Kromikaaret lokasuojien reunoihin
Kromikaaret lokasuojien reunoihin
Eli Motonetin tästä tuotteesta kyse:
KROMILISTAT LOKAS.REUNAT SAAB 900 79--93
900 86--92 (asennus vaatii taitoa!). . . . . . . . . . . . 41-1900 57.86 ???
Mitähän tuo "asennus vaatii taitoa" meinaa?
Puhelimella kysäsisin, mutta ei taida paikka olla auki...
Mites onko kenelläkään kuvaa, kun on satkussa kiinni?
Ei taida kyllä olla läheskään samanmoiset, kun Pohjalaisen Vesalla?
KROMILISTAT LOKAS.REUNAT SAAB 900 79--93
900 86--92 (asennus vaatii taitoa!). . . . . . . . . . . . 41-1900 57.86 ???
Mitähän tuo "asennus vaatii taitoa" meinaa?
Puhelimella kysäsisin, mutta ei taida paikka olla auki...
Mites onko kenelläkään kuvaa, kun on satkussa kiinni?
Ei taida kyllä olla läheskään samanmoiset, kun Pohjalaisen Vesalla?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Hmm... saisiko noilla muovikaarien alta pilkistävän ruosteen piiloon? Ovatko nuo paljonkin vakiokaaria leveämpiä? Toki kromittoman auton varusteeksi nuo saattavat olla hullun näköiset mutta tämä olisi yksi tapa parantaa auton ilmettä taistelematta tuulimyllyjä vastaan.
Hioisi ruosteen pois, vetäisi paksun sinkkimaalin päälle ja peittäisi kromikaarella
Hioisi ruosteen pois, vetäisi paksun sinkkimaalin päälle ja peittäisi kromikaarella

Tuo ruosteen pois hiominen voi vaan olla haasteellista - siis jos ei sen jälkeen meinaa tarttua migin kahvaan. Yleensä jos muovikaaren alta alkaa kukka kurkistella, on kaari aika näkkileipää siinä vaiheessa. Pääsee hyvin muhimaan siellä muovin alla..oju kirjoitti:Hmm... saisiko noilla muovikaarien alta pilkistävän ruosteen piiloon? Ovatko nuo paljonkin vakiokaaria leveämpiä? Toki kromittoman auton varusteeksi nuo saattavat olla hullun näköiset mutta tämä olisi yksi tapa parantaa auton ilmettä taistelematta tuulimyllyjä vastaan.
Hioisi ruosteen pois, vetäisi paksun sinkkimaalin päälle ja peittäisi kromikaarella
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Ei tahdo hiominen riittää. Melkeimpä pois leikkaaminen ja uusien kaaripeltien hitsaaminen olisi paras vaihtoehto. Tässä on sama ongelma kuin muissakin siisteissä ratkaisuissa, pohjatyöt ovat vaativia metalliväreillä.
Olen joskus noita kaaria hionut ja eihän se kohta kauaa kukkimatta pysy. Mutta kun päälle veti pensselillä paksun kerroksen sinkkipohjamaalia niin rupesi ruoste pysymään poissa, jälki ei vaan ollut hääppöistä.
Työvoittoja ei tässä ole tarkoitus ottaa joten siksi tuollainen maalus joka pitää ruosteen poissa muttei loista kauneudellaan olisi hyvä ratkaisu jos sen saa listan alle piiloon. Minulla on Motonetin listaa joka on vakiota leveämpää, ovatko kromikaaret paljonkin leveämmät?
Ajatus on että lopputuloksen tulisi olla siisti mutta auton hinta huomioonottaen en harkitse peltikorjaamoa / ammattimaalaria. Myös aika on rajallista, joissain asioissa ei vain kannata pyrkiä täydellisyyteen.
Olen joskus noita kaaria hionut ja eihän se kohta kauaa kukkimatta pysy. Mutta kun päälle veti pensselillä paksun kerroksen sinkkipohjamaalia niin rupesi ruoste pysymään poissa, jälki ei vaan ollut hääppöistä.
Työvoittoja ei tässä ole tarkoitus ottaa joten siksi tuollainen maalus joka pitää ruosteen poissa muttei loista kauneudellaan olisi hyvä ratkaisu jos sen saa listan alle piiloon. Minulla on Motonetin listaa joka on vakiota leveämpää, ovatko kromikaaret paljonkin leveämmät?
Ajatus on että lopputuloksen tulisi olla siisti mutta auton hinta huomioonottaen en harkitse peltikorjaamoa / ammattimaalaria. Myös aika on rajallista, joissain asioissa ei vain kannata pyrkiä täydellisyyteen.
yök.. kromikaaret pitäis kieltää lailla.. ei siis ulkonäkösyistä, vaan sen takia, että lokasuojan kaaret vaihtuvat siinä operaatiossa kromikaariin..
jos ei muuten saa lokasuojia ruostumaan niin noilla...
tosin.. tossahan olis budjettiratkaisu myös airflow levikkeisiin nähden.. hionta vaan ja koriväriin maalaus.. pitääköhän kumminkin perua puheita..

jos ei muuten saa lokasuojia ruostumaan niin noilla...
tosin.. tossahan olis budjettiratkaisu myös airflow levikkeisiin nähden.. hionta vaan ja koriväriin maalaus.. pitääköhän kumminkin perua puheita..


Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Makuja on monia enkä minäkään mielelläni laittaisi kromikaaria autoon jossa on musta maski ja mustat ikkunanreunukset. Ruoste on kuitenkin aina rumempaa.
Yksi ratkaisu on tehdä tuo maalaus siten että viimeiseksi tulee musta maali päälle. Vaikka se hieman näkyisi kumilistan alta ei se paljoa häiritsisi koska kauempaa sitä olis vaikea erottaa.
No, saa nähdä miten auton kanssa jaksaa värkätä kesällä. Voihan olla että hitsaushommiksi menee ja homma tehdään kunnolla.
Yksi ratkaisu on tehdä tuo maalaus siten että viimeiseksi tulee musta maali päälle. Vaikka se hieman näkyisi kumilistan alta ei se paljoa häiritsisi koska kauempaa sitä olis vaikea erottaa.
No, saa nähdä miten auton kanssa jaksaa värkätä kesällä. Voihan olla että hitsaushommiksi menee ja homma tehdään kunnolla.