Hyundai Sonata- Vuoden 2006 talviauto
Oi voi. Niin se aika menee. Itse muistelin, että olisi ollut toinen tuo SS,
mutta uskotaan, että oli kolmas. Sorry. Mutta hyvä sijoitus tuo kolmaskin.
Saabihan voitti TM:n ensimmäisen talvitestin vuonna 1980.
Ironista testissä oli se, että testin aikoihin viimeiset Saab 96
valmistuivat UKI:n liukuhihnoilta. Hyvin automallilta, jota tehtiin
vuonna 1960-1980. Ei onnistuisi tänä päivänä enää moinen.
Testissä jäi myös mieleen se, että ensimmäisiä vuosia tuotannossa
ollut Saab 900 pärjäsi testissä todella huonosti.
Ei ainakaan tässä testissä tullut mieleen, että TM:n porukkaa olisi
"voideltu", koska uusi malli ei pärjännyt ja väistyvä malli pärjäsi ???!
T. MPR
mutta uskotaan, että oli kolmas. Sorry. Mutta hyvä sijoitus tuo kolmaskin.
Saabihan voitti TM:n ensimmäisen talvitestin vuonna 1980.
Ironista testissä oli se, että testin aikoihin viimeiset Saab 96
valmistuivat UKI:n liukuhihnoilta. Hyvin automallilta, jota tehtiin
vuonna 1960-1980. Ei onnistuisi tänä päivänä enää moinen.
Testissä jäi myös mieleen se, että ensimmäisiä vuosia tuotannossa
ollut Saab 900 pärjäsi testissä todella huonosti.
Ei ainakaan tässä testissä tullut mieleen, että TM:n porukkaa olisi
"voideltu", koska uusi malli ei pärjännyt ja väistyvä malli pärjäsi ???!
T. MPR
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2891
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Aivan varmasti. Osasyynä on sitten "loputon ahneus":snuggles kirjoitti:Jep, Korealaisethan tekee halvalla "käypiä autoja".
Eipä ole kauaa, kun Ford ilmoitti irtisanovansa 30 000 työntekijää. Tänään Volkkari ilmoitti vähentävänsä 2009 mennessä 20 000.
http://www.hs.fi/teksti/tuoreet/artikkeli/1135218711668
Väittäisin, että kyllä idän autovalmistajat ovat osasyynä tähän.
"Vuoden 2005 tulos ennen veroja oli 1,1 miljardia euroa eli reilusti enemmän kuin sijoittajat odottivat. Leikkauksia perustellaan sillä, että autonvalmistaja haluaa leikata kustannuksia ja muuttua kannattavammaksi."
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Kannattais varmaan viedä Volvo huoltoon.Rommitommi kirjoitti:HahahahahahahaaEski kirjoitti:Huomasittekos, että joku Volvo-mies oli myös kirjoittanut palautetta edellisen numeron farkkuvertailusta, jossa V70 jäi viimeiseksi. Loppukommentti oli varsin jämäkkä "asuntovaunun vedossa turbot ja suorasuihkut jää toiseksi Volvon isolle vaparille..." Jep jep, tervetuloa Aeron rinnalle
Eski
Voin jopa volvoilijana sanoa, että tuo kone on aivan onneton.
Ohituskaistolla alkaa pukkaamaan kylmää hikeä, kun tuntuu ettei liiku mihinkään, no eipä tosin liiku muuallakaan. Ajelin tolla joskus viime syksynä ja painoin valoista kaasun pohjaan huomaamatta, että vierellä oli Fiat punto, ja sekin perkele meni ohi ...ja jopa äipän käytössä toi 140hp tomaatti kuluttaa enemmän kuin oma 2.5T
Johtunee varmaan siitä, että vääntää niin helvetin ohuesti toi kone, jolloin pienikin kaasunpainallus saa lootan vaihtamaan pienempää..Ärsyttävä ominaisuus
Kaiken hyvän lisäks toi kone vielä kuulostaa joltain moottorisahalta isommilla kierroksilla...
Ei myöskään sovi unohtaa, että noissa 140hp malleissa on alusta mallia "Bilian kosto"; niin löysä, että tulee merisairaaks ja mutkiin on turha edes kuvitella ajavansa kovaa ilman älytöntä puskemista..
Edellisen mallin V70:ssä toi kone toimi huomattavasti paremmin, mutta nykysen V70:n ominaisuuksille toi ei tee oikeutta. Vähän samaan tapaan kuin 1.8i ei tee SportSedanille...
2.4T koneella ja vähän tiukemmalla alustalla ollutta V70:iä ei voi verrata tohon nykyseen 140hp nuhapumppuun...
Ja just tollasia kommentteja oon meinannu silloin, kun olen sanonut, etten ymmärrä fanatismia mitään merkkiä kohtaan, silloin ei tosiaan aina nähdä metsää puilta
Nuo 140hv riittää minne tahansa suomen lain puitteissa olevissa tienpätkissä , ellei riitä olisi parasta katsastaa itseään peiliin...
Samaa konetta TM kutsuu tehokkaksi uudessa C70 esittelyssä. Se onkin aivan hyvä kone niin vaparina kuin ahdettuna. Itse asiassa se on täysin sama kone kuin 170hp 2.4i , kuulemma sähköinen kaasupelti ei vaan aukene täysin. Molempiin saa PPC:llä 188hv? Siinäpä ei enää paljon eroa tuohon turbon 200hv enää jää....
Kuin uusi Golf 1.6FSi esiteltiin autoa kehuttiin mutta moottoria moitittiin tosi paljon: heikkoa alavääntöä , sammuu miltei väkisin ilman pitkää kytkimen luistattamista... Yhtäkkiä sama kone on talvitestin voittaja vaikkei auto lämpene kunnolla. Passatissa sama konetekniikka on maailman paras , kuten sen ajettavuus ...
Taitaa olla pieniä makueroja ihmisillä... Tuollaiset vertaillut ovat kuitenkin todella hyvää mainosta, uusien autojen myyntiin.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Samoissa moottoreissa eri malleissa on melko yllättäviäkin eroja. Suurin ero tietysti tulee erilaisista välityssuhteista, mutta ECU:n ohjelmaerotkaan eivät ole ihan pikku juttu. Nykyään kun kaasuläpän asennon ja kaasupolkimen asennon välinen yhteys on kovin epäselvä saadaan ohjelmoinnilla tai ohjelmoinnissa kämmäämisellä aikaan melkoisia eroja käytöksessä.fforslund kirjoitti:Kuin uusi Golf 1.6FSi esiteltiin autoa kehuttiin mutta moottoria moitittiin tosi paljon: heikkoa alavääntöä , sammuu miltei väkisin ilman pitkää kytkimen luistattamista... Yhtäkkiä sama kone on talvitestin voittaja vaikkei auto lämpene kunnolla. Passatissa sama konetekniikka on maailman paras , kuten sen ajettavuus ...
Taitaa olla pieniä makueroja ihmisillä... Tuollaiset vertaillut ovat kuitenkin todella hyvää mainosta, uusien autojen myyntiin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
En yhtään epäile etteikö muutaman viikon testissä Hunkkendaali voisi olla ihan kelpo talviauto varsinkin kun ottaa hinnan huomioon. Eihän tässä mitään kestomaratonitestiäö tehtykään. Ajo-ominaisuudet tuntui olevan kutakuinkin kunnossa. Takuukin on pitkä. Mutta takuu ei toki korvaa "normaalia" kulumista. Eli jos joku osa kulumalla hajoaa, niin se voi hyvinkin olla ihan normaalia. Takuu korvaa vain valmistusvirheet. Ja ruostesuojauksesta voi sitten lukea sillä toisella kotimaisella vaikkapa täältä:
http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp
Merkiksi tämä kyseinen ja malliksi vaikka se V6 exclusive. Vuoden 2005 mallia tosin.
Mutta näillä tässä testissä testatuilla ominaisuuksilla ja noiden autojen joukossa se voi hyvinkin olla se vuoden talviauto, joten en menisi ihan heti toimittajien valintaa kumoamaankaan.
-Jyrki
http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp
Merkiksi tämä kyseinen ja malliksi vaikka se V6 exclusive. Vuoden 2005 mallia tosin.
Mutta näillä tässä testissä testatuilla ominaisuuksilla ja noiden autojen joukossa se voi hyvinkin olla se vuoden talviauto, joten en menisi ihan heti toimittajien valintaa kumoamaankaan.
-Jyrki
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2728
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Joo riittäähän se, mutta aina se on yhtä suuri shokki joutua ajamaan tota nuhapumppua kunnollisesti vääntävän turbon jälkeen.fforslund kirjoitti:
Kannattais varmaan viedä Volvo huoltoon.
Nuo 140hv riittää minne tahansa suomen lain puitteissa olevissa tienpätkissä , ellei riitä olisi parasta katsastaa itseään peiliin...
Samaa konetta TM kutsuu tehokkaksi uudessa C70 esittelyssä. Se onkin aivan hyvä kone niin vaparina kuin ahdettuna. Itse asiassa se on täysin sama kone kuin 170hp 2.4i , kuulemma sähköinen kaasupelti ei vaan aukene täysin. Molempiin saa PPC:llä 188hv? Siinäpä ei enää paljon eroa tuohon turbon 200hv enää jää....
Viime viikolla ajoin ko. laitteella aika paljon ja ei se mikään suuri nautinto ollut.
170 heppanen vuosimallista 99 tai 2000 eteenpäin on tosiaan täysin sama kone kuin 140 heppanen, vain moottorin softa on eri. Turbossa on muuten nykyään 210 heppaa ja vääntöäkin on 35Nm enemmän 200heppaseen verrattuna, ja se vääntö on aivan eri alueella kuin vaparissa
Ero 170hp vaparin ja jo 200hp turbon välillä on aivan valtava, kannattaa kokeilla
Vielä Hyundaista
Pikku Hyundai eli Getz oli autobildin 100tkm kestotestissä, joku kannake ruostui testin aikana tms, mutta hyvin se ton 100tkm toimi.
Sonata tuskin tekis poikkeusta. Ruostesuojaus on samaa tasoa kuin japseissa, vaatii heti oston jälkeen kunnollisen suojauksen alan liikkeessä, jos haluaa peltien kestävän kauemminkin Muuten pitäskin sitten toimia paremmin kuin eurojen
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Tässäpä siihen perusasiaan taas törmätäänkin. Paljon saa viritemppuja Volvoon tehdä että voidaan todeta "enää paljon eroa", Saabin 200hv tulee vakionafforslund kirjoitti: Molempiin saa PPC:llä 188hv? Siinäpä ei enää paljon eroa tuohon turbon 200hv enää jää....
Saadaanhan sitä 316 Baijerilaiseenkin saabin tehot kun vaihdetaan vaan M3:n moottori, voimansiirto, alusta ja kori.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2728
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Tais kyseessä olla vertaus Volvon 2.4 vaparin ja samasta koneesta olevan turboversion välilläMacTurbo kirjoitti: Tässäpä siihen perusasiaan taas törmätäänkin. Paljon saa viritemppuja Volvoon tehdä että voidaan todeta "enää paljon eroa", Saabin 200hv tulee vakiona
Saadaanhan sitä 316 Baijerilaiseenkin saabin tehot kun vaihdetaan vaan M3:n moottori, voimansiirto, alusta ja kori.
Ainakaan mun Saabissa ei ollut 200hv vakiona
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Se varma korealainen
Hiemanko aamupuuro läikkyi kun huomasin talvitestivoittajaa mainostettavan Hesarin kannessa sloganilla 'Se varma korealainen' !
Ei varmastikaan ollut tahaton viittaus 96:n suuruudenaikojen mainoslauseeseen. Ensin meinasi pistää vihaksi mutta oikeastaan onkin hauskaa, ja Saabin kannalta imartelevaa, että vielä vuonna 2006 jollekin automallille pyritään luomaan positiivista mielikuvaa intertekstuaalisella viittauksella 26 vuotta sitten tuotannosta poistuneeseen malliin.
Oikeastaan jo se, että vielä muistetaan, on sydäntä lämmittävää.
Ei varmastikaan ollut tahaton viittaus 96:n suuruudenaikojen mainoslauseeseen. Ensin meinasi pistää vihaksi mutta oikeastaan onkin hauskaa, ja Saabin kannalta imartelevaa, että vielä vuonna 2006 jollekin automallille pyritään luomaan positiivista mielikuvaa intertekstuaalisella viittauksella 26 vuotta sitten tuotannosta poistuneeseen malliin.
Oikeastaan jo se, että vielä muistetaan, on sydäntä lämmittävää.