9-5 Kuljettajan sähköikkuna
9-5 Kuljettajan sähköikkuna
9-5 2.2 TiD Kuljettajan sähköikkunassa ongelmia etureuna laskee mutta takareuna jää ylös... ajaessa kuuluu takaosasta räminää, Onko ovessa airbag törmäys tunnistimia eli uskaaltaako itse mennä ovipahvia aukomaan vai onko turvauduttava autoliikkeeseen
kyselisin vaan että onko muilla on ollut samanlaisia vikoja ikkunan nostimessa. Kaikki tieto on tervetullutta
kyselisin vaan että onko muilla on ollut samanlaisia vikoja ikkunan nostimessa. Kaikki tieto on tervetullutta
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Just korjasin kuskin ikkunan, siellä lasinnostimessa on kaksi nailonrullaa jotka katkeavat kiinnytyskohdastaan. Uudet rullat maksavat alle 3 euroa/kpl Saabin varaosatiskillä.
Eli ovipahvi irti, ajat moottorilla ikkunan alas ja vaihdat rullat, uutta vaseliinia lisäksi kiskoon n iin hyvä tulee
Muista varmistaa että ikkuna kulkee kanssa oikeassa tiivisteen urassa, haluaa helposti mennnä väärään kohtaan.
Eli ovipahvi irti, ajat moottorilla ikkunan alas ja vaihdat rullat, uutta vaseliinia lisäksi kiskoon n iin hyvä tulee

Muista varmistaa että ikkuna kulkee kanssa oikeassa tiivisteen urassa, haluaa helposti mennnä väärään kohtaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Voiko rulla olla syynä siihen, että takareuna ei laske ikkunasta ollenkaa.... mitenkä näitä airbagin tunnistimia voisi varoa jos itse aukasee ovipahvin.... jos niistä aiheutuu turvatyynyjen poksahdus niin tulipas kallis korjaus
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Pikemminkin rullattomuus, ikkunan alareunassa on kaksi kiskoa johin molempiin tulee sen saksinostimen päät rullan kera, eli taaempi rulla lienee hajalla kiinnityksestään. Molemmat kannattaa uusia samalla.Julberg kirjoitti:Voiko rulla olla syynä siihen, että takareuna ei laske ikkunasta ollenkaa.... mitenkä näitä airbagin tunnistimia voisi varoa jos itse aukasee ovipahvin.... jos niistä aiheutuu turvatyynyjen poksahdus niin tulipas kallis korjaus
En omastani löytänyt mitään airbagin osia, ei sinne mennyt kuin johtot peilien käyttökytkimelle, takaluukun ja bensakorkin avaukselle ja oven alareunan valolle. Liekö omani sitten niin vanha ettei siinä ole vielä airbagin antureita tms ovissa?
Se oven kosteuseristemateriaali ei lähde kuin riekaleina irti.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jos tuo oli sitten siellä lasin toisella puolella eli ei vain näkynyt. Kyllä omassani pitäisi olla sivuairbagit kuten turbomoottorikin9-5T kirjoitti:Sitten puutelistallasi on kuskinoven kohdalla 5015003 jos sivutyynyt oli vakiona kaikilla markkina-alueilla.ng900aero kirjoitti: En omastani löytänyt mitään airbagin osia

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: 9-5 Kuljettajan sähköikkuna
Lainataas tätä kun on naseva otsikko:
Kuskin lasin takimmainen rulla rikki ja uusi ehjä asennettu. Lasi nostimineen ala-asennossa. Kytkimestä ylös yrittäessä ei inahdakkaan, alas yrittäessä naksahtaa nostimella. Onko ainoa vaihtoehto nostimen vaihto? Arvaan jo toisen vaihtoehdon: oven vaihto.
Onko kenelläkään heittää merkkiliikkeen hintaa nostimenmoottorista ja onko nostimet omanlaisiaan "etu/taka vasen/oikea" - ovi?
Kuskin lasin takimmainen rulla rikki ja uusi ehjä asennettu. Lasi nostimineen ala-asennossa. Kytkimestä ylös yrittäessä ei inahdakkaan, alas yrittäessä naksahtaa nostimella. Onko ainoa vaihtoehto nostimen vaihto? Arvaan jo toisen vaihtoehdon: oven vaihto.
Onko kenelläkään heittää merkkiliikkeen hintaa nostimenmoottorista ja onko nostimet omanlaisiaan "etu/taka vasen/oikea" - ovi?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: 9-5 Kuljettajan sähköikkuna
Viime viikonloppuna koin saman, ikkuna kulki alas mutta ei ylös. Keskikonsolista irrotin ikkunoiden käyttökytkimet ja purin virtakytkimet "atomeiksi". Kuskin ikkunan kytkin oli ylöspäin ohjauksen osalta lähes loppuun kulunut ja erittäin nokeentunut. Koskettimen puhdistus, "säätö", kasaaminen ja kokeilu --> toimii.Urkki kirjoitti: Kuskin lasin takimmainen rulla rikki ja uusi ehjä asennettu. Lasi nostimineen ala-asennossa. Kytkimestä ylös yrittäessä ei inahdakkaan, alas yrittäessä naksahtaa nostimella.
Mutta jos sulla on tuo tullut rullan vaihdon myötä, niin syy voi olla "epäonnistunut" rullan vaihto.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
Re: 9-5 Kuljettajan sähköikkuna
Tämä mullakin tuli mieleen, että onhan lasi varmasti pystykiskoissa oikein.9000T&95SE kirjoitti:Mutta jos sulla on tuo tullut rullan vaihdon myötä, niin syy voi olla "epäonnistunut" rullan vaihto.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: 9-5 Kuljettajan sähköikkuna
Täytyy tuo raiteilla olo vielä tarkastaa. Moottori kyllä lopetti toimintansa ennen kuin aloin vaihtamaan rullaa. Juntanut tietysti itsensä johonkin jumiin. ( Että pitikin yrittää keplotella lasia yläasentoon ). Kytkimestä alas > moottorilla naksahtaa , kytkimestä ylös > ei inahdakkaan. Kertooko tämä sähkömoottorin kyseessä ollessa mitään?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: 9-5 Kuljettajan sähköikkuna
Käyttökytkimien irroittaminen konsolista vie aikaa minuutin. Paketin purkaminen 5 minuuttia. Jos osaa käyttää yleismittaria, niin koskettimien toiminta on pian tarkistettu. Kussakin kytkimessä on kaksi keinuvaa liuskaa, toinen avaukselle ja toinen sulkemiselle. Kuskin ikkunan sulkeva kosketin taisi olla ns. sisempi (apumiehen puoleinen) ja sen keskinasta on yhteinen.Urkki kirjoitti:Moottori kyllä lopetti toimintansa ennen kuin aloin vaihtamaan rullaa.
VAROVASTI valkoisia sivuliuskoja taivuttaen saat kytkimen nupin irti ja koskettimiin pääsee käsiksi, jos niitä pitää "huoltaa".
Toinen vaihtoehto on irroitaa nostinmoottorin liitin ja mitata tuleeko sinne ohjausjännite kun kääntelee kytkintä.
Uskon moottorin olevan ehjä.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98