Kromikaaret lokasuojien reunoihin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Kromikaaret lokasuojien reunoihin

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Eli Motonetin tästä tuotteesta kyse:
KROMILISTAT LOKAS.REUNAT SAAB 900 79--93
900 86--92 (asennus vaatii taitoa!). . . . . . . . . . . . 41-1900 57.86 ???

Mitähän tuo "asennus vaatii taitoa" meinaa?
Puhelimella kysäsisin, mutta ei taida paikka olla auki...

Mites onko kenelläkään kuvaa, kun on satkussa kiinni?
Ei taida kyllä olla läheskään samanmoiset, kun Pohjalaisen Vesalla?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kaaret vaativat sikäli asennuksessa tarkkuutta, että niiden kiinnitys lokasuojan reunaan ei ole yhtä helppoa kuin monissa muissa malleissa. Tiivistepinta koria vasten on se ongelma = saa sen istumaan tiukasti. onnistuu, mutta vaatii kärsivällisyyttä

Kuva
# 419 Vesa Pohjalainen
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Onnistuu se asennus, mut ei ole mikään pikku juttu, tosi tarkkaa puuhaa, kun ei ole lokasuojissa sellaista taive reunaa kuin monessa muissa merkeissä, noista mun kromikaarista en tiedä uudet oli ja muovipaketissa , mut ostin yksityiseltä.
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Ite asensin noi motonetin versiot autoon wurthin liimatiivistemassalla :oops: .

Kaarien mukana tulevat kiinnikkeeet olivat omasta mielestä surkeat ja päädyin hetkisen mietittyäni kiinnittämään lokarit parilla ruuvilla ja liimatiivistemassalla per lokari..
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Yäk. :wink: Mutta makuasioista ei voi kiistellä sano koira ku muniaan nuoli... :D
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oju »

Hmm... saisiko noilla muovikaarien alta pilkistävän ruosteen piiloon? Ovatko nuo paljonkin vakiokaaria leveämpiä? Toki kromittoman auton varusteeksi nuo saattavat olla hullun näköiset mutta tämä olisi yksi tapa parantaa auton ilmettä taistelematta tuulimyllyjä vastaan.

Hioisi ruosteen pois, vetäisi paksun sinkkimaalin päälle ja peittäisi kromikaarella :?
RVR
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 15:23

Viesti Kirjoittaja RVR »

Kromikaaret ovat leveämpiä , eli tuo sun idea onnistuu kyllä .
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

myös etolassa myytävä lokasuojan reunalista peittää leveemmältä...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

oju kirjoitti:Hmm... saisiko noilla muovikaarien alta pilkistävän ruosteen piiloon? Ovatko nuo paljonkin vakiokaaria leveämpiä? Toki kromittoman auton varusteeksi nuo saattavat olla hullun näköiset mutta tämä olisi yksi tapa parantaa auton ilmettä taistelematta tuulimyllyjä vastaan.

Hioisi ruosteen pois, vetäisi paksun sinkkimaalin päälle ja peittäisi kromikaarella :?
Tuo ruosteen pois hiominen voi vaan olla haasteellista - siis jos ei sen jälkeen meinaa tarttua migin kahvaan. Yleensä jos muovikaaren alta alkaa kukka kurkistella, on kaari aika näkkileipää siinä vaiheessa. Pääsee hyvin muhimaan siellä muovin alla..
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oju »

Ei tahdo hiominen riittää. Melkeimpä pois leikkaaminen ja uusien kaaripeltien hitsaaminen olisi paras vaihtoehto. Tässä on sama ongelma kuin muissakin siisteissä ratkaisuissa, pohjatyöt ovat vaativia metalliväreillä.

Olen joskus noita kaaria hionut ja eihän se kohta kauaa kukkimatta pysy. Mutta kun päälle veti pensselillä paksun kerroksen sinkkipohjamaalia niin rupesi ruoste pysymään poissa, jälki ei vaan ollut hääppöistä.

Työvoittoja ei tässä ole tarkoitus ottaa joten siksi tuollainen maalus joka pitää ruosteen poissa muttei loista kauneudellaan olisi hyvä ratkaisu jos sen saa listan alle piiloon. Minulla on Motonetin listaa joka on vakiota leveämpää, ovatko kromikaaret paljonkin leveämmät?

Ajatus on että lopputuloksen tulisi olla siisti mutta auton hinta huomioonottaen en harkitse peltikorjaamoa / ammattimaalaria. Myös aika on rajallista, joissain asioissa ei vain kannata pyrkiä täydellisyyteen.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

yök.. kromikaaret pitäis kieltää lailla.. ei siis ulkonäkösyistä, vaan sen takia, että lokasuojan kaaret vaihtuvat siinä operaatiossa kromikaariin..
jos ei muuten saa lokasuojia ruostumaan niin noilla...

tosin.. tossahan olis budjettiratkaisu myös airflow levikkeisiin nähden.. hionta vaan ja koriväriin maalaus.. pitääköhän kumminkin perua puheita.. :lol: :lol:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oju »

Makuja on monia enkä minäkään mielelläni laittaisi kromikaaria autoon jossa on musta maski ja mustat ikkunanreunukset. Ruoste on kuitenkin aina rumempaa.
Yksi ratkaisu on tehdä tuo maalaus siten että viimeiseksi tulee musta maali päälle. Vaikka se hieman näkyisi kumilistan alta ei se paljoa häiritsisi koska kauempaa sitä olis vaikea erottaa.

No, saa nähdä miten auton kanssa jaksaa värkätä kesällä. Voihan olla että hitsaushommiksi menee ja homma tehdään kunnolla.
Vastaa Viestiin