ng900aero kirjoitti:
Varsin ymmärrettävää, kuvittelisin vain että 2-litrainen b-kone olisi toimintavarmempi ja miellyttävämpi ominaisuuksiltaan?
Itse oikeastaan meinaan modifioida 99-vanhustani niin ettei sitä pilattaisi museokatsastuksilla tulevaisuudessakaan vaan saisi jatkaa liikennöintiään normirekisterissä
Tosi kummallisen näköinen se trumpan koneen venakoppa, miten sinne alle mahtuu nokka, painimet ja muut rojut?

B-kone on kyllä luotettavampi, mutta asialla tässä tapauksessa ei ole suurta merkitystä, kun autolla ajetaan vain kesällä, eikä silloinkaan päivittäin.
Ja sitten paluu aiheeseen:
Kannenpulttien iridium-anodisointi pitäisi olla mahdollinen, tosin pysyvyydestä ei voi mennä pitkään takuuseen. Saattaa käydä samoin, kuin pulttien alkuperäiselle pinnoitteelle. Kiitos vaan Tiede-lehden palstalle.
Erään teorian mukaanhan Trumpan kansiviat johtuvat osaksi siitä, kun pulttien teräs reagoi alumiinikannen kanssa muodostaen hapettumaa, joka alkaa painaa kantta kieroon. Eli uusi pinnoite kehiin vaseliineineen, niin eiköhän tuolla ainakin jonkun aikaa pärjää.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342