Mikä kone

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Mikä kone

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Olen melko tumpelo tekniikan saralla.Kysyisin minkälainen kone on 900GLS vm83 niin ja millä kieroksilla on taloudellisinta ajaa tosin ei toi vie kuin 7l sadalla 90km vauhdilla tasaista ajoa 10l kaupunki ajossa :oops:
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Olisiko tuossa se ns. H-moottori 2.0l ja 100 heppaa. Ainakin saman vuoden 99:ssä oli sellainen. Tai sitten tuo s kirjain tarkoittaa että siinä oli muutama hevosvoima enemmän.
Jos 7 litralla pääset niin ajotapa on aika oikea. Kierroslukumittarin vihreällä alueella kun pysyy ja pintakaasulla menee niin hyvä tulee :)
9000CS 2,3
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Vai onko tuosssa sitä alipainemittaria?? Kuten saab 99 on. GLS moottorissa on 2kaasaria teho 108hv,muuta en tiedä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Joo GLS:ssä tuplakaasarit, joten 108hp sieltä pitäisi löytyä, lisäksi jos on tehtaan peltipakosarja, niin lupaavat ~3hp lisää. 900:n keulalle H-moottori tuli mallivuodeksi '81, 99:n keulalle mallivuodeksi '82.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

eli tällainen:

-H-moottori, tietenkin 2.0
-kaksi vaakaimukaasutinta, 1 kurkkuisia. merkki ainakin 99:ssä Zenith.
-teho: 79kw 108hp/5200rpm vääntö: 162nm/3500rpm

GLs merkintä tarkoittaa kaksikaasutin moottoria.
eli ei tarkoiteta "tuplakaasuttimia", vaan kahta erillistä 1 kurkkuista kaasutinta.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

kitoos

Viesti Kirjoittaja stento-z »

taitaa olla karvahattu malli.Ei turboa ja kiihtyvyys ihan normaali no ei sillä jalkoihin jää.Kone ei huuda mitenkään kovaa 120km vauhdissa ja se riittääkyllä minulle, on toi ralli aika jäännyt mutta nyt 400km takana ja ole kyllä vietävän tyytyväinen autooni kiito vastanneille ja hyvää Pääsiäistä :lol:
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Isällä aikoinaan satku Gls ja kun kaasarit saatiin balanssiin niin sillä pääsi helposti alle 8l/100km. Vaunulla meni mielestäni erittäin vähän n. 12l/100km ja välillä allekin kun järkäleenä oli sentään teli kafi 602 :twisted:
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Viesti Kirjoittaja stento-z »

No tämä tulee vähän myöhässä.Mutta miten kestäviä on nuo gls:än koneet nyt on takana 250 000km kone tuntuu kyllä toimivan ihan hyvin :roll:
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Noilla yleensä rullaa noin puolimiljoonaa ilman avaamista jos on huollettu säännöllisesti.. Joskus saattaa mennä kansipahvi huonolla tuurilla ja/tai huonoilla jäähdytysnesteillä ajettaessa. Jakopään ketjuhan se taitaa kestää sen 400-600tkm...
Summasumarum. Todennäköisimmin Ensin lahoo kori ympäriltä ja/tai jotain pikkuvikaa tulee vaihdelaatikkoon, jotka aiheuttaa koneen poisnoston korista.. :roll:

Itse yritin ajaa loppuun ajamalla noin puolimiljoonaa ajetun -88 poliisiauton konetta, mutta 120t kilometrin ja 5 vuoden jälkeen jouduin siirtämään urakan pikkuveljelle 2 vuotta sitten, kun päätin vaihtaa jo uudempaan, eli nyt takana noin 600-650t.. Konetta ei ole vielä minun toimesta avattu, mutta laatikon vaihdoin 4-> 5 loviseen 50t sitten ja lappua on liimattu sinnetänne koria..


Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Jees

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Olen entistä vakuuttunempi että Saab on hyvä auto,Hook kirjoitit sellaistsa tekstiä etta oli mannaa lukea.Tietysti saa minkä auton vaan rikki jos niitä ei huolla asiallisesti,itseltäni on ralli aika ohi joten en revittele vaan ajelen siististi kiihdytän rauhallisesti joten uskon autoni viellä kestävän useita vuosia vm83 museo gls :lol:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hook kirjoitti: Itse yritin ajaa loppuun ajamalla noin puolimiljoonaa ajetun -88 poliisiauton konetta, mutta 120t kilometrin ja 5 vuoden jälkeen jouduin siirtämään urakan pikkuveljelle 2 vuotta sitten, kun päätin vaihtaa jo uudempaan, eli nyt takana noin 600-650t.. Konetta ei ole vielä minun toimesta avattu, mutta laatikon vaihdoin 4-> 5 loviseen 50t sitten ja lappua on liimattu sinnetänne koria..


Hook
Semmosta huhua kulkee täällä meilläpäin, että poliisisaabeja olisi kunnostettu (vankien tekemänä) jopa moottoriremontinkin verran ennen niiden myymistä siviilikäyttöön. Paljon ajettu poliisisaabi saattaakin olla koneeltaan vain muutaman satatonnia ajettu... Tuokin meidän kilpurin kone on vajaan 400tkm mittarissa olevan poliisisaabin kone, eikä se edes kolise tms. Käy hemmetin nätisti vaikka se saakin kenkää ihan urakalla nykyisessä "duunissaan".
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin