Vanhoista lentokoneista
-
Jusau
Lentokonevanhus suomesta:



Allekirjoittanut pääsi kokeilemaan:

Vehje on valmistettu vuonna 1946 ja vieläkin lentää..



Allekirjoittanut pääsi kokeilemaan:

Vehje on valmistettu vuonna 1946 ja vieläkin lentää..
Mondeo Ecoboost 2.0 mk4.5 Powershift
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Jos tarkkoja ollaan, tuo ahdin ei ole turbo siinä mielessä kuin nykyään ymmärretään. Itse käyttäisin termiä "mekaaninen radiaaliahdin".9000CD23T kirjoitti:Oikein...tässä K mallissa oli turboahdin..
Engelsmannit käyttävät termiä supercharger eikä turbocharger.
Ahtimen kompressori saa siis voimansa kampiakselilta eikä pakokaasujen liike-energiasta. http://www.bf109.com/engine.html
Viimeksi muokannut Svc, Pe Maalis 10, 2006 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
Jusau
Joo, toi on Cessna 140. Polyteknikkojen ilmailukerhon ja malmilla nähtävissä. Kuvat ei oikein tee kunniaa. On muotoilultaan todella upean näköinen lentokone.
Mersun ahtimesta:
Muistelisin minäkin lukeneeni, että olisi ollut mekaaninen yksivaihteinen ahdinsysteemi saksalaisten omilla sen ajan mekaanisilla "APC" systeemeillä korkeuserojen säätämiseksi:) Taisi olla Emil mallista lähtien..
Mersun ahtimesta:
Muistelisin minäkin lukeneeni, että olisi ollut mekaaninen yksivaihteinen ahdinsysteemi saksalaisten omilla sen ajan mekaanisilla "APC" systeemeillä korkeuserojen säätämiseksi:) Taisi olla Emil mallista lähtien..
Mondeo Ecoboost 2.0 mk4.5 Powershift
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
-
Jusau
Ensimmäinen prototyyppi oli varustettu Rolls-Royce Kestrel V:lläAP kirjoitti:Mutta arvatkaapas kenen valmistama moottori oli ensimmäisissä Bf 109 meseissä?9000CD23T kirjoitti:Hienosti menee.
Mutta osaatko sanoa mitä erikoista oli Bf-109K Karl mallissa, lähinnä
moottorissa..?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Sepä se... ja näilläpä sitten hyökkäilivät myöhemmin BritanniaanSvc kirjoitti:Ensimmäinen prototyyppi oli varustettu Rolls-Royce Kestrel V:lläAP kirjoitti:Mutta arvatkaapas kenen valmistama moottori oli ensimmäisissä Bf 109 meseissä?9000CD23T kirjoitti:Hienosti menee.
Mutta osaatko sanoa mitä erikoista oli Bf-109K Karl mallissa, lähinnä
moottorissa..?
Viimeksi muokannut AP, Pe Maalis 10, 2006 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Jusau
Olihan tuo Varkaudessa taannoin purkkareiden hinauskoneena -46 tai -47 Auster:) Nykyään sentään talikko http://www.ihanova.fi/vlk/kalusto.htm


