Trionicin sielunelämästä
Hehhee, tää on kivaa. Mitähän tässä tapahtuu:
0006:4F26: 1239 0000 1013 MOVE.B (_P_Manifold_),D1
0006:4F2C: B279 0000 10C6 CMP.W (_Turbo_knock_press_),D1
0006:4F32: 6400 003C BCC 00064F70
0006:4F36: 4A79 0000 108E TST.W (_Knock_offset1_)
0006:4F3C: 6700 0032 BEQ 00064F70
0006:4F40: 4A79 0000 1090 TST.W (_Knock_offset2_)
0006:4F46: 6700 0028 BEQ 00064F70
0006:4F4A: 4A79 0000 1092 TST.W (_Knock_offset3_)
0006:4F50: 6700 001E BEQ 00064F70
0006:4F54: 4A79 0000 1094 TST.W (_Knock_offset4_)
0006:4F5A: 6700 0014 BEQ 00064F70
0006:4F5E: 1214 MOVE.B (A4),D1
0006:4F60: B239 0000 4B0C CMP.B (_Apc_decrese_asp!_),D1
0006:4F66: 6400 0008 BCC 00064F70
0006:4F6A: 18B9 0000 4B0C MOVE.B (_Apc_decrese_asp!_),(A4)
0006:4F70: 265F MOVEA.L (A7)+,A3
0006:4F72: 4E75 RTS
0006:4F26: 1239 0000 1013 MOVE.B (_P_Manifold_),D1
0006:4F2C: B279 0000 10C6 CMP.W (_Turbo_knock_press_),D1
0006:4F32: 6400 003C BCC 00064F70
0006:4F36: 4A79 0000 108E TST.W (_Knock_offset1_)
0006:4F3C: 6700 0032 BEQ 00064F70
0006:4F40: 4A79 0000 1090 TST.W (_Knock_offset2_)
0006:4F46: 6700 0028 BEQ 00064F70
0006:4F4A: 4A79 0000 1092 TST.W (_Knock_offset3_)
0006:4F50: 6700 001E BEQ 00064F70
0006:4F54: 4A79 0000 1094 TST.W (_Knock_offset4_)
0006:4F5A: 6700 0014 BEQ 00064F70
0006:4F5E: 1214 MOVE.B (A4),D1
0006:4F60: B239 0000 4B0C CMP.B (_Apc_decrese_asp!_),D1
0006:4F66: 6400 0008 BCC 00064F70
0006:4F6A: 18B9 0000 4B0C MOVE.B (_Apc_decrese_asp!_),(A4)
0006:4F70: 265F MOVEA.L (A7)+,A3
0006:4F72: 4E75 RTS
Hmm, tuo tieto auttaisi minua manuaalimuutoksessa. Jos sille piuhalle ei tule mitään signaalia, eli keppi on pois, niin luuleeko trionic sitte, että mulla on oikeasti manuaali? Ja mikähän se piuha mahtaisi olla?vtp9k kirjoitti:Sinne purkkiin menee piuha vaihteensiirtovivun juuresta joka kertoo T5:lle että kyseessä on automaagi.
Lähde: 2:7 Moottorinohjausjärjestelmä Trionic
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Elikkäs siis ilmeisesti Trionic vaihtaa soveltuvan polttoainekartan ja ahtopaineen säädön tuon vaihdekepin signaalin mukaan. Onkohan noissa kaiken maailman viripurkeissa huomioitu tuo sama juttu.Mimmi kirjoitti:Ko. signaali on ON/OFF-tieto.
Edelleen pysyn huimassa väitteessäni, ettei automaatilla ja manuaalilla ole erillisiä boxeja.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Elikkä se ei lue esim kepin asento tietoa etc...? Jos on pelkkä on/off niin eikös sen voi sitten napata irti? Vai pitääkö siellä olla joku terminoiti?Mimmi kirjoitti:Ko. signaali on ON/OFF-tieto.
Edelleen pysyn huimassa väitteessäni, ettei automaatilla ja manuaalilla ole erillisiä boxeja.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Automaatilla ja manuskaversiolla ei todellakaan ole erillisiä bokseja.
Automaatti tunnistetaan vaihteenvaihtajassa olevalla kytkimellä josta pääsee +12 volttia T5-purkille kun vaihtaja siirretään ajoasentoon (ilmeisesti välillä 1 - D).
Kytkimen liittimelle tulee nastaan 3 jännite +54 sulakkeen 9 kautta ja liittimen nastalta 4 se viedään T5-purkille.
Tiedä sitten mitä muuta tuossa sulakkeen 9 takana on, onnistuisiko T5:ttä huijaamaan ottamalla sulakeen irti...
Automaatti tunnistetaan vaihteenvaihtajassa olevalla kytkimellä josta pääsee +12 volttia T5-purkille kun vaihtaja siirretään ajoasentoon (ilmeisesti välillä 1 - D).
Kytkimen liittimelle tulee nastaan 3 jännite +54 sulakkeen 9 kautta ja liittimen nastalta 4 se viedään T5-purkille.
Tiedä sitten mitä muuta tuossa sulakkeen 9 takana on, onnistuisiko T5:ttä huijaamaan ottamalla sulakeen irti...
Ja lisäksi vielä R.vtp9k kirjoitti:Automaatti tunnistetaan vaihteenvaihtajassa olevalla kytkimellä josta pääsee +12 volttia T5-purkille kun vaihtaja siirretään ajoasentoon (ilmeisesti välillä 1 - D).
Tuon saman signaalin mukaan menee myös tyhjäkäyntikorotus kun ajovaihde on päällä.
Jos katkaiset tuon johdon Trionicilta, tyhjäkäynti voi mennä aika niukaksi kun vaihteistossa on veto päällä.
Pitäisi tehdä kytkentä, joka kytkee Trionicille tuon signaalin ainoastaan kun kaasuläppä on kiinni tai jalka ei ole kaasulla

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Suutin kyllä avautuu 6v jänniteelläkin joten ei varmaan siksi, epäilen tuota kipinää ja puolan varautumisajan kompensaatiota?vtp9k kirjoitti:Ei havaintoa. Oiskohan suutin laiskempi avautumaan pienemmällä jännitteellä?V-M kirjoitti:Mihin se tuota akku jännitettä tarvii? Kipinä tehon tunnistukseenko?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Joo, mutta avautuminen on hieman hitaampaa pienemmällä jännitteellä.V-M kirjoitti:Suutin kyllä avautuu 6v jänniteelläkin joten ei varmaan siksi, epäilen tuota kipinää ja puolan varautumisajan kompensaatiota?
Ruiskutusajat ilmeisesti ovat tyhjäkäynnillä luokkaa 1.8 - 2.4 millisekuntia ja täyskaasulla kaikkine rikastuksineen 18 ms.
Muita korjauskertoimia tuohon aikaan ovat tietenkin lämpötilan mukainen rikastus kylmänä, kiihdytysrikastus ja hidastuslaihennus.
Luulisi että DI-kasetti hoitaisi tuon kasetin konkan varautumisajan kompensoinnin jännitteen mukaan. Ja toisaalta, mitäs tekemistä sillä on suuttimen aukioloajan kanssa? Tyhmänä ja asiasta mitään tietämättömänä arvaisin että pikemminkin sytytyshetken kanssa?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 993
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Muistakaa varmistaa kun tuuppaatte sorsaa ettei se saa mitään virusta, kun toi lintuinfluenssakin on tulon päälläJope kirjoitti:
Haluaisitkos tuupata mulle koko sorsan, minkä sun disassembleri teki?

(ei sitten herneitä nenään tästä viestistä, mutta oli pakko...

Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Kylläpä se akkujännite tarvitaan juuri suuttimien avautusmisaikojen kompensointiin. Suuttimen avautuminen hidastuu kun jännite laskee ja se pitää ottaa huomioon ruiskutusajoissa koska ne ovat millisekuntien tarkkuudella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com