Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

nyt on säädettävä sytkä, vakiosytkän rinnalla, tehty opelin vahvarista ja saban hallista ja vakio puolalla saa sisältä vaihtaa sytkää..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

moonlight-tuning kirjoitti:80-120 2.8-3.3sek riippuen että vedetäänkö alhaalta asti vai lähetäänkö kolmosella 80 nopeudesta kaasua painamalla. millasia arvoja muilla ?
Aika hyvin satkulta 8O

Ja tässä topicci kyseisestä aiheesta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =kiihdytys
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Joo ei taida perstuntuma valehdella, kun tuntuu siltä että toi mun Saba ei ole ihan mopo.. ihan vertailuksi niin ainakin Eurassa kait oleileva sininen aero Saba pysyy kyydissä mukana noin 0-120 mutta sen jälkeen jää selvästi, jos on hyvä pito niin jää jo alle sadassa kun mulla on ongelmia pitojen kanssa aika rankasti, paitti sillon kun vetari hajos tuntu pitoa olevan :) ja noi ajat mitä on otettu niin on otettu samalla paikalla molempiin suuntiin, pikkusen saa pois eli kai tohon kahteen ja kaheksaan kerkee kun olis pitoja, jos pito irtoaa kolmosella niin neljän ja viiden sekan väliin..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

nyt on penkitysaika tilattu mutta pitäis jostain kaivaa turbon nokka tohon..
ks. ostetaan myydään...
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Onko toi EZK sellanen että se siirtää sytkän ennalta määrätyn verran myöhälle kun nakuttaa vai lukeeko se kokoajan nakutustiedon ja siirtää sen mukaan sytkän ohjausta optimiin ?
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

joo o. ei kauheesti tunnu tietoa olevan tosta sytkästä tääläkään. Se ottaa kai tiedon kokoajan anturilta koska lyö heti varolle kun anturi on irti, muutettiin anturia vähän ja nyt sallii nkutusta enemmän sotkematta sytytystä. Leimalla kävin kanssa, ei kitinöitä. Suorasta putkesta huomautti.

Onko jotain kokoontumista ? Voisin tulla näyttään tota mopoa jonnekkin ?
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Tuolla on infoa noista renkaan potkimisista tuolla "Tapahtumat" -osiossa. Joka kuukauden toinen torstai vissiin potkiskellaan Auranlaakson ABC:llä.

Pistetään nyt suora linkkikin
9-3SC 2.0t Aut. -08
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

moonlight-tuning kirjoitti:joo o. ei kauheesti tunnu tietoa olevan tosta sytkästä tääläkään. Se ottaa kai tiedon kokoajan anturilta koska lyö heti varolle kun anturi on irti, muutettiin anturia vähän ja nyt sallii nkutusta enemmän sotkematta sytytystä. Leimalla kävin kanssa, ei kitinöitä. Suorasta putkesta huomautti.

Onko jotain kokoontumista ? Voisin tulla näyttään tota mopoa jonnekkin ?
Onko sulla suora pakoputki koko matkalla ja sait leimalta läpi?

Ja kyllä noi suoritusarvot on todella kovat og-satkulle,jos pitää paikkansa.Siinähän on subarutkin helisemässä..Millä systeemillä mittasit?
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuvia tulee tälläviikolla. on suora putki kokomatkan tavallaan..

Huiput on gps:llä.. muut käsikellotuksella eli +-0,5sek saa ainakin lyödä lisää.. 9-5 Aero pysyy serässä kolmoselle jos ei ole pitoja sen jälkeen jää reilusti..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Elikkäs kun lupailin kuvia ym niin tässä on vähän tarinaa Saabin värkkäämisestä.. Katsastusmies sano ainakin että jos toi olis jenkki niin kuulemma meikäläinen luokiteltais raggariksi, tie sitten mitä se tarkotti..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva
Eli tossa kunnossa vierailtiin katastuksessa. Inssi kyllä vähän peräs jotain alleajosuojia, kilpi oli nippusiteillä tossa coolerinkorvausputkessa..

Kuva
Kuva
Tollaset kiinnikkeet coolerille ja ahtoputkissa kunnon klemmarit kerrankin, alakiinnike on leikattu auki jolloin sen saa yksin paikalle helposti kun pultit voi jättää kiinni cooleriin.

Kuva
Kuva
Kuva
Sitte piti saada coolerille ilmaa ettei puskuri peitä puolta siitä, porailin 150 10mm reikää puskuriin, heitin sen vaahtomuovin mäkeen ja katkaisin ton tukialumiinin kahdeksi erilliseksi palaksi jotka takasin puskuriin kiinni, ja vaikka ei uskoisi niin siitä tuli ihan tukeva ilman sitä alumiiniakin, ja paino tippus ainakin 5kg...

Kuva
Cooleri kiinni kiinnikkeisiin, maalasin ton ja "kiillotin" päädyt..

Kuva
maski sai oman osansa ilmanvirtauksen lisäyksestä..toi ristikon poistaminen ei kyllä vaikuta mihinkään mutta näyttää aika härskiltä...

Kuva
Huono kuva mutta sytkät tonne piiloon ja samalla tein vaihtosysteemin jolla sytkän saa irti ruiskun alaisuudesta ja toimimaan manuaalisella säädöllä, Saban Hall-anturi ja Opelin vahvistin ja saabin oma puola jota myös ruiskun sytkä käyttää.

Kuva
Sitte sytkälle katkaisija kojetauluun..

Kuva
Suora putki on pojat sellanen putki missä ei ole kurveja.. suoraa putkea ei saa auton taakse koska sillon siihen tulee kurveja =) se on pakko tuoda kyljestä ulos..

Kuva
Putki on syy sytkävehkeiden alaspudottamiseen, pissapojan säiliö lähti myös uuteen kotiin... Taaempi reikä on iso jotta putken saa nätisti pois autosta.

Kuva
Kuva
Pissapojan säiliö on taas Opelista. Se ei ole millään kiinni joten täyttö on aika helppoa kun johtoa ja letkua on niin paljon että sen voi nostaa lokarin päälle..
Viimeksi muokannut moonlight-tuning, Ke Huhti 05, 2006 20:03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva
Tossa on vielä kuva lopullisesta ahtomittarin asennuksesta..
Viimeksi muokannut moonlight-tuning, Ke Huhti 05, 2006 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No joo,tuossa on suora putki! :lol:

Paras on kyllä varmaan ollut katsastuksessa tuo "coolerin korvaus putki" :D
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Jäi leimaaminen niin myöhäseksi et olin asemalla kakskyt vail viisi, en ehtiny puskuria laittaa siihen peitoksi..kyl ne naureskeli koko konttorin voimin...
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Siis.. et kai sinä tosiaan väitä että katsastit hyväksytysti tällä savupiipulla...? :D

http://www.kolumbus.fi/baxxter/saab/saa ... 040031.JPG
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin