Haza kirjoitti:Siis ensin ei tiedetä mutta sitten se onkin itsestään selvää??
Niin, jotkut asiat ovat itsestään selviä.
Ikävä kyllä se että esimerkiksi Laguna jostain syystä olisi kovin turvaton hirveen törmättäessä ei ole itsestään selvyys.
Haza kirjoitti:Niin ja kyllä siinä etäisyydessä vaan "jostain kumman syystä" on eroa niissä uusissakin autoissa, sinähän et vaan luonnollisesti halua sitä myöntää.
Onko oikeasti?
En itse ole mitään silmiinpistävää eroa huomannut muuta kuin ulkoapäin katsellessa.
Haza kirjoitti:Ihan millä hyvänsä jonka käyttöön ei kuulu rättien ripustelu keulalle talveksi.
Tuo lienee perustavaa laatua oleva kynnyskysymys. Toisiin autoihin ripustetaan rätti, toisiin lisätään öljyä aina kun huohottimen jäätyminen tekee moottorista suihkulähteen, toisiin tehdas toimittaa kampanja lämmitysvastuksia sun muita kotkauksia kampanjana kun riittävän monta konetta on paukahtanut... tapoja on monia... joissakin autoissa huohotin toimii alunpitäen niin kuin pitäisikin.
Haza kirjoitti:Ja niinkuin että euroncap on erehtymätön ja tulokset pätevät myös sellaisiin tilanteisiin joita siinä ei testata? Sinua voisi varmaan sitten kutsua euroncapistiksi tai euroncap-uskovaiseksi
Voi toki kutsua, kotona ja töissä kutsutaan usein kusipääksi ja mulkuksi
Vaihtoehtoisestihan voi olla luottamatta mihinkään testeihin ja uskoa jonkin tietyn keulakoristeen maagiseen voimaan.
Haza kirjoitti:Ei millään malta olla heittämättä lisää bensaa liekkeihin kun kerran ihan minkälainen hyvänsä kritiikki ranskiksia kohtaan saa aikaa noin hauskoja reaktioita:
Hauskat reaktiothan lähtivät siitä liikkeelle kun kehdattiin epäillä ettei Laguna olisikaan niin turvaton auto kuin väitit.
Tässähän on nyt puitu asiaa yhdeltä sun toiselta kantilta ja huutoäänestyksen tulos taitaa tällä hetkellä olla niin että Folksamin tilastoihin luotetaan enemmän kuin euroncapiin. Nuo tilastotkin kuitenkin kertovat että jopa edellisen sukupolven Laguna oli yhtä turvallinen kuin vastaavan kokoiset ruotsalaiset.
Mitäs seuraavaksi että saataisiin osoitettua Lagunan olevan surmanloukku?
Haza kirjoitti:Tänään tuli ihmeteltyä neljää hyytynyttä autoa. olivatten touran, 407 ja 2 xsaraa. Minä kun en tykkää hinuria odotella ja aikataulukaan harvemmin antaa myöten niin ajelen mieluummin autolla jonka suurin ongelma parin kympin pakkasella on kulutuksen pompsahtaminen hurjaan 8 l / 100km..
Ainoat autot, joilla minä olen jäänyt tielle ovat molemmat olleet muutaman vuoden vanhoja Tonnareita. Enpä silti ole tuominnut Tonnaria paskaksi autoksi tai kelvottomaksi kesäkeleihin (molemmat tilanteet sattui kesähelteillä), kävi vain paska tuuri, sitä sattuu.
Velimiehen jätti V50 T5 tielle jokin aika sitten, rengas puhkesi, on se Volvo vain kamalan epäluotettava ritsa talvikeleillä... pitäisi myynti kieltää pohjoismaissa