Iskarit ***kele

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Bilstein Sport -takaiskarit ei ole paljon Monroe Reflexejä kalliimmat, mutta etuiskarit on. Itselläni on siis takana nuo Bilsteinit ja edessä Aeron vakioiskarit, jotka entinen omistaja oli aika hiljattain uusinut... Ihan hyvin tuntuu olevan alusta balanssissa noinkin. Seuraavaksi pitää vaihtaa taakse polyuretaanipuslat, jotta ei tarvitse joka kesä tehdä puslaremonttia...

Jos mahdollismman halvat iskarit pitää löytää, niin olisikohan B-Vectrassa samanlaiset iskarit..?

Eski
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Ei tässä halvimpia etsitä vaan haetaan parasta "kompromissia" kun alustan kaikki puslat on vaihdettu powerflexeihin ja uniballit uusittu myös. Ja sitten vaihdettu tuo sport alusta. Täytyy katsella siis myös noita Bilstein iskareita.
mollanke
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Marras 13, 2004 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mollanke »

Mulla tuli just 170tkm huollossa tuomio että takaiskarit vuotaa. No sanoin että laskevat mulle tarjouksen siitä urheilualustasta josta tältä palstaltakin olen lukenut. Nooh, 834,- osat ja 550,- työtä !!!!!

Juu ei kiitos, tarvinnee kysellä tarjouksia tuon laittamisesta jostain muualta.
Tuo tarjous siis Turun Metro-autosta.

/marko
Saab 9-3 SC 1.9 TiDS 6v Man -07
Saab 9-5 SC 2.0 Aut -04
EX - Saab 9-5 2,3t Aut Wagon -00
EX - Saab 9000 CDE 2.0 aut -90
EX - Saab 900 Turbo 5d -85
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Huhuu, täällä haetaan halvimpia, eikä sen suhteen tehdä kompromisseja, onko kokemuksia Motonetin iskareista? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Aikoinaan kun kysyin noista MOTONET iskareista niin ne olivat HQ tai QH merkkiset..laadusta en osaa sanoa.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

http://www.qh.com

Näyttäisi tuo LIP iskarit olla niiden merkki.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hain iskarit Motonetistä, ovat Sachs Super Touringit (tjmsp) eli pitäisi olla ihan laadukkaat :)
No ainakin ovat paremmat kuin nuo melkein tyhjät orkkispumput (epäilen että ovat alkuperäiset, eli kestivät vajaat 245tkm ;)).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No jos hinta oli 49,- niin halvat ovat "merkki" iskunvaimentimiksi. :D Oliko mitään puhetta niiden takuusta?!
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Iskarit ***kele

Viesti Kirjoittaja karg »

Meikku kirjoitti:Auto oli perjantaina 70.000 km huollossa (mittarissa 66.778) ja molemmat takaiskarit kuulema vuotavat reippaasti. Onko tämä jotenkin yleistä, vai onko mulla osuneet jotkut maanantaikappaleet, kun edellisessäkin 9-5 farkussa meni toinen takaiskari n. 60.000 km:ssa?
Omassa autossa oli 69tkm kohdalla kuskinpuoleinen takaiskari täysin sökönä ja toinen myös aika heikkona. Nyt takana on Monroe Reflexit enkä ole ainakaan valittamista keksinyt. Noilla on 3 vuoden takuu.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

-valomerkki- kirjoitti:No jos hinta oli 49,- niin halvat ovat "merkki" iskunvaimentimiksi. :D Oliko mitään puhetta niiden takuusta?!
Ihan päteviltä tuntuvat. kait niillä jokin takuukin olisi, taisi kuitti päätyä jo sekajätteisiin :?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

ng900aero kirjoitti:
-valomerkki- kirjoitti:No jos hinta oli 49,- niin halvat ovat "merkki" iskunvaimentimiksi. :D Oliko mitään puhetta niiden takuusta?!
Ihan päteviltä tuntuvat. kait niillä jokin takuukin olisi, taisi kuitti päätyä jo sekajätteisiin :?
Sachsin Super Touringin takuu on kaksi vuotta. Muuten ihan kivat iskarit, mutta eivät kestäneet 30 asteen pakkasta ilman, että paineet laskivat. :( Voi tietty olla niinkin, että mulla oli vaan huonoa tuuria.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

koistha kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
-valomerkki- kirjoitti:No jos hinta oli 49,- niin halvat ovat "merkki" iskunvaimentimiksi. :D Oliko mitään puhetta niiden takuusta?!
Ihan päteviltä tuntuvat. kait niillä jokin takuukin olisi, taisi kuitti päätyä jo sekajätteisiin :?
Sachsin Super Touringin takuu on kaksi vuotta. Muuten ihan kivat iskarit, mutta eivät kestäneet 30 asteen pakkasta ilman, että paineet laskivat. :( Voi tietty olla niinkin, että mulla oli vaan huonoa tuuria.
Ahaa, täytyypä koettaa etsiä kuitti jostain. Olivat kyllä sen verran kurjat vaihdettavat että tuskin tulee enää irrotettua vaikka kuinka lentäisi liemet pihalle :roll:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Julberg
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Huhti 11, 2004 13:55
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Julberg »

9-5 ongelmana on ollut taka-akselin puslat ja iskunvaimentajat....
Itselläki iskunvaimentajat menivät vähän väliä... yksi taksimies sanoi että vaihda kaasut niin kestävät, hyvin on kestänyt verrattuna tavallisiin. Onhan kaasut vähän arvokkaamat. Taka-akselin puslat on ongelmana, parhaisiin autoihin on jo puslia vaihdettu 60 000 - 70 000 kohdalla. kannattaa käytetyn saabin oston yhteydessä varmistaa, että taka-akselin puslat on vaihdettu ja samoin iskarit säästytte heti pieneltä korjaamo keikalta tai jos ei ole vaihdettu niin myynti hinnasta pois. :wink:
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Julberg kirjoitti:9-5 ongelmana on ollut taka-akselin puslat ja iskunvaimentajat....
Itselläki iskunvaimentajat menivät vähän väliä... yksi taksimies sanoi että vaihda kaasut niin kestävät, hyvin on kestänyt verrattuna tavallisiin. Onhan kaasut vähän arvokkaamat. Taka-akselin puslat on ongelmana, parhaisiin autoihin on jo puslia vaihdettu 60 000 - 70 000 kohdalla. kannattaa käytetyn saabin oston yhteydessä varmistaa, että taka-akselin puslat on vaihdettu ja samoin iskarit säästytte heti pieneltä korjaamo keikalta tai jos ei ole vaihdettu niin myynti hinnasta pois. :wink:
Joo olihan nuo Motonetin myymät Sachsin iskarit toki kalliit mutta ovat sentään kaasuiskarit :)
Ehkä ensisarjan 9-5:t on tehty huomattavasti laadukkaammin kun ei takapään puslissa ole mitään sanomista, takaiskaritkit kestivät yli 240tkm, ja turbo saman verran :D
Jos autoa on pidetty niin huonosti että alle 500tkm on saatu puslat rikki niin hinnasta pois :lol:

Edit: ei pidä pahastua huulenheitosta, mutta kuinka ne takapään rikkinäiset puslat oikein oireilisivat? Katsastuksessa ei retuutettaessa ollut löysää, perästä ei kuulu mitään kolahteluita tms, ja ajettavuus on erinomainen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

9-5T kirjoitti:
Julberg kirjoitti:vaihda kaasut niin kestävät,
Mahtaako muita löytyäkkään.
Mulla ainakin oli kaasut ensiasennusiskareina :D Eikä kestossa ollut kehumista.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Vastaa Viestiin