Vahvarissa vikaa, elektroniikkamiehieä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Vahvarissa vikaa, elektroniikkamiehieä?
Juu, elikkäs vahvarissa on semmonen vika, että kun sitä pidempään pitää yhtäjaksoisesti päällä niin se menee hiljaiseksi, mutta kuitenkin vie aimoannoksen virtaa. Sen huomaa kun kytkee stereot päälle niin kierrokset tipahtaa. Joku kosketus, kuumenemishäikkä kai, kun välillä kopsautus auttaa. Vian saa taas eliminoitua kun ottaa sulakkeet pois joksikin aikaa, niin sitten pelaa normaalisti, kunnes taas pitää yhtäjaksoisesti pitkään päällä, eli noin 45min -1h. Osaasko kukaan arvata, kannattaako tota edes tutkia, tai kenties tietäis missä vika voisi mahdollisesti piileä?
Ultimate on merkki, mallia en muista, mutta 2*300 @ 2 ohm se rykii...
Ultimate on merkki, mallia en muista, mutta 2*300 @ 2 ohm se rykii...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
ei liity mitenkään tähän asiaan mut pakko kertoo tapahtuma ku viimeviikolla kävi.
Alkuviikosta rupes paukkumaan kajarit ja subbarit todella pahasti, no pistin soittimen kiinni ja pari päivää siin tuli ilman radioo ajeltuu, sit koitin taas..ei ku paukkuu todella ikävästi vaan. no menin sit vihdoin ja viimein kattoo takakonttiin josko ois joku piuha irti.
eipä ollu piuha irti vaan oli meikällä
ilme päällä....oli nimittäin konkka, vahvari ja molemmat subit noin sentin jääkerroksen peitossa 
siinä sit hetken iski kauhu et nyt ne on sit peenä, mut menin kolmeks tunniks parkkihalliin ja sit ne oli sulanu ja taas toimii onneksi.
ihmettelen vaan et mistä sinne on kosteutta päässy ku ollu koko takaluukku ees auki pitkiin aikoihin
Alkuviikosta rupes paukkumaan kajarit ja subbarit todella pahasti, no pistin soittimen kiinni ja pari päivää siin tuli ilman radioo ajeltuu, sit koitin taas..ei ku paukkuu todella ikävästi vaan. no menin sit vihdoin ja viimein kattoo takakonttiin josko ois joku piuha irti.
eipä ollu piuha irti vaan oli meikällä


siinä sit hetken iski kauhu et nyt ne on sit peenä, mut menin kolmeks tunniks parkkihalliin ja sit ne oli sulanu ja taas toimii onneksi.
ihmettelen vaan et mistä sinne on kosteutta päässy ku ollu koko takaluukku ees auki pitkiin aikoihin
BMW 525iA Touring Executive
Kosketushäiriöltä tuo haiskahtaa, jos kerran koputtelu auttaa joskus.
Syttyykö tuossa vahvistimessa mitään Protection-valoa tai vastaavaa, kun se menee mykäksi vai näyttäkö se koko ajan ulkoisesti toimivalta, mutta ääntä ei vaan tule?

Syttyykö tuossa vahvistimessa mitään Protection-valoa tai vastaavaa, kun se menee mykäksi vai näyttäkö se koko ajan ulkoisesti toimivalta, mutta ääntä ei vaan tule?
Vahvistin ei voi olla kovin pitkäikäinen tuon jälkeenMäksä kirjoitti:oli nimittäin konkka, vahvari ja molemmat subit noin sentin jääkerroksen peitossa

-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Onkos tuommosissa härpäkkeissä olla ylivirtasuojaa/lämpökytkintä tms. "automaattikatkaisinta"...?
Ainahan sitä kosteutta kertyy (kondensoituu?) mikäli ei ole "kuivattavia tekijöitä"... Pitäs melkein viritellä vahvistin kabiiniin niin edes jonkinnäköistä ilmanvaihtoa olisi. Kovimmilla pakkasilla nykäsin suosiolla virtapiuhan irti vahvistimesta kun näytti olevan paikat senverran jäässä...Mäksä kirjoitti: ihmettelen vaan et mistä sinne on kosteutta päässy ku ollu koko takaluukku ees auki pitkiin aikoihin
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
ei koskaan vahvistinta sub-koteloon kiinni! kaverilla kävi vahvistin pari kertaa huollossa kun oli kotelossa kiinni, uskoi vasta kolmannella kerralla ettei sitä kannata siinä pitää..nalleolut kirjoitti:onko vahvistin kiinni laatikossa? jos vastasit kyllä niin itselläkin pari vahvaria jotka vaatisi osien kiinnitystä sisuskaluihin..... tärinä tappaa nuo vehkeet!

mulla on macromin vahvarissa sellanen vika että kostealla ilmalla ei toinen kanava toimi kunnolla..

level-säätönapin välissä täytyy pitää rautalangan pätkää jotta toimii. välillä pitää myös houkutella napista pyörittelemällä toista linjaa toimimaan (eli R/L)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Ei oo kotelossa kiinni. Joo, täytyy varmaan laittaa toinen subi ja vahvari kiinni, ja alkaa tutkimaan mitä toi vahvari on syönny. Ketutti vaan kun aina kun vähän pidemmälle lähti, niin joutu rokinsoiton lopettamaan puolessa matkassa...jos vaikka sitten satkuun laittais kiinni...
Niin ja ei syty mitään valoa, virtavalo palaa, ja kun virran kytkee, niin pieni poksaus kuuluu. Joskus aiemmin se veti muuten elementin ihan ulosasentoon jos meni tilttiin, nyt elementti jää lepoasentoon.. Tiedä häntä...
Niin ja ei syty mitään valoa, virtavalo palaa, ja kun virran kytkee, niin pieni poksaus kuuluu. Joskus aiemmin se veti muuten elementin ihan ulosasentoon jos meni tilttiin, nyt elementti jää lepoasentoon.. Tiedä häntä...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Ei olis välttämättä huono idea irrotella noi autosta ja viedä sisälle muutamaksi päiväksi kunnolla kuivuun.Mäksä kirjoitti: tota itekki oottelen ku 600e vahvari et koska saan repii hiukseni päästä v-tutuksen johdosta
Varmaan kannattais kattoo myös että ilmanpoistoläpät vai mitkä cd-tonnarissa sit onkin niin ei joo jäätyny umpeen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Korjailehan ekaksi ne juotokset ja kokeile..900turbo3d kirjoitti:Noniin, vahvaria tässä auon, milläs mää ja tierän mikä noista pampuloista on ELKO, ja että se on ehjä. muutama tinaus näyttä kärsineeltä ainakin...
normit konkat ja vastukset erotan kyl....
Terv. Elektroniikka-asentaja
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
900turbo3d kirjoitti:Ei oo kotelossa kiinni. Joo, täytyy varmaan laittaa toinen subi ja vahvari kiinni, ja alkaa tutkimaan mitä toi vahvari on syönny. Ketutti vaan kun aina kun vähän pidemmälle lähti, niin joutu rokinsoiton lopettamaan puolessa matkassa...jos vaikka sitten satkuun laittais kiinni...
Niin ja ei syty mitään valoa, virtavalo palaa, ja kun virran kytkee, niin pieni poksaus kuuluu. Joskus aiemmin se veti muuten elementin ihan ulosasentoon jos meni tilttiin, nyt elementti jää lepoasentoon.. Tiedä häntä...
Vie vaan suoraan ammattilaiselle jos et elkoa tuolta löydä



9000CSE, 9000CS, 9000CC, 99GL *kaek on myyty*