Joo, hiukan ihmetyttää tuo akselien rattaiden hampaiden katoaminen. Tuossahan selkeästi on ketjunkiristin pettänyt ja sen takia ketju ruvennut hyppimään. Mitä ei aikaisemmin tullut kirjoitettua on että ketjun kampiakselilla oleva käyttöpyörä sekä pakopuolen rattaan päällä oleva ohjauspyörä olivat kuin uusia.Eli se siitä vm 1995 eteenpäin olevien rattaiden paremmasta karkaisusta
Ihan kuin tuossa olisi veltto ketju sitten listinyt pelkästään nuo akselien pyörät, olisikohan syynä se että noissa ketjuun kohdistuu jonkin verran kuormaa kun muissa rattaissa sitä ei ole. Varsinainen mysteeri.
Mitäs muuten olette tehneet tuolle ketjunkiristäjälle kun ketju on otettu pois? Jos se tuollai hajoaa niin tuostahan tulee ylimääräinen kiristäjä jakopään ketjulle (se oli jonkinverran tiukemmalla tuon takia). Tai jos tuo kiristäjän päätylevy ja jousi joutuvat jakopään rousketeltaviksi niin eipä tuostakaan välttämättä mitään hyvää synny...
Noita kejunkiristäjiä on kuulemma paikallinen tunnettu huoltoliike bongannut hajoamispisteessä jo muutamia...
Tuli myös tutkittua tarkemmin tuota tasapainoakselin sisempää laakeriholkkia ja sehän näyttää siltä että siellä on neljä reikää 90 asteen välein joista öljyä pääsee laakeripinnalle. Se akselissa oleva ura sitten pyöriessään hörppää kustakin hieman öljyä matkaan. Elikkä se akseli saa käytännössä maata missä tahansa asennossa ketjun poistamisen jälkeen, ei pitäisi olla siis voitelun kannalta tuolla ainakaan mitään merkitystä.
Ja saappi sitten muutoskatsastukseen ketjun poiston jälkeen. Ruåttalaisten mukaan sillä saa kolme heppaa lisää tehoa koneeseen...
