jcarlson kirjoitti:Muutenkaan en pidä 'bolt-onia' niin erityisen tärkeänä kriteerinä vrt. siihen miten ahdin oikeasti tehtävistään suoriutuu. Mutta jokaisella on omat kriteerinsä. Itse en virittäessä tyytyisi ratkaisuihin jotka pitävät tehon ja luonteen lähellä vakioautoa.
Riippuu vähän siitä, mitä kukin autoltaan haluaa. Minä haluan, että auto on vakiota hieman pirteämpi, mutta kestäisi ja olisi mukava jokapäiväisessä ajossa. Kerran on vaihdelaatikko jo brakannut, joten tuskin tulee enää tulevaisuudessa laitettua autoon isompaa ahdinta.
Jos auton kestävyydellä ja ajomukavuudella (alakierroksilla kaupunkiympäristössä) ei olisi niin hirveästi väliä, niin samantienhän sitä voisi ostaa autoonsa vaikka Maptunin steg 6:n tai SQR:n steg 5:n, mutta sitten täytyisi jo alkaa vaihtamaan suuttimia yms., joten auton "palauttaminen" vakioksi (jos sellaista tarvitaan) tulee entistä vaikeammaksi. Samoin olen itse huomannut sen, että kun siirryin NG900:ssa steg 3:sta steg 4:een, bensankulutus kasvoi jonkun verran. Jos autolla tulee ajeltua pitkiä matkoja, niin se tulee melko kalliiksi.
Eli kaikki on kiinni siitä, mitä autoltaan haluaa, mikä on auton käyttötarkoitus ja kuinka paljon autoonsa haluaa panostaa.
jcarlson kirjoitti:Btw, Maptunilta en ostaisi mitään (ainakaan rautaa), vastahan täällä oli tuolla isommalla (paremmin virtaavalla) pakopesällä olevaa GT28RS:ää tarjolla 999 euron shokkihintaan.
Maptunilta ostetusta ahtimesta: Maptun oli ainostaan "väliporras" tuossa kaupassa. Turbo oli oikeasti Gik Turbolta ja softa Maptunilta. Sain softan pikkurahalla, kun ostin tuon ahtimen Maptunin kautta. Jos olisin ostanut tavarat eri paikoista, olisin taatusti maksanut niistä enemmän. Sinullahan tuo homma on helpompi, kun ei tarvitse ostaa softaa, ainoastaan vääntää APC -potikoiden säätöjä uuteen uskoon, eikö?