Motarien rakentaminen parantaa myös turvallisuutta. Muistaakseni niillä oli aivan selvästi vähiten kuolonkolareita ajosuoritteisiin nähden. Tosin nyt on todella hatara muistikuva, mutta noin muistasin sen olevanPsychocowboy kirjoitti: En todellakaan väitä vastaan. Mutta onko se raha mikä on käytettävissä mennyt enemmän tieverkon nopeuttamiseen (lisää motareita ja ohitusteitä) kuin jo olemassa olevan parantamiseen. Eli pyritäänkö ruuhkien purkamiseen vai onnettomuuksien välttämiseen
.
Tää on just sitä pahin tyyli miten tavallisen kansalaisen puuroon kustaan valtiovallan taholta....PappaSedan kirjoitti:Olkaas pojat tarkkoina kun ajelette Hönölästä Mikkeliin. Kuortista eteenpäin ovat laittaneet uusia kameroita. Kun ei ole rahaa parantaa tietä niin ostellaan sitten valvontavälineitä![]()
Tää on kyllä sellainen, mitä mä en ole koskaan kokenut? Joka aamu kynnän töihin kehä I:sta joko kahdeksaan tai yhdeksään, enkä ole ruuhkia nähnyt?Rommitommi kirjoitti:
Tampereella, sen paremmin kuin Turussakaan, ruuhkat ei kestä yli 5min, kun taas tänäänkin sai jonotella eka kehä I:llä puol tuntia, että pääs 5km eteenpäinJa sit Tikkurilasta takaspäin Kehä III:lla sama juttu vähän lentokentän liittymästä länteen...
Missään muualla ei tollasta ole, vaikka tullut noi Suomen isoimmat kaupungit kierrettyä ruuhka-aikoihin moniin kertoihin![]()
Onneksi tulee ajettua työmatkat "vastavirtaan" tuota Kehä I:n liikennettä.Aerochick kirjoitti:Tää on kyllä sellainen, mitä mä en ole koskaan kokenut? Joka aamu kynnän töihin kehä I:sta joko kahdeksaan tai yhdeksään, enkä ole ruuhkia nähnyt?
Jos meiltä Tapaninkylästä pääsee Pitskuun vartissa, niin eihän se ole ruuhkaa?
½h/5km, tai mitään sinne päinkään, on koettu sekä kehä I:llä että III:lla (ruuhka-aikaina) vain kolarin sattuessa.
Vai nukunkohan mä vaan koko työmatkan?
No mä ajan joka aamu vihdintieltä malmille noin klo 7.15 kehälle nousten ja liikenne seisoo länteenpäin savelasta astiAerochick kirjoitti:Tää on kyllä sellainen, mitä mä en ole koskaan kokenut? Joka aamu kynnän töihin kehä I:sta joko kahdeksaan tai yhdeksään, enkä ole ruuhkia nähnyt?Rommitommi kirjoitti:
Tampereella, sen paremmin kuin Turussakaan, ruuhkat ei kestä yli 5min, kun taas tänäänkin sai jonotella eka kehä I:llä puol tuntia, että pääs 5km eteenpäinJa sit Tikkurilasta takaspäin Kehä III:lla sama juttu vähän lentokentän liittymästä länteen...
Missään muualla ei tollasta ole, vaikka tullut noi Suomen isoimmat kaupungit kierrettyä ruuhka-aikoihin moniin kertoihin![]()
½h/5km, tai mitään sinne päinkään, on koettu sekä kehä I:llä että III:lla (ruuhka-aikaina) vain kolarin sattuessa.
Ja aina on Eliel Saarisentien tunneli...Turbo Sensonic kirjoitti:
Kehä I:n mahdollisista ruuhkista: pääseehän Tapaninkylästä Pitskuun myös Pirkkolan ja Lassilan kautta. Vähän kiertävä reitti, mutta silti nopeampi, jos Kehä I:llä on aivan "giganttinen" ruuhka.
Joo ei siellä aina noin tukkosta ole kuin tänään....Ja varmaan oli just ruuhkahuippu kehällä sillonAerochick kirjoitti:
Tää on kyllä sellainen, mitä mä en ole koskaan kokenut? Joka aamu kynnän töihin kehä I:sta joko kahdeksaan tai yhdeksään, enkä ole ruuhkia nähnyt?
Kehää voi ajaa huoletta kovaa sillon kun ei ole liikennettä, ja tottakai se onnistuu jos ei ole ruuhkia, ja niitähän on lähes aina kun itse joutuu noille eksymään, eli aamusin ja iltapäivisin, onneks sentään asun Vaasassa suurimman osan ajasta, siellä ei ainakaan jonoteta 5min pidempään missäänPsychocowboy kirjoitti:Rommitommi (hieno nimi muuten). Rahat kehä 1:n parantamiseen tulee eri kassasta kuin esim 4. tien parantaminen. Eli kehyskunnat maksaa osansa kehän parantamisesta. Eikä siinä ole ongelma tien kunto vaan liikennesuunnittelu. Kehää voi ajaa huoletta hmm.. kovaa. Ruuhkat johtuu liikennesuunittelusta eli halvatun huonoista liittymistä ja sateliittiliikenne mahdollisuuksista. Kaikkihan tietää taistosta hesan ja epsoon välillä metrosta sekä vantaan ja hesan kiistasta kehä kakkosesta. kaikki oikeasti kumminkin sitoutuu politiikkaan eli kukaan ei ajattele käyttäjää
.
No nyt on pakko lopettaa ettei mene ihan paatoksella