Aerochick kirjoitti:Hmmmjaaa... Mä olisin ehkä sitä mieltä, että se kiitos (OIKEASTI tarkoitettuna) riittää. Enkä puhu nyt vain itsestäni tyttölapsena vaan muutenkin.
Mulla ainakin riittää ymmärrystä kaverille, ketä lumessa värjöttelee ja arpoo vaihtoehtoja päästä siihen 8-16 tylsään konttoriduuniinsa ja antaa kiitokseksi hässäkässä pelkän kiitos-sanan ja hymyn.
Mutta meitähän on moneen junaan.. Hinausautot pyytää rahaa, ja jos oma aika/viitseliäisyys/kitsaus ei riitä pelkkään avunantoon ilman sitä maallista korvausta, niin eihän siihen tarvitse sitten lähteä.. Vae?
Vaan helppohan se naisena on sanoa, kun ei kukaan tule pyytämään apua.

No ei vaan.
Mutta kyllä mielestäni tosiaankin on paikallaan tarjota korvausta, jos joku tuhraa omaa aikaansa kiireessä auttamiseen ja antaa vielä bensaa, joka ei ole ilmaista.
Eikä se äijä autoaan olisi saanut kenties ollenkaan käymään, jos sille ei olisi mainittu bensan liruttelusta kaasariin ja jossei sähkönantajalla olisi ollut bensaa mukana. Eipä taida bensakannu kuitenkaan kuulua jokaisen ihmisen vakiotarvikkeisiin.
Ja tässä ei saanut kiitokseksi edes sitä hymyä, tosin äijien hymyilyt ei paljon lämmitäkkään. Vaan olisi edes morjenstanut lähtiessään, kuten kunnon ihmisillä on tapana.
Tästä huolimatta tulen tarjoamaan apuani sitä tarvitseville ja vielä ihan ilmaiseksi, mutta kunnon kiitosta odotan. Ei se mun aikakaan ilmaista ole, vaikka Saabilla aina vähän etuajassa kerkeääkin..