Onko kukaan kokeillut tällaista??

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Onko kukaan kokeillut tällaista??

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

..*nauraa* No nyt ei ole enää vaikeaa ennustaa mikä tulee olemaan seuraavia villityksiä tuning-rintamalla. :lol:
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Joo ja vielä kun sais "lentävästä Viggenistä" vähän käytetyn tutkan ja silpun heittäjän. :lol:
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Hmm, tuommonen silpunheittäjä pitäiskin hommata mopoon kesäksi..voisi paikallinen sheriffi vähän yllättyä. :lol:
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Mulle tuli joskus kans mieleen, että heijastais nopeusmittarin + oleelliset hälytysvalot siihen tuulilasiin. Corvettessahan oli joku tämmönen?

Ihan hianoohan se olis, lisäis turvallisuutta ja katu-uskottavuutta...kunnes yleistyisi :)
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24618
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mutta og900sessa ha se on jo otettu huomioon kaikki mahdollinen näkyy tuulilasista eli heijastuu takasin jopa koelauta näkyy määrätyllä kelillä!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Eiköös tälläin ollut jo aikoinaan bondin 900og saabissa, tehtävä pohjolassa....tai ainakin sinnepäin
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Oon kanssa funtsinut tossa og-satkussa, että jos pistäis sen mittariston tukkoon edestä päin ja tekis vastaavan reiän kojelaudan yläreunaan mittariston kohdalle ja laittaisi peilin n. 45 asteen kulmaan sinne mittarin eteen, niin se heijastaisi koko mittaritaulun suoraan tuulilasista aina oikein päin :) Aurinkoisella kelillä olis toki pikkasen heikkoa. :roll:

Tohon alle piirsin autocadillä piirustuksen :)

Kuva

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Kovat on suunnitelmat :lol: Itse kuitenkin pysyttelen vakiomittariston + ns. normaalien lisämittareiden kannalla ainakin siihen asti kun niistä pystyy näkemään tarvittavat asiat. Ei ihan heti ensimmäisenä tulisi mieleen heijastaa mittaristoa tuulilasiin.

Saattaahan tuo olla periaatteessa turvallisempi kuin tavallinen mittaristo mutta miksi pitäisi kokoajan vahdata mittareita kun voi keskittyä ihan vain ajamiseen. Ja eikös ihmisillä sen takia ole korvat, että voisivat kuunnella moottorin murinoita ja päätellä siitä koska on oikea hetki vaihtaa vaihdetta? :P
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

TeePee kirjoitti:Saattaahan tuo olla periaatteessa turvallisempi kuin tavallinen mittaristo mutta miksi pitäisi kokoajan vahdata mittareita kun voi keskittyä ihan vain ajamiseen. Ja eikös ihmisillä sen takia ole korvat, että voisivat kuunnella moottorin murinoita ja päätellä siitä koska on oikea hetki vaihtaa vaihdetta? :P
Niin, suotta vahdata mittareita, ripeä kiihdytys tavoitenopeuteen ja cruise töihin. :)

Mitä taas tuohon kuuntelemiseen tulee, niin ainakin tonnarissa ongelmana on, ettei moottoria kuule kuin vasta >4500rpm, joten taloudelliset vaihdot pitää suorittaa kierroslukumittarin kertoman mukaan.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

peinu kirjoitti:Tohon alle piirsin autocadillä piirustuksen :)
Ihan viimesen päälle -kuva on kyllä! :lol:
9-3SC 2.0t Aut. -08
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

peinu kirjoitti:Tohon alle piirsin autocadillä piirustuksen :)

Kuva
Jumankekka... sulla on uusin versio :)

Sitäpaitsi... ei tuo ole piirrustus vaan sehän on ilmiselvä mallinnos.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Limmo kirjoitti:
peinu kirjoitti:Tohon alle piirsin autocadillä piirustuksen :)
Ihan viimesen päälle -kuva on kyllä! :lol:
Se on niin helppoa, kun on laillinen versio lisenssillä. Voi ladata myös kaikki uusimmat päivitykset. :)
TeePee kirjoitti:Kovat on suunnitelmat :lol: Itse kuitenkin pysyttelen vakiomittariston + ns. normaalien lisämittareiden kannalla ainakin siihen asti kun niistä pystyy näkemään tarvittavat asiat. Ei ihan heti ensimmäisenä tulisi mieleen heijastaa mittaristoa tuulilasiin.

Saattaahan tuo olla periaatteessa turvallisempi kuin tavallinen mittaristo mutta miksi pitäisi kokoajan vahdata mittareita kun voi keskittyä ihan vain ajamiseen. Ja eikös ihmisillä sen takia ole korvat, että voisivat kuunnella moottorin murinoita ja päätellä siitä koska on oikea hetki vaihtaa vaihdetta? :P
Kuka on koskaan väittänyt, että mitkään tunaukset olis parannuksia ulkonäön, käytännöllisyyden tai turvallisuuden suhteen :?:

Ei kai kukaan järjissään oleva ihminen muutenkaan saisi tuosta aiheesta sellaista hurmiota päälle mikä aiheuttaisi tollasen toteuttamisen. Paitsi korkeintaan korkealaatuiset CAD-mallinnukset :lol:

Pitäisköhän vielä mallintaa muutama rosamunda ja keskikokoinen kanadanmajava?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3367
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Onko kukaan kokeillut tällaista??

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Onko kukaan kokeillut tällaista??

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Mä oon pikkupojasta asti haaveillut takaikkunaan asennettavasta näyttötaulusta. Vois kirjotella että "AJA SIVUUN APINA!", "älä aja niin saatanan lähellä" jne. tiedonjyväsiä takana tuleville väärin ajaville kanssa-autoilijoille.
Vastaa Viestiin