskaan väittänyt, että mitkään tunaukset olis parannuksia ulkonäön, käytännöllisyyden tai turvallisuuden suhteenTeePee kirjoitti:Kovat on suunnitelmatItse kuitenkin pysyttelen vakiomittariston + ns. normaalien lisämittareiden kannalla ainakin siihen asti kun niistä pystyy näkemään tarvittavat asiat. Ei ihan heti ensimmäisenä tulisi mieleen heijastaa mittaristoa tuulilasiin.
Saattaahan tuo olla periaatteessa turvallisempi kuin tavallinen mittaristo mutta miksi pitäisi kokoajan vahdata mittareita kun voi keskittyä ihan vain ajamiseen. Ja eikös ihmisillä sen takia ole korvat, että voisivat kuunnella moottorin murinoita ja päätellä siitä koska on oikea hetki vaihtaa vaihdetta?
Ei kai kukaan järjissään oleva ihminen muutenkaan saisi tuosta aiheesta sellaista hurmiota päälle mikä aiheuttaisi tollasen toteuttamisen. Paitsi korkeintaan korkealaatuiset CAD-mallinnukset
Pitäisköhän vielä mallintaa muutama rosamunda ja keskikokoinen kanadanmajava?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Onko kukaan kokeillut tällaista??
Planarilla tämmöinen:
http://info.planar.com/content/transpar ... 3godlk7X0A
http://info.planar.com/content/transpar ... 3godlk7X0A
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Onko kukaan kokeillut tällaista??
Mä oon pikkupojasta asti haaveillut takaikkunaan asennettavasta näyttötaulusta. Vois kirjotella että "AJA SIVUUN APINA!", "älä aja niin saatanan lähellä" jne. tiedonjyväsiä takana tuleville väärin ajaville kanssa-autoilijoille.