Iskarit ***kele
Bilstein Sport -takaiskarit ei ole paljon Monroe Reflexejä kalliimmat, mutta etuiskarit on. Itselläni on siis takana nuo Bilsteinit ja edessä Aeron vakioiskarit, jotka entinen omistaja oli aika hiljattain uusinut... Ihan hyvin tuntuu olevan alusta balanssissa noinkin. Seuraavaksi pitää vaihtaa taakse polyuretaanipuslat, jotta ei tarvitse joka kesä tehdä puslaremonttia...
Jos mahdollismman halvat iskarit pitää löytää, niin olisikohan B-Vectrassa samanlaiset iskarit..?
Eski
Jos mahdollismman halvat iskarit pitää löytää, niin olisikohan B-Vectrassa samanlaiset iskarit..?
Eski
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Mulla tuli just 170tkm huollossa tuomio että takaiskarit vuotaa. No sanoin että laskevat mulle tarjouksen siitä urheilualustasta josta tältä palstaltakin olen lukenut. Nooh, 834,- osat ja 550,- työtä !!!!!
Juu ei kiitos, tarvinnee kysellä tarjouksia tuon laittamisesta jostain muualta.
Tuo tarjous siis Turun Metro-autosta.
/marko
Juu ei kiitos, tarvinnee kysellä tarjouksia tuon laittamisesta jostain muualta.
Tuo tarjous siis Turun Metro-autosta.
/marko
Saab 9-3 SC 1.9 TiDS 6v Man -07
Saab 9-5 SC 2.0 Aut -04
EX - Saab 9-5 2,3t Aut Wagon -00
EX - Saab 9000 CDE 2.0 aut -90
EX - Saab 900 Turbo 5d -85
Saab 9-5 SC 2.0 Aut -04
EX - Saab 9-5 2,3t Aut Wagon -00
EX - Saab 9000 CDE 2.0 aut -90
EX - Saab 900 Turbo 5d -85
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Re: Iskarit ***kele
Omassa autossa oli 69tkm kohdalla kuskinpuoleinen takaiskari täysin sökönä ja toinen myös aika heikkona. Nyt takana on Monroe Reflexit enkä ole ainakaan valittamista keksinyt. Noilla on 3 vuoden takuu.Meikku kirjoitti:Auto oli perjantaina 70.000 km huollossa (mittarissa 66.778) ja molemmat takaiskarit kuulema vuotavat reippaasti. Onko tämä jotenkin yleistä, vai onko mulla osuneet jotkut maanantaikappaleet, kun edellisessäkin 9-5 farkussa meni toinen takaiskari n. 60.000 km:ssa?
Sachsin Super Touringin takuu on kaksi vuotta. Muuten ihan kivat iskarit, mutta eivät kestäneet 30 asteen pakkasta ilman, että paineet laskivat.ng900aero kirjoitti:Ihan päteviltä tuntuvat. kait niillä jokin takuukin olisi, taisi kuitti päätyä jo sekajätteisiin-valomerkki- kirjoitti:No jos hinta oli 49,- niin halvat ovat "merkki" iskunvaimentimiksi.Oliko mitään puhetta niiden takuusta?!

#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Ahaa, täytyypä koettaa etsiä kuitti jostain. Olivat kyllä sen verran kurjat vaihdettavat että tuskin tulee enää irrotettua vaikka kuinka lentäisi liemet pihallekoistha kirjoitti:Sachsin Super Touringin takuu on kaksi vuotta. Muuten ihan kivat iskarit, mutta eivät kestäneet 30 asteen pakkasta ilman, että paineet laskivat.ng900aero kirjoitti:Ihan päteviltä tuntuvat. kait niillä jokin takuukin olisi, taisi kuitti päätyä jo sekajätteisiin-valomerkki- kirjoitti:No jos hinta oli 49,- niin halvat ovat "merkki" iskunvaimentimiksi.Oliko mitään puhetta niiden takuusta?!
Voi tietty olla niinkin, että mulla oli vaan huonoa tuuria.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9-5 ongelmana on ollut taka-akselin puslat ja iskunvaimentajat....
Itselläki iskunvaimentajat menivät vähän väliä... yksi taksimies sanoi että vaihda kaasut niin kestävät, hyvin on kestänyt verrattuna tavallisiin. Onhan kaasut vähän arvokkaamat. Taka-akselin puslat on ongelmana, parhaisiin autoihin on jo puslia vaihdettu 60 000 - 70 000 kohdalla. kannattaa käytetyn saabin oston yhteydessä varmistaa, että taka-akselin puslat on vaihdettu ja samoin iskarit säästytte heti pieneltä korjaamo keikalta tai jos ei ole vaihdettu niin myynti hinnasta pois.
Itselläki iskunvaimentajat menivät vähän väliä... yksi taksimies sanoi että vaihda kaasut niin kestävät, hyvin on kestänyt verrattuna tavallisiin. Onhan kaasut vähän arvokkaamat. Taka-akselin puslat on ongelmana, parhaisiin autoihin on jo puslia vaihdettu 60 000 - 70 000 kohdalla. kannattaa käytetyn saabin oston yhteydessä varmistaa, että taka-akselin puslat on vaihdettu ja samoin iskarit säästytte heti pieneltä korjaamo keikalta tai jos ei ole vaihdettu niin myynti hinnasta pois.

Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Joo olihan nuo Motonetin myymät Sachsin iskarit toki kalliit mutta ovat sentään kaasuiskaritJulberg kirjoitti:9-5 ongelmana on ollut taka-akselin puslat ja iskunvaimentajat....
Itselläki iskunvaimentajat menivät vähän väliä... yksi taksimies sanoi että vaihda kaasut niin kestävät, hyvin on kestänyt verrattuna tavallisiin. Onhan kaasut vähän arvokkaamat. Taka-akselin puslat on ongelmana, parhaisiin autoihin on jo puslia vaihdettu 60 000 - 70 000 kohdalla. kannattaa käytetyn saabin oston yhteydessä varmistaa, että taka-akselin puslat on vaihdettu ja samoin iskarit säästytte heti pieneltä korjaamo keikalta tai jos ei ole vaihdettu niin myynti hinnasta pois.

Ehkä ensisarjan 9-5:t on tehty huomattavasti laadukkaammin kun ei takapään puslissa ole mitään sanomista, takaiskaritkit kestivät yli 240tkm, ja turbo saman verran

Jos autoa on pidetty niin huonosti että alle 500tkm on saatu puslat rikki niin hinnasta pois

Edit: ei pidä pahastua huulenheitosta, mutta kuinka ne takapään rikkinäiset puslat oikein oireilisivat? Katsastuksessa ei retuutettaessa ollut löysää, perästä ei kuulu mitään kolahteluita tms, ja ajettavuus on erinomainen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mulla ainakin oli kaasut ensiasennusiskareina9-5T kirjoitti:Mahtaako muita löytyäkkään.Julberg kirjoitti:vaihda kaasut niin kestävät,

#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79