Mimmin tonnari kolarissa (kuvia lisätty)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Kummelin kaksikkokaan ei tee elämässä, eikä musiikissa virheitä. Mutta ne ajoivatkin BMW:llä.
JK
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

jkairt kirjoitti: Totta kai takapenkillä oli pari natiaista ja se puolivuotias veteli unia takaluukussa omassa vaununkopassaan (=täysin irtonaisena).
Itse en lähde liikkeelle, ennenkuin muksut on taatusti vöissä. Kannattaa pitää se pienimmäinenkin kaukalossaan vaikka joutuisikin herättämään päiväuniltaan..jos itsellään on ratin käsittely hanskassa, ei se tarkoita että muilla olisi. En uskaltaisi ottaa riskiä :? .
Foxbody turbo
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

9-5T kirjoitti:Totta, lapsi aina vyöhön ja itse vasta maantiellä.
Jep, lapsien turvallisuus on ensisijalla, oma kravatti pääsee unohtumaan silloin tällöin :oops: .
Foxbody turbo
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mimmi kirjoitti:Tämä threadi siis ei ollut turha.

Ajatelkaa ainakin yksi SAABisti otti opikseen (tai ainakin väittää julkisesti ottaneensa opikseen) ja jätti ohittamatta peilijäisellä tiellä ja malttoi käyttää matka-aikaa pari minuuttia enemmän.

Me SAABistit siis olemme (tai ainakin toivomme olevamme) oppivaisia eläimiä, jotka jopa oppivat TOISTEN tekemistä virheistä.
Ei ollut turha ei. Viimeksi kun ajoin Jyväskylään, niin kyllä tää threadi oli mielessä, kun ajattelin, että "pitäiskö ohittaa tuokin auto/rekka", ja kyllä jäi pahimmat ohittelut ohittelematta. Ja toivotaan, että tuo threadi on mielessä vielä huomennakin, kun taas ajan JKL:ään.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

9-5T kirjoitti:Totta, lapsi aina vyöhön ja itse vasta maantiellä.
Hitto! kai niitä sitten pitää alkaa hankkimaan... 8O

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

9-5T kirjoitti:Totta, lapsi aina vyöhön ja itse vasta maantiellä.
Niin niin, kyllähän tosimies pitää ratista vastaan käsillä.
Ainakin puolet siitä, mitä kumihuuli kestää...
...mielestään...
jmo
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

Kyllä minä ainakin köytän itsenikin aina penkkiin.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mimmi kirjoitti:Luojan kiitos Hurrit ovat ottaneet turvallisuuden tosissaan.
Eikös se yks sanonta mennyt, että "Kyllä ne homot osaa autoja tehdä."

P.S. Itsellä on tosin pari kaukaista sukulaista Saabin tehtaalla töissä, eivätkä ole homoja :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Mietinpä tässä sitä kun joskus oli saabin mainoksissa, että tutkivat kaikki kolarit (siis ne joissa on saabbi ollut jotenkin osallisena). Saadakseen parempaa tietotta auton turvallisuudesta oikeissa kolareissa. Siihen sitten kuului haastatteluja yms. Niin onkos tuo käytäntö enää voimassa?

Lause meni jotenkin näin: "Testaamme turvallisuuden oikeilla ihmisillä" tjsp.

Jotenkin hassu se mainoslause kuitenkin oli kuin sen saattoi ymmärtää kahdella tavalla :wink:

Mutta totuushan on kyllä, että turvallisuuteen on panostettu, onneksi tässäkin tapauksessa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Teemu kirjoitti:Lause meni jotenkin näin: "Testaamme turvallisuuden oikeilla ihmisillä" tjsp.
Parempia nuo ihmiset on ku jotkut sätky nuket. Eihän se nukke voi kommentoia mitä siellä autossa tapahtu, vaikka onhan siellä miljoona tietokonetta autossa kiinni kolari hetkellä.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Parempia nuo ihmiset on ku jotkut sätky nuket. Eihän se nukke voi kommentoia mitä siellä autossa tapahtu, vaikka onhan siellä miljoona tietokonetta autossa kiinni kolari hetkellä.


Juu en tätä tarkoittanutkaan, vaan jotenkin hassu lause.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Oiskos noita kuvia vielä nähtävillä jossain? Katselin kolme-neljä ensimmäistä sivua eikä niitä löytynyt sieltä. Ensimmäiseltä sivultahan ne nyt jostain syystä siis puuttuu.

-John
Teme_
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Marras 07, 2003 10:34

Viesti Kirjoittaja Teme_ »

Teemu kirjoitti: Lause meni jotenkin näin: "Testaamme turvallisuuden oikeilla ihmisillä" tjsp.

Jotenkin hassu se mainoslause kuitenkin oli kuin sen saattoi ymmärtää kahdella tavalla :wink:

Mutta totuushan on kyllä, että turvallisuuteen on panostettu, onneksi tässäkin tapauksessa.

Todellisuudessa tuohan pitää paikkaansa myös sillä toisellakin tavalla ymmärrettynä. Autotehtaat kun tekevät törmäystestejä myös ihmisruumiilla, koska tietyissä törmäyksissä törmäysnuket eivät vielä ole riittävän aidonkaltaisia simuloimaan törmäysvoimien vaikutusta kudoksissa ja rakenteissa.

Kyseessä ovat testamentatut ruumiit, ja testamenttaus on yleisempää sellaisilla ihmisillä, joiden läheinen on kuollut onnetomuuksissa.

Asiastahan oli aikanaan suurikin kohu, kun joku se julkaistiin. Autotehtaat kun eivät mielellään kerro tällaisia asioita.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Testamentti

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Niin eikö se ole vähän samankaltainen asia myös lääketieteessä kun sinnekin voi testamentata ruuminsa..
Kohta meikäläiset rupeaa testamentissaan muistamaan trollhättania :lol:
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mimmi kirjoitti:Pistetään tähän wanhaan threadiin uutta tietoa:
Eli seuraava(kin) auto on nyt alla ja sekin (yllättävää kyllä) on SAAB 9000 CSE ja vuosimalli on -96. Tällä valkoisella on ajettu tällä hetkellä 115 500, ostettaessa Saksasta maaliskuun lopussa oli kilsoja 105 217.
Tämä nykyinen on "vasta" 7:s SAAB ja 4:s tonttu.
Hyvähyvä :) Ja onnittelut uudesta autosta ;)
Vastaa Viestiin