Saab 900 tbo 16V :(
Hei hei hei *viheltää pelin poikki*
Nyt näin lauantain tunnelmissa olemme itsekukin nauttineet jotain epäterveellistä (punssia tai yskänlääkettä kärkikolmiolla) joten jätetään nyt tästä mun louskusta kinastelu ja nautitaan illasta.
Yhteisellä asialla ollaan ja itse yllätyin tosissaan ku aktiivista ja hyvää keskustleua täällä palstalla on.
Itse varmaan tänne threadiin vielä kirjoittelen kun ei ole vielä mirc:iä mutta koitan jättää turhaa pois ettei kuormitu turhaan foorumi.
Hyvää lauantai illan jatkoa kaikille ja kiitos pätevistä vastauksista
Lisää saa kirjoittaa jos siltä tuntuu.
Nyt näin lauantain tunnelmissa olemme itsekukin nauttineet jotain epäterveellistä (punssia tai yskänlääkettä kärkikolmiolla) joten jätetään nyt tästä mun louskusta kinastelu ja nautitaan illasta.
Yhteisellä asialla ollaan ja itse yllätyin tosissaan ku aktiivista ja hyvää keskustleua täällä palstalla on.
Itse varmaan tänne threadiin vielä kirjoittelen kun ei ole vielä mirc:iä mutta koitan jättää turhaa pois ettei kuormitu turhaan foorumi.
Hyvää lauantai illan jatkoa kaikille ja kiitos pätevistä vastauksista

Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
off topic:
Ihan selvinpäin tässä ollaan kyllä... Jätetään ne humalaiset hörinät irkkiin vaikka
Mutta kannattaa tosiaan tuota hakua käytellä esim. sanoilla "Aero AND aito" jne.
Ja potkijaisiin olet tervetullut toki myös, seuraavat reilun viikon päästä. Eli joka kuun toinen torstai Auranlaakson ABC klo18. Sama pätee tietysti myös kaikkiin muihinkin uusiin Turun seudulla vaikuttaviin foorumilaisiin, ja toki myös ne vanhat naamat
Ihan selvinpäin tässä ollaan kyllä... Jätetään ne humalaiset hörinät irkkiin vaikka

Ja potkijaisiin olet tervetullut toki myös, seuraavat reilun viikon päästä. Eli joka kuun toinen torstai Auranlaakson ABC klo18. Sama pätee tietysti myös kaikkiin muihinkin uusiin Turun seudulla vaikuttaviin foorumilaisiin, ja toki myös ne vanhat naamat

http://webchat.xs4all.nl/cgi-bin/ircnet/irc.cgiVali kirjoitti:Mul ei oo irc clienttiä. Mut täytyy hankkia.
Tuolla webircilläkin pääsee tutustumaan kanavaan. Channeliksi vain #saab
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Saatan tullakin louskullani paikalle jos vain ei ole duunia.f-19 kirjoitti:off topic:
Ihan selvinpäin tässä ollaan kyllä... Jätetään ne humalaiset hörinät irkkiin vaikkaMutta kannattaa tosiaan tuota hakua käytellä esim. sanoilla "Aero AND aito" jne.
Ja potkijaisiin olet tervetullut toki myös, seuraavat reilun viikon päästä. Eli joka kuun toinen torstai Auranlaakson ABC klo18. Sama pätee tietysti myös kaikkiin muihinkin uusiin Turun seudulla vaikuttaviin foorumilaisiin, ja toki myös ne vanhat naamat

Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Mites saako tätä ns. lastutettua?
Luon että apc:stä saa tehoa irti jos kolvaa jne. osia vaihtamalla mutta itse en halua alkaa kolvaamaan tuota ohjain boksia.
Siisti lastun vaihto voisi olla paikallaan. Onko mahdollista? Mitä maksaa ja paljon tulee löylyä about tähän 160hv versioon lisää?
Maptun sivuilla ei ollut tähän lastua.
Luon että apc:stä saa tehoa irti jos kolvaa jne. osia vaihtamalla mutta itse en halua alkaa kolvaamaan tuota ohjain boksia.
Siisti lastun vaihto voisi olla paikallaan. Onko mahdollista? Mitä maksaa ja paljon tulee löylyä about tähän 160hv versioon lisää?
Maptun sivuilla ei ollut tähän lastua.
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Lähetä jollekkin kolvattavaksi se boksi.Vali kirjoitti:Mites saako tätä ns. lastutettua?
Luon että apc:stä saa tehoa irti jos kolvaa jne. osia vaihtamalla mutta itse en halua alkaa kolvaamaan tuota ohjain boksia.
Foorumilla on monia jotka tekevät sen mielellään pientä korvausta vastaan.
Etpä tuonne oikein muuta järkevää lastua voi laittaa kuin BSR bensalastun rikastamaan täysikaasulla ajettaessa.
Tuossa eräs suosittu viritystapa turbo satkuun.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36881
Myös katinkorvausputkia on ollut foorumilla kaupan (30e) ja sekin auttaa hengitykseen jo paljon.
No näin sitten tein ja saabi heitti mehut 25km ajon jälkeen pihalle. Öljyä tuli varmaan noin litranverran mutta tikun mukaan öjyä on koneessa hyvin.Taidan mennä vähän ulkoiluttaa sabaa
Alko armoton savu nousta pellin alta kesken ajon ja pysäytin auton välittömästi ja sammutin koneen. Se hinattiin parkkikselle ja huomenna katotaan paremmin. Öljyä oli roiskunu ympäriämpäri. Kaveri sano että turbo heittäny öljyt phalle. Tiedä sitten. Harmittaa kovasti.


Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Saattaa selvitä niinkin helpolla toimenpiteellä, kuin tukkiutuneen huohotinletkun puhdistaminen. Ota huohotusletku venakopasta ja imuputkesta/pöntöstä irti ja kokeile puhaltaa. Jos ilmaa ei mene kunnolla läpi, johtuu tuo öljyjen poistuminen koneesta ainakin osaksi huohotuksen tukkeutumisesta...
Olihan öljytikku hyvin paikallaan?
Olihan öljytikku hyvin paikallaan?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Kysyvä ei tieltä eksy. Kysy, kysy ja kysy. Aina parempi kysyä ensin ja sit vasta ropata. Muistaa vaan pitää pientä suodatusta päällä takaraivossa, ettei ihan purematta niele ihan kaikkia neuvoja kuitenkaan. Meidän Saabklubin foorumilla ei ole taidettu jaella autonrikkoutumiseen johtavia neuvoja, mutta ei sitä pidä uskoa kaikkea, mitä "internetissä kerrottiin".Vali kirjoitti:Hei hei hei *viheltää pelin poikki*
Nyt näin lauantain tunnelmissa olemme itsekukin nauttineet jotain epäterveellistä (punssia tai yskänlääkettä kärkikolmiolla) joten jätetään nyt tästä mun louskusta kinastelu ja nautitaan illasta.
Yhteisellä asialla ollaan ja itse yllätyin tosissaan ku aktiivista ja hyvää keskustleua täällä palstalla on.
Itse varmaan tänne threadiin vielä kirjoittelen kun ei ole vielä mirc:iä mutta koitan jättää turhaa pois ettei kuormitu turhaan foorumi.
Hyvää lauantai illan jatkoa kaikille ja kiitos pätevistä vastauksistaLisää saa kirjoittaa jos siltä tuntuu.
tossa oli jotakin, että ahtopainemittarikaan ei toimi. Se on sitten mekaaninen mittari, eli sinne taakse tulee letku. Bensa ja lämpö-mittarit on sähköisiä...
Onneksi olkoon vielä kerran tuoreelle turbosaabistille.

ps. yhden kaverin tonnarista poksahti öljynjäähdyttimen putki, ja meinas palaa koko turbotonttun konehuone, ku öljyt lensi kuumalle turbolle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Speedpartislta löytyy valmiita APC-virityksiä, mutta sinnekin on lähetettävä oma APC-boksi tinattavaksi. Pakettiin kuuluu myös bensalastu ja vapaavirtausfiltteri. Katso SP:n sivulta tarkemmin eri vaihtoehtoja: http://www.speedparts.se ja sieltä Produkter ja uppgradering - chiptrim ja sitten haet oman autosi vuosimallin mukaan. Speedpartsin jälleenmyyjä Suomessa on Procarservice Jyväskylässä http://www.pro-carservice.com/Vali kirjoitti:Mites saako tätä ns. lastutettua?
Luon että apc:stä saa tehoa irti jos kolvaa jne. osia vaihtamalla mutta itse en halua alkaa kolvaamaan tuota ohjain boksia.
Siisti lastun vaihto voisi olla paikallaan. Onko mahdollista? Mitä maksaa ja paljon tulee löylyä about tähän 160hv versioon lisää?
Maptun sivuilla ei ollut tähän lastua.
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa