Saab 900 tbo 16V :(

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Juu. Vaihtaa pari turboa turhaan ja sillee.
Aki Peltola #1132
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

Hei hei hei *viheltää pelin poikki*

Nyt näin lauantain tunnelmissa olemme itsekukin nauttineet jotain epäterveellistä (punssia tai yskänlääkettä kärkikolmiolla) joten jätetään nyt tästä mun louskusta kinastelu ja nautitaan illasta.

Yhteisellä asialla ollaan ja itse yllätyin tosissaan ku aktiivista ja hyvää keskustleua täällä palstalla on.

Itse varmaan tänne threadiin vielä kirjoittelen kun ei ole vielä mirc:iä mutta koitan jättää turhaa pois ettei kuormitu turhaan foorumi.

Hyvää lauantai illan jatkoa kaikille ja kiitos pätevistä vastauksista :) Lisää saa kirjoittaa jos siltä tuntuu.
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

off topic:
Ihan selvinpäin tässä ollaan kyllä... Jätetään ne humalaiset hörinät irkkiin vaikka :D Mutta kannattaa tosiaan tuota hakua käytellä esim. sanoilla "Aero AND aito" jne.

Ja potkijaisiin olet tervetullut toki myös, seuraavat reilun viikon päästä. Eli joka kuun toinen torstai Auranlaakson ABC klo18. Sama pätee tietysti myös kaikkiin muihinkin uusiin Turun seudulla vaikuttaviin foorumilaisiin, ja toki myös ne vanhat naamat :)
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Vali kirjoitti:Mul ei oo irc clienttiä. Mut täytyy hankkia. :)
http://webchat.xs4all.nl/cgi-bin/ircnet/irc.cgi
Tuolla webircilläkin pääsee tutustumaan kanavaan. Channeliksi vain #saab
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

f-19 kirjoitti:off topic:
Ihan selvinpäin tässä ollaan kyllä... Jätetään ne humalaiset hörinät irkkiin vaikka :D Mutta kannattaa tosiaan tuota hakua käytellä esim. sanoilla "Aero AND aito" jne.

Ja potkijaisiin olet tervetullut toki myös, seuraavat reilun viikon päästä. Eli joka kuun toinen torstai Auranlaakson ABC klo18. Sama pätee tietysti myös kaikkiin muihinkin uusiin Turun seudulla vaikuttaviin foorumilaisiin, ja toki myös ne vanhat naamat :)
Saatan tullakin louskullani paikalle jos vain ei ole duunia. :) Kaverin kera todennäkösesti.
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

Mites saako tätä ns. lastutettua?

Luon että apc:stä saa tehoa irti jos kolvaa jne. osia vaihtamalla mutta itse en halua alkaa kolvaamaan tuota ohjain boksia.

Siisti lastun vaihto voisi olla paikallaan. Onko mahdollista? Mitä maksaa ja paljon tulee löylyä about tähän 160hv versioon lisää?

Maptun sivuilla ei ollut tähän lastua.
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Vali kirjoitti:Mites saako tätä ns. lastutettua?

Luon että apc:stä saa tehoa irti jos kolvaa jne. osia vaihtamalla mutta itse en halua alkaa kolvaamaan tuota ohjain boksia.
Lähetä jollekkin kolvattavaksi se boksi.
Foorumilla on monia jotka tekevät sen mielellään pientä korvausta vastaan.

Etpä tuonne oikein muuta järkevää lastua voi laittaa kuin BSR bensalastun rikastamaan täysikaasulla ajettaessa.

Tuossa eräs suosittu viritystapa turbo satkuun.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36881

Myös katinkorvausputkia on ollut foorumilla kaupan (30e) ja sekin auttaa hengitykseen jo paljon.
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

Taidan mennä vähän ulkoiluttaa sabaa :)
No näin sitten tein ja saabi heitti mehut 25km ajon jälkeen pihalle. Öljyä tuli varmaan noin litranverran mutta tikun mukaan öjyä on koneessa hyvin.

Alko armoton savu nousta pellin alta kesken ajon ja pysäytin auton välittömästi ja sammutin koneen. Se hinattiin parkkikselle ja huomenna katotaan paremmin. Öljyä oli roiskunu ympäriämpäri. Kaveri sano että turbo heittäny öljyt phalle. Tiedä sitten. Harmittaa kovasti. 8O :cry:
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

Mitä mahto mennä? :(

Kilometrejä taulussa 430tkm
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2837
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Saattaa selvitä niinkin helpolla toimenpiteellä, kuin tukkiutuneen huohotinletkun puhdistaminen. Ota huohotusletku venakopasta ja imuputkesta/pöntöstä irti ja kokeile puhaltaa. Jos ilmaa ei mene kunnolla läpi, johtuu tuo öljyjen poistuminen koneesta ainakin osaksi huohotuksen tukkeutumisesta...

Olihan öljytikku hyvin paikallaan?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vali kirjoitti:Hei hei hei *viheltää pelin poikki*

Nyt näin lauantain tunnelmissa olemme itsekukin nauttineet jotain epäterveellistä (punssia tai yskänlääkettä kärkikolmiolla) joten jätetään nyt tästä mun louskusta kinastelu ja nautitaan illasta.

Yhteisellä asialla ollaan ja itse yllätyin tosissaan ku aktiivista ja hyvää keskustleua täällä palstalla on.

Itse varmaan tänne threadiin vielä kirjoittelen kun ei ole vielä mirc:iä mutta koitan jättää turhaa pois ettei kuormitu turhaan foorumi.

Hyvää lauantai illan jatkoa kaikille ja kiitos pätevistä vastauksista :) Lisää saa kirjoittaa jos siltä tuntuu.
Kysyvä ei tieltä eksy. Kysy, kysy ja kysy. Aina parempi kysyä ensin ja sit vasta ropata. Muistaa vaan pitää pientä suodatusta päällä takaraivossa, ettei ihan purematta niele ihan kaikkia neuvoja kuitenkaan. Meidän Saabklubin foorumilla ei ole taidettu jaella autonrikkoutumiseen johtavia neuvoja, mutta ei sitä pidä uskoa kaikkea, mitä "internetissä kerrottiin".

tossa oli jotakin, että ahtopainemittarikaan ei toimi. Se on sitten mekaaninen mittari, eli sinne taakse tulee letku. Bensa ja lämpö-mittarit on sähköisiä...

Onneksi olkoon vielä kerran tuoreelle turbosaabistille. :wink:

ps. yhden kaverin tonnarista poksahti öljynjäähdyttimen putki, ja meinas palaa koko turbotonttun konehuone, ku öljyt lensi kuumalle turbolle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vali kirjoitti:Mites saako tätä ns. lastutettua?

Luon että apc:stä saa tehoa irti jos kolvaa jne. osia vaihtamalla mutta itse en halua alkaa kolvaamaan tuota ohjain boksia.

Siisti lastun vaihto voisi olla paikallaan. Onko mahdollista? Mitä maksaa ja paljon tulee löylyä about tähän 160hv versioon lisää?

Maptun sivuilla ei ollut tähän lastua.
Speedpartislta löytyy valmiita APC-virityksiä, mutta sinnekin on lähetettävä oma APC-boksi tinattavaksi. Pakettiin kuuluu myös bensalastu ja vapaavirtausfiltteri. Katso SP:n sivulta tarkemmin eri vaihtoehtoja: http://www.speedparts.se ja sieltä Produkter ja uppgradering - chiptrim ja sitten haet oman autosi vuosimallin mukaan. Speedpartsin jälleenmyyjä Suomessa on Procarservice Jyväskylässä http://www.pro-carservice.com/

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vali kirjoitti:Mitä mahto mennä? :(
Kilometrejä taulussa 430tkm
Minulla petti Aerosta kytkinakselin stefa, jolloin vauhtipyörä levitti vaihteistoöjyt pitkin konehuonetta. Kannattaa nyt ensin tarkistaa mitä öljyä se on...

Eski
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24637
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

miulla irtos ohjaustehostimen putki .... öljyä konehuone täynnä ja savua riitti paloi iloisesti pakosarjan päällä... heh onneksi ei oo turbo!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mimmosessa tilanteessa meni ?

ei niin kiva läpipuhalluskin voi olla huonoimmassa tapauksessa...
Vastaa Viestiin