Mitä tehdä vanhalle turbolle?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Tuon siivethän olivat vielä hyvässä kunnossa, kasasin yhden og-satkun garretin josta oli isoja paloja pois siivistä, ja hyvin toimi :lol:
Kyllä tuon GT17:n laakerointi on sellainen holkkiviritys, että ei sitä ole korjattavaksi edes tarkoitettu...

Eski
Holkithan niissä kaikissa on, paitsi kuulalaakerillisissa :)
Uskotaan jo ettei tuon GT17 korjaaminen ole maailman fiksuin teko ;) Mielenkiinnosta tempaisen kanssa omani auki ja katson mitä on syönyt, luultavasti öljyä :) .
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mitsu vaihdettu, letkut, putket ja IC pesty jne. Tulipas laiska tuolla Mitsulla, kyllä Garret vaan oli kova sana. Täytyy kaiholla muistella hienoja hetkiä Garretin puhaltaessa kunnon ahtoja jo parista tonnista lähtien, paineetkin nousivat salamana tuohon laiskaan Mitsuun verrattuna :lol:

Eli hukkaportin tankoa sentti lyhyemmäksi ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Re: Mitä tehdä vanhalle turbolle?

Viesti Kirjoittaja Kurko »

malait kirjoitti:Juu vaihdettiin tässä uusi turbo viime viikolla 2.3 t:hen ja vanha jäi käteen, onko sillä minkäänlaista arvoa vai antaisko muksuille sen polkupyörän tarikalle :lol:
Juu fillarin tarakalle ja pienellä rakentelulla siitä tulee näppärä suihkumoottori, jolla fillarikin kulkee kuin itsestään. :D
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Viesti Kirjoittaja malait »

ng900aero kirjoitti:Mitsu vaihdettu, letkut, putket ja IC pesty jne. Tulipas laiska tuolla Mitsulla, kyllä Garret vaan oli kova sana. Täytyy kaiholla muistella hienoja hetkiä Garretin puhaltaessa kunnon ahtoja jo parista tonnista lähtien, paineetkin nousivat salamana tuohon laiskaan Mitsuun verrattuna :lol:

Eli hukkaportin tankoa sentti lyhyemmäksi ;)

Kävikö tosiaan noin? 8O Meidän Saabiin vaihdettiin sen surullisen kuuluisan Garretin tilalle samanlainen "kuulemma paranneltu versio".
Saa nyt nähdä miten toimii, voimaa tuli kyl jonkin verran lisää ja toivottavasti myös pitkää ikää !
8) Turbon vaihdon yhteydessä autooni vaihdettiin joku huohotus paketti/suodatin myös. Siinä alkuperäisessä on kuulemma ollut jotain teko vikaa, eikä tämä uusi maksanut kun 10 e, kuulemma Saabin tehdas on tullut sen hinnassa vastaan teko virheestä johtuen.
Joo kyl oli mukava tossa päästellä, kun uusi turbo on sisäänajettu ja voi jo vähän antaa hanaakin kyllä siinä äsken iso koneinen saksan ihmekin joutu nöyrtymään SAABIN edessä. :D
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

malait kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Mitsu vaihdettu, letkut, putket ja IC pesty jne. Tulipas laiska tuolla Mitsulla, kyllä Garret vaan oli kova sana. Täytyy kaiholla muistella hienoja hetkiä Garretin puhaltaessa kunnon ahtoja jo parista tonnista lähtien, paineetkin nousivat salamana tuohon laiskaan Mitsuun verrattuna :lol:

Eli hukkaportin tankoa sentti lyhyemmäksi ;)

Kävikö tosiaan noin? 8O Meidän Saabiin vaihdettiin sen surullisen kuuluisan Garretin tilalle samanlainen "kuulemma paranneltu versio".
Saa nyt nähdä miten toimii, voimaa tuli kyl jonkin verran lisää ja toivottavasti myös pitkää ikää !
8) Turbon vaihdon yhteydessä autooni vaihdettiin joku huohotus paketti/suodatin myös. Siinä alkuperäisessä on kuulemma ollut jotain teko vikaa, eikä tämä uusi maksanut kun 10 e, kuulemma Saabin tehdas on tullut sen hinnassa vastaan teko virheestä johtuen.
Joo kyl oli mukava tossa päästellä, kun uusi turbo on sisäänajettu ja voi jo vähän antaa hanaakin kyllä siinä äsken iso koneinen saksan ihmekin joutu nöyrtymään SAABIN edessä. :D
Tässä on perusahdot liian matalat, vaikka sinetti olikin hukkaportin tangossa, pitää säätää tuo samoihin spekseihin kuin vanha garretti (eli sitten on hyvä kun ahtaa melkein tyhjäkäynniltä ;) )

Öö siis mikä turbon sisäänajo, mikäs se sellainen on, heti lämä tiskiin vain jotta oppii tavoille :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin