Aloitteleva saabisti ilmoittautuu joukkoon. Ostin tällä viikolla 900 16v tbon. Ilmeisesti kyse on korkeapaine turbosta koska ahtopaine mittari löytyy.
Auto tuntuu tehokkaalta ja ripeäkulkuiselta. Enemmän kuin numeroarvon perusteella odotin (175hv?). Toisena autona minulla on Bmw 325 vm. 1992 ja hevosvoimia siinä on hieman enemmän. Mutta vääntöä vähemmän. Eikös tässä saabissa ole 275Nm? Kuitenkin saab tuntuu reippaasti nopeammalta.
Hain searchilla foorumilta tietoa mutta en löytänyt mielestäni tarpeeksi tai sitten haku oli turhan laiska.
Haluiaisin tietää kaikkea mahdollista liittyen kyseiseen menopeliin kun nämä saabit ovat ihan vieraita.
Esim.
Onko kestävä? Entä turbo? Pitääkö kovan rääkin jälkeen antaa auton hyrrätä tyhjäkäyntiä että turbon voitelu ei lopu kesken tms.?
Minkälaisia tyyppivirheitä? Jotain erityispiirteitä mitä tulisi huomioida jotta käyttöikä olisi pitkä?
Onko viritettävyys hyvä? Jos haluaisi muutamilla sadoilla euroilla lisää tehoa, minkä verran sitä saisi ja miten (ei tarvi yksityiskohtaisesti viel selitttää kun saatan löytää ohjeet searchilla)
Arvostatteko itse minkä verran kyseistä automallia?
Ruosteongelmaa autossa on kun kilometrejä on jo yli 400tkm. Mutta osa on jo laitettu edellisen omistajan toimesta korjaamolla.
Autolla on tosiaan myös kaksi kertaa Saab aluvanne sarja mitä hieman non-tuning henkisenä arvostan. On kiva kun auto on alkuperäisen näköinen. Nuo turbo tarrat tuovat mukavan fiiliksen kun ne ovat aika rohkean isolla ympäri autoa.
Mikä tuo Extra nappi on? Joku tuuletin moottoritilaan? En kuule mitään tapahtuvan sitä painamalla. Oisko rikki?
Minulla lähtee avain irti lukkopesästä ilman että pakki on kytkettynä. Onko se ok olla laittamatta pakkia?
Tässähän tätä jorinaa olikin. Vastauksia odotellessa

Niin ja turusta olen että saa morjestaa jos vastaan pöristelee.
Lue posahtamisesta sivu 5
Uusista ahdoista 0.85 -> 1.1 sivu 7