Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Aika hyvin satkultamoonlight-tuning kirjoitti:80-120 2.8-3.3sek riippuen että vedetäänkö alhaalta asti vai lähetäänkö kolmosella 80 nopeudesta kaasua painamalla. millasia arvoja muilla ?

Ja tässä topicci kyseisestä aiheesta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =kiihdytys
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Joo ei taida perstuntuma valehdella, kun tuntuu siltä että toi mun Saba ei ole ihan mopo.. ihan vertailuksi niin ainakin Eurassa kait oleileva sininen aero Saba pysyy kyydissä mukana noin 0-120 mutta sen jälkeen jää selvästi, jos on hyvä pito niin jää jo alle sadassa kun mulla on ongelmia pitojen kanssa aika rankasti, paitti sillon kun vetari hajos tuntu pitoa olevan
ja noi ajat mitä on otettu niin on otettu samalla paikalla molempiin suuntiin, pikkusen saa pois eli kai tohon kahteen ja kaheksaan kerkee kun olis pitoja, jos pito irtoaa kolmosella niin neljän ja viiden sekan väliin..

Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
joo o. ei kauheesti tunnu tietoa olevan tosta sytkästä tääläkään. Se ottaa kai tiedon kokoajan anturilta koska lyö heti varolle kun anturi on irti, muutettiin anturia vähän ja nyt sallii nkutusta enemmän sotkematta sytytystä. Leimalla kävin kanssa, ei kitinöitä. Suorasta putkesta huomautti.
Onko jotain kokoontumista ? Voisin tulla näyttään tota mopoa jonnekkin ?
Onko jotain kokoontumista ? Voisin tulla näyttään tota mopoa jonnekkin ?
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Onko sulla suora pakoputki koko matkalla ja sait leimalta läpi?moonlight-tuning kirjoitti:joo o. ei kauheesti tunnu tietoa olevan tosta sytkästä tääläkään. Se ottaa kai tiedon kokoajan anturilta koska lyö heti varolle kun anturi on irti, muutettiin anturia vähän ja nyt sallii nkutusta enemmän sotkematta sytytystä. Leimalla kävin kanssa, ei kitinöitä. Suorasta putkesta huomautti.
Onko jotain kokoontumista ? Voisin tulla näyttään tota mopoa jonnekkin ?
Ja kyllä noi suoritusarvot on todella kovat og-satkulle,jos pitää paikkansa.Siinähän on subarutkin helisemässä..Millä systeemillä mittasit?
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Kuvia tulee tälläviikolla. on suora putki kokomatkan tavallaan..
Huiput on gps:llä.. muut käsikellotuksella eli +-0,5sek saa ainakin lyödä lisää.. 9-5 Aero pysyy serässä kolmoselle jos ei ole pitoja sen jälkeen jää reilusti..
Huiput on gps:llä.. muut käsikellotuksella eli +-0,5sek saa ainakin lyödä lisää.. 9-5 Aero pysyy serässä kolmoselle jos ei ole pitoja sen jälkeen jää reilusti..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Elikkäs kun lupailin kuvia ym niin tässä on vähän tarinaa Saabin värkkäämisestä.. Katsastusmies sano ainakin että jos toi olis jenkki niin kuulemma meikäläinen luokiteltais raggariksi, tie sitten mitä se tarkotti..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Eli tossa kunnossa vierailtiin katastuksessa. Inssi kyllä vähän peräs jotain alleajosuojia, kilpi oli nippusiteillä tossa coolerinkorvausputkessa..
Tollaset kiinnikkeet coolerille ja ahtoputkissa kunnon klemmarit kerrankin, alakiinnike on leikattu auki jolloin sen saa yksin paikalle helposti kun pultit voi jättää kiinni cooleriin.
Sitte piti saada coolerille ilmaa ettei puskuri peitä puolta siitä, porailin 150 10mm reikää puskuriin, heitin sen vaahtomuovin mäkeen ja katkaisin ton tukialumiinin kahdeksi erilliseksi palaksi jotka takasin puskuriin kiinni, ja vaikka ei uskoisi niin siitä tuli ihan tukeva ilman sitä alumiiniakin, ja paino tippus ainakin 5kg...
Cooleri kiinni kiinnikkeisiin, maalasin ton ja "kiillotin" päädyt..
maski sai oman osansa ilmanvirtauksen lisäyksestä..toi ristikon poistaminen ei kyllä vaikuta mihinkään mutta näyttää aika härskiltä...
Huono kuva mutta sytkät tonne piiloon ja samalla tein vaihtosysteemin jolla sytkän saa irti ruiskun alaisuudesta ja toimimaan manuaalisella säädöllä, Saban Hall-anturi ja Opelin vahvistin ja saabin oma puola jota myös ruiskun sytkä käyttää.
Sitte sytkälle katkaisija kojetauluun..
Suora putki on pojat sellanen putki missä ei ole kurveja.. suoraa putkea ei saa auton taakse koska sillon siihen tulee kurveja =) se on pakko tuoda kyljestä ulos..
Putki on syy sytkävehkeiden alaspudottamiseen, pissapojan säiliö lähti myös uuteen kotiin... Taaempi reikä on iso jotta putken saa nätisti pois autosta.
Pissapojan säiliö on taas Opelista. Se ei ole millään kiinni joten täyttö on aika helppoa kun johtoa ja letkua on niin paljon että sen voi nostaa lokarin päälle..
Viimeksi muokannut moonlight-tuning, Ke Huhti 05, 2006 20:03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Tossa on vielä kuva lopullisesta ahtomittarin asennuksesta..
Viimeksi muokannut moonlight-tuning, Ke Huhti 05, 2006 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Siis.. et kai sinä tosiaan väitä että katsastit hyväksytysti tällä savupiipulla...?
http://www.kolumbus.fi/baxxter/saab/saa ... 040031.JPG

http://www.kolumbus.fi/baxxter/saab/saa ... 040031.JPG
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)