Ahtopaineet hukassa kokoajan?
Ahtopaineet hukassa kokoajan?
Eli mistä voipi johtua, että tuo 9-5:n menee aina välillä peruspaineilla
Yleensä ne ovat hukassa jos auto seisoo yön yli tai pitempään. Tänäänkin lähdin käymään Porissa asiolla niin vasta n. 5-6 kiihdytyksen jälkeen päineet nousivat sinne minne pitää( n.1 bar). Yleensä paineet tulevat mukaan kesken kiihdytyksen. Tämän jälkeen toimii moitteetomasti ja paineet nousee joka kiihdytyksellä
Kunnes auto sammutetaan ja kerkeää "jäähtymään".
Miten tuon magneettiventtiilin toiminnan voi 9-5:ssa testata, entä muita mahollisia vika kohteita? voisiko olla myös bypass?
Yleensä ne ovat hukassa jos auto seisoo yön yli tai pitempään. Tänäänkin lähdin käymään Porissa asiolla niin vasta n. 5-6 kiihdytyksen jälkeen päineet nousivat sinne minne pitää( n.1 bar). Yleensä paineet tulevat mukaan kesken kiihdytyksen. Tämän jälkeen toimii moitteetomasti ja paineet nousee joka kiihdytyksellä
Kunnes auto sammutetaan ja kerkeää "jäähtymään".
Miten tuon magneettiventtiilin toiminnan voi 9-5:ssa testata, entä muita mahollisia vika kohteita? voisiko olla myös bypass?
Viimeksi muokannut Frostgrey, Su Marras 06, 2005 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
En oikein osaa sanoa! Tänäänkin kun vähän remppasin kone huoneessa ja oli akunkenkä pari tuntia irti, niin tarvi oikein kunnon repäisyn 4:lla (n.180km/h ) ennenkuin sai kaikki ahdot peliin. siitä outo, että lataa n. 0.6 - 0.7 eli hieman enemmän kuin peruspaineet. Sen jälkeen nosti taas moitteettomasti paineet (n.1bar)kun oli ne kerran saanut ylös
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Trionicin asetukset nollautuvat, kun otat akunkengän irti.Frostgrey kirjoitti:Tänäänkin kun vähän remppasin kone huoneessa ja oli akunkenkä pari tuntia irti
Ohjeet englanniksi, miten Trionic parhaiten "uudelleenkoulutetaan", löytyy tästä uutisryhmien viestisäikeestä:
http://groups.google.com/group/alt.auto ... 89c8b46455
Knowledge is often mistaken for intelligence.
This is like mistaking a cup of milk for a cow.
WWW: http://www.anttipeltola.net/
This is like mistaking a cup of milk for a cow.
WWW: http://www.anttipeltola.net/
Juu tiedossa on, sen takia olikin tuo akun kenkä irtiGrounded0 kirjoitti:Trionicin asetukset nollautuvat, kun otat akunkengän irti.Frostgrey kirjoitti:Tänäänkin kun vähän remppasin kone huoneessa ja oli akunkenkä pari tuntia irti
Ohjeet englanniksi, miten Trionic parhaiten "uudelleenkoulutetaan", löytyy tästä uutisryhmien viestisäikeestä:
http://groups.google.com/group/alt.auto ... 89c8b46455
Mutta eipä auttanut tuohon ongelmaan
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Nykyään ei nosta enää lainkaan yli 0.6bar nuo paineet. Peruspaineet jarrupohjassa näyttäisi olevan jotain n,0.15 Ennen on ollut n.0,4 eli mistä voi johtua tuo tiputus
Autoon on vaihdettu mankkuventtiili,by-pass,Di-kasetti, ja bensapumppu(muista syistä) tässä lähiaikoina.
Kaiken järjenhän mukaan nuo peruspaineet eivät pitäisi muuttua, kun on johonkin asentoon säädetty. Turbolla(mitsu 15T) on ajettua n.25tkm joten tuntuu oudolta että olisi turbon painekello olisi jo paskana
Täytyykö vain koitaa säätää säätää noita pruspaineita
Autoon on vaihdettu mankkuventtiili,by-pass,Di-kasetti, ja bensapumppu(muista syistä) tässä lähiaikoina.
Kaiken järjenhän mukaan nuo peruspaineet eivät pitäisi muuttua, kun on johonkin asentoon säädetty. Turbolla(mitsu 15T) on ajettua n.25tkm joten tuntuu oudolta että olisi turbon painekello olisi jo paskana
Täytyykö vain koitaa säätää säätää noita pruspaineita
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Onko 9-5:ssa sama mankkuvena kuin tonnarissa? Näkyy olevan tonnari palstalla saman tyylisiä juttuja ja ollut lyhytikäisiä viallisia mankkuja. Jos sulla on vielä vanha mankku tallessa niin vois yrittää kokeilla vanhaa paikoilleen ja testata muuttuuko paineet... Tai sitte vois yrittää takuuseen saada uuden testiin. Joitain arvauksia.... Tiedä sitten onko apuja?
Nostetaas taas tämä ylös!!
Eilen ja tänään koitin hieman selvitellä taas miksi on ahtopaineet hukassa nykyään koko ajan Normaali käytössä 0.6 bar vaikka pitäisi olla n.1 bar luokkaa!
tähän asti testattu:
-mankkuvenan piuha irti ahdot n. 0.1 tangon kiristämisellä ei vaikutusta.
-W ja C letku yhdistettynä 0.7 bar
-w letkuun paine ilmalla alkaa tanko liikkumaan n. 0.5 bar
-W letku irti tuntuu kyllä lataavan "tappiin"
IMM ja mankkuventtiiliä koitettu putsata, mutta ei vaikutusta.
Täytyskö koittaa saada ehjä IMM koe käyttöö johtuuko tuosta, myös mielessä uusia mankkuvena, koska ei kauhean kallis.
kaikki ideoita kuunnellaan mistä nuo voi johtua
Eilen ja tänään koitin hieman selvitellä taas miksi on ahtopaineet hukassa nykyään koko ajan Normaali käytössä 0.6 bar vaikka pitäisi olla n.1 bar luokkaa!
tähän asti testattu:
-mankkuvenan piuha irti ahdot n. 0.1 tangon kiristämisellä ei vaikutusta.
-W ja C letku yhdistettynä 0.7 bar
-w letkuun paine ilmalla alkaa tanko liikkumaan n. 0.5 bar
-W letku irti tuntuu kyllä lataavan "tappiin"
IMM ja mankkuventtiiliä koitettu putsata, mutta ei vaikutusta.
Täytyskö koittaa saada ehjä IMM koe käyttöö johtuuko tuosta, myös mielessä uusia mankkuvena, koska ei kauhean kallis.
kaikki ideoita kuunnellaan mistä nuo voi johtua
Saab 9-3 TTID Vector 2008
On koitettu!ng900aero kirjoitti:Kokeilitkos myös puhaltaa mankkuvenaan CRC.tä tai muuta mönjää, tonnarini mankkuvena jäi silloin tällöin jumittamaan peruspaineille ja ongelma loppui kun täytin sen CRC:llä?
Huomenna haen uuden mankkuvenan Porista ja jos ei se auta, tarvitsee varastaa velipojan 9-5:sta IMM testiin sekä koittaa toisella läppäkotelolla.
Tuskin tuohon Aeron boksiinkaan tuollaista vikaa voi tulla
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Täältä löytyy "1.7 bar:in IMM", suoraan putkesta => pahvilootaan säilöttynä
Aika pölyinen hunajakenno siinä oli, ehkä sama pöly veti antureiden lukemat vituralleen?
Enivei, tuo käy varmasti vehkeiden koeponnistukseen, omalla vastuulla tietenkin! Kärsii polkea muutaman kerran, sitten syttyy vikavalo
Voin kertoa, että lähteeeeeee...
Aika pölyinen hunajakenno siinä oli, ehkä sama pöly veti antureiden lukemat vituralleen?
Enivei, tuo käy varmasti vehkeiden koeponnistukseen, omalla vastuulla tietenkin! Kärsii polkea muutaman kerran, sitten syttyy vikavalo
Voin kertoa, että lähteeeeeee...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Tänään koitettu ehjällä IMM ja mankkuvenalla, eli luultavasti boksi jummaa noita paineita, en jaksa uskoa, että läppäkotelokaan saisi tuollaista aikaan. Ja nyt ei ole n.3 viikkoon paineet noussu yli 0.5bar muuta kuin W letku irrotettuna
Suraavaksi täytyy varmaan hommata joku viriboksi jostain
Suraavaksi täytyy varmaan hommata joku viriboksi jostain
Saab 9-3 TTID Vector 2008