Kaavailluista nopeusrajoitus muutoksista
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Nyt mä alan jo kuulostaa pastorilta
VJS:kin puhuu asiaa mutta ääriryhmät kuten rattijuopot on ryhmä joiden huomioonottaminen on mahdotonta. Nollalinjaan ei ikinä päästä koska aina on joku joka ottaa kuppia ja ajaa. Eli minun mielestä sitä ei voi vaatia ottamaan huomioon. Ja mehän vaan otetaan kuppia muttei ajeta
. Juttuahan riittäisi loputtomiin muutta luulen että kaikki on samaa mieltä ko aiheesta mutta sen kanssa on vain elettävä 
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
PappaSedan
- Matalapaineturbo
- Viestit: 167
- Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37
Kameroita..
Olkaas pojat tarkkoina kun ajelette Hönölästä Mikkeliin. Kuortista eteenpäin ovat laittaneet uusia kameroita. Kun ei ole rahaa parantaa tietä niin ostellaan sitten valvontavälineitä

900i combi -86 (MY87), Amazon combi -67, Octavia combi -17, Zündapp combinette -69
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Motarien rakentaminen parantaa myös turvallisuutta. Muistaakseni niillä oli aivan selvästi vähiten kuolonkolareita ajosuoritteisiin nähden. Tosin nyt on todella hatara muistikuva, mutta noin muistasin sen olevanPsychocowboy kirjoitti: En todellakaan väitä vastaan. Mutta onko se raha mikä on käytettävissä mennyt enemmän tieverkon nopeuttamiseen (lisää motareita ja ohitusteitä) kuin jo olemassa olevan parantamiseen. Eli pyritäänkö ruuhkien purkamiseen vai onnettomuuksien välttämiseen
.
Raha ei kuitenkaan ole missään tapauksessa mennyt tieverkon nopeuttamiseen, sillä nopeuksiahan on laskettu ympäriinsä.
Sujuvuudenkin eteen tehdyt monikaistaset tiet, kuten kehätiet, on aivan liian pieniä nykysille liikennemäärille, niitä on vaan suurennettua sen mukaan, ettei liikenteestä tulis täysin kaoottista...En edes halua tietää kuinka monta tuntia kestäs päästä Leppävaarasta Itikseen, jos kehällä olis vaan yks kaista
Tampereella, sen paremmin kuin Turussakaan, ruuhkat ei kestä yli 5min, kun taas tänäänkin sai jonotella eka kehä I:llä puol tuntia, että pääs 5km eteenpäin
Missään muualla ei tollasta ole, vaikka tullut noi Suomen isoimmat kaupungit kierrettyä ruuhka-aikoihin moniin kertoihin
Autokanta kasvaa kohisten, ajomäärät kasvaa ja samalla tiestö huononee silmissä, vaikka verotuloja tulee enemmän kuin koskaan. Jossain tässä kusee tällä hetkellä ja uskon kyllä tietäväni missä
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kameroita..
Tää on just sitä pahin tyyli miten tavallisen kansalaisen puuroon kustaan valtiovallan taholta....PappaSedan kirjoitti:Olkaas pojat tarkkoina kun ajelette Hönölästä Mikkeliin. Kuortista eteenpäin ovat laittaneet uusia kameroita. Kun ei ole rahaa parantaa tietä niin ostellaan sitten valvontavälineitä![]()
Itse ongelmaan ei puututa(=huonokuntonen tie), vaan homma sivuutetaan kansalaisten harteille, joista sitten ykskaks tuleekin holtittomia, liikenneturvallisuudesta viis välittäviä, kuljettia
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Rommitommi (hieno nimi muuten). Rahat kehä 1:n parantamiseen tulee eri kassasta kuin esim 4. tien parantaminen. Eli kehyskunnat maksaa osansa kehän parantamisesta. Eikä siinä ole ongelma tien kunto vaan liikennesuunnittelu. Kehää voi ajaa huoletta hmm.. kovaa
. Ruuhkat johtuu liikennesuunittelusta eli halvatun huonoista liittymistä ja sateliittiliikenne mahdollisuuksista. Kaikkihan tietää taistosta hesan ja epsoon välillä metrosta sekä vantaan ja hesan kiistasta kehä kakkosesta. kaikki oikeasti kumminkin sitoutuu politiikkaan eli kukaan ei ajattele käyttäjää
.
No nyt on pakko lopettaa ettei mene ihan paatoksella
No nyt on pakko lopettaa ettei mene ihan paatoksella
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Tää on kyllä sellainen, mitä mä en ole koskaan kokenut? Joka aamu kynnän töihin kehä I:sta joko kahdeksaan tai yhdeksään, enkä ole ruuhkia nähnyt?Rommitommi kirjoitti:
Tampereella, sen paremmin kuin Turussakaan, ruuhkat ei kestä yli 5min, kun taas tänäänkin sai jonotella eka kehä I:llä puol tuntia, että pääs 5km eteenpäinJa sit Tikkurilasta takaspäin Kehä III:lla sama juttu vähän lentokentän liittymästä länteen...
Missään muualla ei tollasta ole, vaikka tullut noi Suomen isoimmat kaupungit kierrettyä ruuhka-aikoihin moniin kertoihin![]()
Jos meiltä Tapaninkylästä pääsee Pitskuun vartissa, niin eihän se ole ruuhkaa?
½h/5km, tai mitään sinne päinkään, on koettu sekä kehä I:llä että III:lla (ruuhka-aikaina) vain kolarin sattuessa.
Vai nukunkohan mä vaan koko työmatkan?
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7322
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Onneksi tulee ajettua työmatkat "vastavirtaan" tuota Kehä I:n liikennettä.Aerochick kirjoitti:Tää on kyllä sellainen, mitä mä en ole koskaan kokenut? Joka aamu kynnän töihin kehä I:sta joko kahdeksaan tai yhdeksään, enkä ole ruuhkia nähnyt?
Jos meiltä Tapaninkylästä pääsee Pitskuun vartissa, niin eihän se ole ruuhkaa?
½h/5km, tai mitään sinne päinkään, on koettu sekä kehä I:llä että III:lla (ruuhka-aikaina) vain kolarin sattuessa.
Vai nukunkohan mä vaan koko työmatkan?
Kehä I:n mahdollisista ruuhkista: pääseehän Tapaninkylästä Pitskuun myös Pirkkolan ja Lassilan kautta. Vähän kiertävä reitti, mutta silti nopeampi, jos Kehä I:llä on aivan "giganttinen" ruuhka.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No mä ajan joka aamu vihdintieltä malmille noin klo 7.15 kehälle nousten ja liikenne seisoo länteenpäin savelasta astiAerochick kirjoitti:Tää on kyllä sellainen, mitä mä en ole koskaan kokenut? Joka aamu kynnän töihin kehä I:sta joko kahdeksaan tai yhdeksään, enkä ole ruuhkia nähnyt?Rommitommi kirjoitti:
Tampereella, sen paremmin kuin Turussakaan, ruuhkat ei kestä yli 5min, kun taas tänäänkin sai jonotella eka kehä I:llä puol tuntia, että pääs 5km eteenpäinJa sit Tikkurilasta takaspäin Kehä III:lla sama juttu vähän lentokentän liittymästä länteen...
Missään muualla ei tollasta ole, vaikka tullut noi Suomen isoimmat kaupungit kierrettyä ruuhka-aikoihin moniin kertoihin![]()
Jos meiltä Tapaninkylästä pääsee Pitskuun vartissa, niin eihän se ole ruuhkaa?
½h/5km, tai mitään sinne päinkään, on koettu sekä kehä I:llä että III:lla (ruuhka-aikaina) vain kolarin sattuessa.
Vai nukunkohan mä vaan koko työmatkan?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Ja aina on Eliel Saarisentien tunneli...Turbo Sensonic kirjoitti:
Kehä I:n mahdollisista ruuhkista: pääseehän Tapaninkylästä Pitskuun myös Pirkkolan ja Lassilan kautta. Vähän kiertävä reitti, mutta silti nopeampi, jos Kehä I:llä on aivan "giganttinen" ruuhka.
Koskaan ei ole sellaista ruuhkaa ollut, ettei alle 20 minsan olisi päässyt.
Huvittavaa muuten nykyään, miten ihmiset lähtevät samaan aikaan töihin. Joka kasin aamussa seison valoissa Pitskussa saman Niemen kuorkin kanssa ja takana on kevyesti tuunattu Civic. Pitskun Exxonilla on joka aamu samat kuorkkikuskit, jotka moikkailevat nykyään..
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Joo ei siellä aina noin tukkosta ole kuin tänään....Ja varmaan oli just ruuhkahuippu kehällä sillonAerochick kirjoitti:
Tää on kyllä sellainen, mitä mä en ole koskaan kokenut? Joka aamu kynnän töihin kehä I:sta joko kahdeksaan tai yhdeksään, enkä ole ruuhkia nähnyt?
Jos meiltä Tapaninkylästä pääsee Pitskuun vartissa, niin eihän se ole ruuhkaa?
½h/5km, tai mitään sinne päinkään, on koettu sekä kehä I:llä että III:lla (ruuhka-aikaina) vain kolarin sattuessa.
Vai nukunkohan mä vaan koko työmatkan?
Jos vartissa ton kertomas matkan selvii, niin sillon ei kyllä ole ruuhkaa
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Kehää voi ajaa huoletta kovaa sillon kun ei ole liikennettä, ja tottakai se onnistuu jos ei ole ruuhkia, ja niitähän on lähes aina kun itse joutuu noille eksymään, eli aamusin ja iltapäivisin, onneks sentään asun Vaasassa suurimman osan ajasta, siellä ei ainakaan jonoteta 5min pidempään missäänPsychocowboy kirjoitti:Rommitommi (hieno nimi muuten). Rahat kehä 1:n parantamiseen tulee eri kassasta kuin esim 4. tien parantaminen. Eli kehyskunnat maksaa osansa kehän parantamisesta. Eikä siinä ole ongelma tien kunto vaan liikennesuunnittelu. Kehää voi ajaa huoletta hmm.. kovaa. Ruuhkat johtuu liikennesuunittelusta eli halvatun huonoista liittymistä ja sateliittiliikenne mahdollisuuksista. Kaikkihan tietää taistosta hesan ja epsoon välillä metrosta sekä vantaan ja hesan kiistasta kehä kakkosesta. kaikki oikeasti kumminkin sitoutuu politiikkaan eli kukaan ei ajattele käyttäjää
.
No nyt on pakko lopettaa ettei mene ihan paatoksella
Mä en vaan oikeen osaa ajatella sillä tavalla, että toi ylikapee Kehä I ois liikennesuunnittelun syytä, jos niitä määrärahoja olis......
Oli muuten täysin uutta, että kunnat maksaa teistöjen kunnossapidot ja laajennukset, mä oon käsittäny, että valtio määrää vuosittain budjetit tiestön kunnossapitoon ja parantamiseen
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Hyvähän niiden on nostaa noiden moottoriteiden nopeuksia, joita kuitenkin on vain suurimpien kaupunkien kupeessa. Helsinkikin oikein ympyröity niillä. Täällä kehä 3 ulkopuolella on erittäin mukava ajella tietä, jolla on valmiiksi 80km/h rajoitus lähes ympäri vuoden. Risteysalueilla sitten vielä 60km/h ja kamerat valvomassa, että varmasti hiljennetään niihin risteyksiin. Kuitenkin kyse on yksi liikennöidyimmistä raskaan kaluston teistä, joinakin vuosina tosin on tämä kameroilla varustettu osuus ollut myös Suomen vaarallisimpia tieosuuksia, joten näillä perusteilla kamerat ymmärtää, mutta vielä yleisnopeusrajoituksen laskeminen 70km/h.
Pakko taas avautua, ja saada vihat päälle, mutta so what...
Mikä olisi sitten oikea nopeus missäkin? Moottoritiellä 150? Maantiellä 120? Muistakaa hyvät ihmiset myöskin se, että ei kaikilla ole alla viimeisen päälle viritetty Saab; ei kaikki ole täydellisiä kuskeja, ei kaikilla ole kiire, eikä kaikilla yksinkertaisesti riitä taidot pitämään autoa näpeissä kovilla vauhdeilla!
Vaikka kuinka koette itsenne Todella Hyviksi Kuljettajiksi Hyvien, Ylivertaisien Autojen ratissa, niin muistakaa myös se, että se Sukisuki Altolla ajava, säälistä korttinsa saanut puolisokea lehdenjakaja on kuitenkin myös liikenteessä. Antakaapa sille joku todella tehokas(ja kaunis) auto (Crysler 300c???), ja sehän onkin heti teidän kyljessänne... So?
Minä pystyn ajamaan maantietä myös 70km/h, ei hetkauta suuntaan eikä toiseen... Voin myöskin ajaa ko. maanteitä jalat edellä 46v. vanhalla pyörällä 60km/h ylinopeudella; aivan sama. Mutta muistakaa myös se: jos ko. rajoitus säästää yhdenkin ihmishengen, niin se on silloin maksanut itsensä takaisin. Eikö?
Mikä olisi sitten oikea nopeus missäkin? Moottoritiellä 150? Maantiellä 120? Muistakaa hyvät ihmiset myöskin se, että ei kaikilla ole alla viimeisen päälle viritetty Saab; ei kaikki ole täydellisiä kuskeja, ei kaikilla ole kiire, eikä kaikilla yksinkertaisesti riitä taidot pitämään autoa näpeissä kovilla vauhdeilla!
Vaikka kuinka koette itsenne Todella Hyviksi Kuljettajiksi Hyvien, Ylivertaisien Autojen ratissa, niin muistakaa myös se, että se Sukisuki Altolla ajava, säälistä korttinsa saanut puolisokea lehdenjakaja on kuitenkin myös liikenteessä. Antakaapa sille joku todella tehokas(ja kaunis) auto (Crysler 300c???), ja sehän onkin heti teidän kyljessänne... So?
Minä pystyn ajamaan maantietä myös 70km/h, ei hetkauta suuntaan eikä toiseen... Voin myöskin ajaa ko. maanteitä jalat edellä 46v. vanhalla pyörällä 60km/h ylinopeudella; aivan sama. Mutta muistakaa myös se: jos ko. rajoitus säästää yhdenkin ihmishengen, niin se on silloin maksanut itsensä takaisin. Eikö?
Aja millä ajat, ja Saabilla loput.
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)