Ilmastointi puhaltaa vain kuumaa
Ilmastointi puhaltaa vain kuumaa
eli autona 93vuoden CD tonnari automaatti-ilmastoinnilla ja ongelmana on se että kylmää sieltä ei tule ollenkaan...vaikka laittas "lo" asentoon niin puhaltaa ihan täysillä kuumaa ilmaa, acc:een sulake oli ainakin ehjä, missä vika?
BMW 525iA Touring Executive
ACC 2 ja 3:n läppämoottorit ovat askelmoottoreita, kun taas ACC1:ssä on sähkömoottori+takaisinkytkentä potikka.
ACC2 ja 3:n askelmoottoreilta puuttuu takaisinkytkentätieto läpän ( moottorin )asennosta. ACC "muistaa" syöttämiensä pullsien perusteella moottorin kulloisenkin paikan. Jos ACC:stä lähtee äly esim starttipiikin takia ei sillä ole tiedossa enää pullsien "historiatietoa" jolloin läpät on ties missä.
Kun ACC nollataan ajetaan askelmoottorit täysillä kotiin ja sitten alkaa uudestaan -/+ pullsien luku ja kirjanpito. Tämän vuoksi on aina välillä hyvä nollata ACC.
Mitähän em. toimenpide maksaisi merkkihuollossa
ACC2 ja 3:n askelmoottoreilta puuttuu takaisinkytkentätieto läpän ( moottorin )asennosta. ACC "muistaa" syöttämiensä pullsien perusteella moottorin kulloisenkin paikan. Jos ACC:stä lähtee äly esim starttipiikin takia ei sillä ole tiedossa enää pullsien "historiatietoa" jolloin läpät on ties missä.
Kun ACC nollataan ajetaan askelmoottorit täysillä kotiin ja sitten alkaa uudestaan -/+ pullsien luku ja kirjanpito. Tämän vuoksi on aina välillä hyvä nollata ACC.
Mitähän em. toimenpide maksaisi merkkihuollossa

9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Vielä ACC:stä
Vaihdoin sitten lämmityslaitteen kennon kun vanha valutti nestettä apukuskin jalkoihin. Ja tuntuu toimivan liiankin hyvin. Puhaltaa pelkkää kuumaa.. En löytänyt enää hakutoiminnolla ohjeita tähän ongelmaan, sillä LO- asennossa tulee kylmää. Eli jousi tuli kasausvaiheessa laitettua paikalleen..
Kalibrointia olen nyt yrittänyt pariinkin otteeseen peukalolla ja pikkusormella vaan ei tunnu auttavan.
Mistähän seuraavaksi etsisi vikaa?? Toimi meinaan vuotoa lukuunottamatta hienosti ennen kennon vaihtoa...
Kalibrointia olen nyt yrittänyt pariinkin otteeseen peukalolla ja pikkusormella vaan ei tunnu auttavan.
Mistähän seuraavaksi etsisi vikaa?? Toimi meinaan vuotoa lukuunottamatta hienosti ennen kennon vaihtoa...
Re: Vielä ACC:stä
Mikä on auton vuosimalli ja mitä nappia painat peukalolla ja pikkusormella? Näyttääkö kalibrointiohjelma käynnistyvän kun painat noita nappeja, vai eikö tapahdu mitään?panu kirjoitti:Kalibrointia olen nyt yrittänyt pariinkin otteeseen peukalolla ja pikkusormella vaan ei tunnu auttavan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Niin tosiaan.. Auto on vm. 1997 ja mallia CSE Jubilee.
Mun mielestä ei kyllä tapahdu yhtään mitään nappeja painettaessa. Ainakaan näytössä pysyy sama lämpötilanäyttö. Painoin tosiaan pariinkin otteeseen vasemmalla ylhäällä AUTO- näppäintä ja oikealla alhaalla "ISOT SIVUNUOLET"- nappulaa. Napit muutamia sekunteja yhtäaikaa pohjassa.. Että semmoista..
Mun mielestä ei kyllä tapahdu yhtään mitään nappeja painettaessa. Ainakaan näytössä pysyy sama lämpötilanäyttö. Painoin tosiaan pariinkin otteeseen vasemmalla ylhäällä AUTO- näppäintä ja oikealla alhaalla "ISOT SIVUNUOLET"- nappulaa. Napit muutamia sekunteja yhtäaikaa pohjassa.. Että semmoista..
-
- "Hölösuu"
Tarkoittaa, että nappien pitää liikkua pohjaan samanaikaisesti. Ei niin kuin tietokoneen näppäimistöllä esim Shift-nappi, jonka saa painaa pohjaan jo valmiiksi ja sitten vasta myöhemmin sen toisen...Tasapaino akseli kirjoitti:Ja painoitkin yhtaikaa napit pohjaan? Toimii omassa ainakin aivan kuin käyttiksen ohjeet sanoo.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
Ei vaadi kovin suurta motoriikkaa kun onnistuu mullakin.panu kirjoitti:Täytyypi yrittää huomenna uudestaan. Mulla ei noita manuaaleja ole, mutta tämä foorumi on ajanut ihan saman asian.. Mielestäni painoin molemmat yhtäaikaa ja pidin pohjassa noin 3-4 sek. Josko se olisi se sisäilman haistelija tai sitten mun motoriikka ei riitä oikeaan painallukseen??!

#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06