Ketjukiristin
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Ketjukiristin
Minkä kokoinen hylsy käy tuohon ketjukiristimeen?
Se pienempi pultti ja jousi lähtee kyllä leikiten auki, mutta koko iso mötikkä ei tunnu aukeavan millään. Siihen kun yrittää mallailla hylsyjä niin tuntuu että ei mikään oikeen istu, liekö jokin tuumakoko?
Tuon koko murikka on ilmeisestikin otettava irti jotta saa kannen nostettua pois paikoiltaan?
Se pienempi pultti ja jousi lähtee kyllä leikiten auki, mutta koko iso mötikkä ei tunnu aukeavan millään. Siihen kun yrittää mallailla hylsyjä niin tuntuu että ei mikään oikeen istu, liekö jokin tuumakoko?
Tuon koko murikka on ilmeisestikin otettava irti jotta saa kannen nostettua pois paikoiltaan?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Meinasitko sen jakoketjunkin nut sittan vaihtaa vai miksi otit sen kiristimen pois? Se kannen vaihdonhan piti onnistua kun kiinnittää nokka-akselien hammasrattaa nippusiteillä ketjuun ja laittaa kiilan pystyyn ketjujen väliin jakokoppaan. Sitten ne nokka-akselien hammasrattaat irti.
Noh, ei se kauhean iso homma ole laittaa sitä jakoa uudelleen kohdalleen.
Jus: Montakos ketjun lenkkiä siinä rattaiden jakomerkistä merkkiin piti olla?
Noh, ei se kauhean iso homma ole laittaa sitä jakoa uudelleen kohdalleen.
Jus: Montakos ketjun lenkkiä siinä rattaiden jakomerkistä merkkiin piti olla?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
15 niittiä.peinu kirjoitti:Jus: Montakos ketjun lenkkiä siinä rattaiden jakomerkistä merkkiin piti olla?
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/jakoketju/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Joo, tuo ketju jää rattaiden väliin pikkasen löysälle, silloin kun merkit on kohdallaan.
Sullakaan ei näköjään ole nuo keltaset merkit niin kuin lulisi. Vaikka laitoin keltaisen merkin kampiakselin hammasrattaan ajoitusmerkin kohdalle, ei ne ylhäällä osuneet paikoilleen.
Sullakaan ei näköjään ole nuo keltaset merkit niin kuin lulisi. Vaikka laitoin keltaisen merkin kampiakselin hammasrattaan ajoitusmerkin kohdalle, ei ne ylhäällä osuneet paikoilleen.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Eli ajoitusmerkit eivät ole olleet kohdallaan. Pienikin virhe merkin paikassa kertaantuu rattaan hammaspuolella.peinu kirjoitti:Vaikka laitoin keltaisen merkin kampiakselin hammasrattaan ajoitusmerkin kohdalle, ei ne ylhäällä osuneet paikoilleen.
Sitä nokka-akselia et muutenkaan saa tasan merkin kohdalle sillä joku venttiilin nostin/nokka aina kampeaa akselia hieman pois kohdaltaan. Merkit kyllä asettuvat kun avaimella kääntää akselin TASAN kohdalleen (ja pitää sen siinä roikkumalla kiintolenkissä).
Kyllähän tuo kone käy tasasesti ja ottaa kiekkaa herkästi, joten voin luvata, että ajoitus on kohdallaan. Keltaiset pisteet taas ei. Speedpartsin ketju. Kampiakselin rattaassa ei ole kuin yksi merkki, joten siinä kohtaan on aika vaikea tössiä.vtp9k kirjoitti:Eli ajoitusmerkit eivät ole olleet kohdallaan. Pienikin virhe merkin paikassa kertaantuu rattaan hammaspuolella.peinu kirjoitti:Vaikka laitoin keltaisen merkin kampiakselin hammasrattaan ajoitusmerkin kohdalle, ei ne ylhäällä osuneet paikoilleen.
Sitä nokka-akselia et muutenkaan saa tasan merkin kohdalle sillä joku venttiilin nostin/nokka aina kampeaa akselia hieman pois kohdaltaan. Merkit kyllä asettuvat kun avaimella kääntää akselin TASAN kohdalleen (ja pitää sen siinä roikkumalla kiintolenkissä).
Ajoitushan tarkistetaan tietysti myös vauhtipyörän jakolevystä vaihdelaatikon puolelta. Eli siellä ajoitus 0 ja nokka-akselien merkit kohdallaan vielä pyöräytyksen jälkeenkin niin avot!
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Yritin kyllä noin mutta kun ei mahtunut tulemaan, ei sitten millään. Tai siis toi edellä mainittu menetelmä ilmeisestikkin vaatii että jakopään koppa on auki ja laahaimet poistettu tieltä. Rupes kuitenkin sen verran pultteja/työkaluja hajoamaan että jäi koppa vielä paikoilleen. Jos sitä huomenna sais nostettua koneen pois ja pääsis sitten niiden särkyneiden pulttejen kimppuun paremmin...Kansi tulee jokatapauksessa huomenna takaisin Kantaselta.peinu kirjoitti:Meinasitko sen jakoketjunkin nut sittan vaihtaa vai miksi otit sen kiristimen pois? Se kannen vaihdonhan piti onnistua kun kiinnittää nokka-akselien hammasrattaa nippusiteillä ketjuun ja laittaa kiilan pystyyn ketjujen väliin jakokoppaan. Sitten ne nokka-akselien hammasrattaat irti.
Noh, ei se kauhean iso homma ole laittaa sitä jakoa uudelleen kohdalleen.
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70