Saab 900 venttiilien kiristys?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 10:54
Saab 900 venttiilien kiristys?
Moi..
Kävi tossa hiukan huonosti kun ystävä hiukan lainasi saab 900i 8v vapariani.
Ystävä hiukan oli polkaissut saabbia suoralla ja venttiilit alkoivat sen jälkeen nakuttamaan. Ystävä sanoi, että ei siinä ole mitään vikaa pitää vain venttiilit kiristää uudelleen on kuulemma tyyppivika. Mitä työkaluja tarvitsen venttiilien kiristykseen. Aukaisin kannen ja siellä näkyi jotain pyöreitä levyjä jotka liikkuvat edestakaisin startatessa. On vain aika ikävä ajaa kun auto naksuttaa kovaäänisesti ohjaamon sisälle asti ja kulkee vain 80km/h. Auttaisiko öljyn vaihto tai joku forte käsittely? Ja sitten myös mittarivalot palavat jatkuvasti vaikka virrat eivät ole päällä. Ja ystävä myös kertoi että kun hän oli vähän polkenut saabbiani niin vaihdekeppi potkaisi kauhealla voimalla takaisin kakkoselle heittäessä.? Onko toi normaalia? Keppi tuntuu nyt jotenkin löysältä.
Kävi tossa hiukan huonosti kun ystävä hiukan lainasi saab 900i 8v vapariani.
Ystävä hiukan oli polkaissut saabbia suoralla ja venttiilit alkoivat sen jälkeen nakuttamaan. Ystävä sanoi, että ei siinä ole mitään vikaa pitää vain venttiilit kiristää uudelleen on kuulemma tyyppivika. Mitä työkaluja tarvitsen venttiilien kiristykseen. Aukaisin kannen ja siellä näkyi jotain pyöreitä levyjä jotka liikkuvat edestakaisin startatessa. On vain aika ikävä ajaa kun auto naksuttaa kovaäänisesti ohjaamon sisälle asti ja kulkee vain 80km/h. Auttaisiko öljyn vaihto tai joku forte käsittely? Ja sitten myös mittarivalot palavat jatkuvasti vaikka virrat eivät ole päällä. Ja ystävä myös kertoi että kun hän oli vähän polkenut saabbiani niin vaihdekeppi potkaisi kauhealla voimalla takaisin kakkoselle heittäessä.? Onko toi normaalia? Keppi tuntuu nyt jotenkin löysältä.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 10:54
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 10:54
juu
olen aika alottelija näissä autohommissa... et ei paljookaan ole hajua noista autoista. Pikkuveli käy ammattikoulua ja sieltä tulee joskus aika omituisiakin neuvoja, joita itte en edes usko.....
Itse innostuin aikoinaan polkaisemaan vanhaa poliisi-99:ä, joka oli ilmeisesti ollut rauhallisemmassa ajossa, öljyt vaihtamatta jne. Kuului hienoja mekaanisia ääniä, ja juurikin 80km/h nopeudella kone nakuttaen hyristelin kotiin. Ja tuo ääni ei poistunut, vaikka ne venttiilikupit sun muut tutkin ja vaihdoin...
Itse en juuri lainaile autojani, jos joku muu ajaa, niin istun sitten ainakin kyydissä, jotta tietää hajoaako auto väärinkäytöstä vai muusta syystä.
Itse en juuri lainaile autojani, jos joku muu ajaa, niin istun sitten ainakin kyydissä, jotta tietää hajoaako auto väärinkäytöstä vai muusta syystä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ei ole tullut kaahattua paljon, mutta jokainen Saab 900 on kokenut muutaman kerran täyskaasukäsittelyä (no, ohitettaessa). Mikään ei ole lähtenyt kilisemään tai muutenkaan hajoamaan joten täytyy vain ihmetellä, ETTÄ MITÄ IHMETTÄ SITÄ ON TEHTY?
Jos kaverisi hajoitti auton, kaverisi maksaa venttiilien säädön. Piste.
Jos kaverisi hajoitti auton, kaverisi maksaa venttiilien säädön. Piste.
kamat ei lainasta parane, voi taas kerran todeta.
1. tuliko se valojuttukin lainassa+
2. varmaan ei ollu 2 kunnolla painettu pohjaan asti, olis meinaan aika kornia jos onnistuu kaks vikaa taikomaan samalla keikalla, formula- ainesta.
3. joo , ei säädellä ruuveilla saabin venoja, tossa on noin 10 eri paksuuksia säätölevyjä, muutaman sadasosamillin välein, kokemuksestasi ja jutuista päätellen älä yritä itse ollenkaan, pahenee vaan, sorry.
On kans mahdollista ellei suorastaan todennäköistä, että nyt kun ollut kovin kylmiä kelejä niin jos kylmänä heti ottaa kierroksia niin jotain voipi haljeta( kuppi , joku niistä säätölevyistä jne).
eli en ajelisi liikoja ettei vika pahene ja kyteksi joku moottorikorjaamo ja kysy sieltä hinta, vertaa saabin hintaan ja sitten ala vaan henkisesti kypsymään rahankiertoon kaveriltasi, sillä kuten gurut yllä uumoili, niin väärällä ajamisella hyvin todennäköisesti homma on syntynyt.
Saabilla voi olla muistaakseni tohon joku erikoistyökalu ?, silloin voi olla nopeempi siellä. Muistikuva olis jotta 2 tuntii moottorikorjaamo likimain haluu eli n. 100 egee arvaus.
1. tuliko se valojuttukin lainassa+
2. varmaan ei ollu 2 kunnolla painettu pohjaan asti, olis meinaan aika kornia jos onnistuu kaks vikaa taikomaan samalla keikalla, formula- ainesta.
3. joo , ei säädellä ruuveilla saabin venoja, tossa on noin 10 eri paksuuksia säätölevyjä, muutaman sadasosamillin välein, kokemuksestasi ja jutuista päätellen älä yritä itse ollenkaan, pahenee vaan, sorry.
On kans mahdollista ellei suorastaan todennäköistä, että nyt kun ollut kovin kylmiä kelejä niin jos kylmänä heti ottaa kierroksia niin jotain voipi haljeta( kuppi , joku niistä säätölevyistä jne).
eli en ajelisi liikoja ettei vika pahene ja kyteksi joku moottorikorjaamo ja kysy sieltä hinta, vertaa saabin hintaan ja sitten ala vaan henkisesti kypsymään rahankiertoon kaveriltasi, sillä kuten gurut yllä uumoili, niin väärällä ajamisella hyvin todennäköisesti homma on syntynyt.
Saabilla voi olla muistaakseni tohon joku erikoistyökalu ?, silloin voi olla nopeempi siellä. Muistikuva olis jotta 2 tuntii moottorikorjaamo likimain haluu eli n. 100 egee arvaus.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä