
Mikä kone
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Olisiko tuossa se ns. H-moottori 2.0l ja 100 heppaa. Ainakin saman vuoden 99:ssä oli sellainen. Tai sitten tuo s kirjain tarkoittaa että siinä oli muutama hevosvoima enemmän.
Jos 7 litralla pääset niin ajotapa on aika oikea. Kierroslukumittarin vihreällä alueella kun pysyy ja pintakaasulla menee niin hyvä tulee
Jos 7 litralla pääset niin ajotapa on aika oikea. Kierroslukumittarin vihreällä alueella kun pysyy ja pintakaasulla menee niin hyvä tulee

9000CS 2,3
Joo GLS:ssä tuplakaasarit, joten 108hp sieltä pitäisi löytyä, lisäksi jos on tehtaan peltipakosarja, niin lupaavat ~3hp lisää. 900:n keulalle H-moottori tuli mallivuodeksi '81, 99:n keulalle mallivuodeksi '82.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
eli tällainen:
-H-moottori, tietenkin 2.0
-kaksi vaakaimukaasutinta, 1 kurkkuisia. merkki ainakin 99:ssä Zenith.
-teho: 79kw 108hp/5200rpm vääntö: 162nm/3500rpm
GLs merkintä tarkoittaa kaksikaasutin moottoria.
eli ei tarkoiteta "tuplakaasuttimia", vaan kahta erillistä 1 kurkkuista kaasutinta.
-H-moottori, tietenkin 2.0
-kaksi vaakaimukaasutinta, 1 kurkkuisia. merkki ainakin 99:ssä Zenith.
-teho: 79kw 108hp/5200rpm vääntö: 162nm/3500rpm
GLs merkintä tarkoittaa kaksikaasutin moottoria.
eli ei tarkoiteta "tuplakaasuttimia", vaan kahta erillistä 1 kurkkuista kaasutinta.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
kitoos
taitaa olla karvahattu malli.Ei turboa ja kiihtyvyys ihan normaali no ei sillä jalkoihin jää.Kone ei huuda mitenkään kovaa 120km vauhdissa ja se riittääkyllä minulle, on toi ralli aika jäännyt mutta nyt 400km takana ja ole kyllä vietävän tyytyväinen autooni kiito vastanneille ja hyvää Pääsiäistä 

Noilla yleensä rullaa noin puolimiljoonaa ilman avaamista jos on huollettu säännöllisesti.. Joskus saattaa mennä kansipahvi huonolla tuurilla ja/tai huonoilla jäähdytysnesteillä ajettaessa. Jakopään ketjuhan se taitaa kestää sen 400-600tkm...
Summasumarum. Todennäköisimmin Ensin lahoo kori ympäriltä ja/tai jotain pikkuvikaa tulee vaihdelaatikkoon, jotka aiheuttaa koneen poisnoston korista..
Itse yritin ajaa loppuun ajamalla noin puolimiljoonaa ajetun -88 poliisiauton konetta, mutta 120t kilometrin ja 5 vuoden jälkeen jouduin siirtämään urakan pikkuveljelle 2 vuotta sitten, kun päätin vaihtaa jo uudempaan, eli nyt takana noin 600-650t.. Konetta ei ole vielä minun toimesta avattu, mutta laatikon vaihdoin 4-> 5 loviseen 50t sitten ja lappua on liimattu sinnetänne koria..
Hook
Summasumarum. Todennäköisimmin Ensin lahoo kori ympäriltä ja/tai jotain pikkuvikaa tulee vaihdelaatikkoon, jotka aiheuttaa koneen poisnoston korista..

Itse yritin ajaa loppuun ajamalla noin puolimiljoonaa ajetun -88 poliisiauton konetta, mutta 120t kilometrin ja 5 vuoden jälkeen jouduin siirtämään urakan pikkuveljelle 2 vuotta sitten, kun päätin vaihtaa jo uudempaan, eli nyt takana noin 600-650t.. Konetta ei ole vielä minun toimesta avattu, mutta laatikon vaihdoin 4-> 5 loviseen 50t sitten ja lappua on liimattu sinnetänne koria..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Jees
Olen entistä vakuuttunempi että Saab on hyvä auto,Hook kirjoitit sellaistsa tekstiä etta oli mannaa lukea.Tietysti saa minkä auton vaan rikki jos niitä ei huolla asiallisesti,itseltäni on ralli aika ohi joten en revittele vaan ajelen siististi kiihdytän rauhallisesti joten uskon autoni viellä kestävän useita vuosia vm83 museo gls 

Semmosta huhua kulkee täällä meilläpäin, että poliisisaabeja olisi kunnostettu (vankien tekemänä) jopa moottoriremontinkin verran ennen niiden myymistä siviilikäyttöön. Paljon ajettu poliisisaabi saattaakin olla koneeltaan vain muutaman satatonnia ajettu... Tuokin meidän kilpurin kone on vajaan 400tkm mittarissa olevan poliisisaabin kone, eikä se edes kolise tms. Käy hemmetin nätisti vaikka se saakin kenkää ihan urakalla nykyisessä "duunissaan".Hook kirjoitti: Itse yritin ajaa loppuun ajamalla noin puolimiljoonaa ajetun -88 poliisiauton konetta, mutta 120t kilometrin ja 5 vuoden jälkeen jouduin siirtämään urakan pikkuveljelle 2 vuotta sitten, kun päätin vaihtaa jo uudempaan, eli nyt takana noin 600-650t.. Konetta ei ole vielä minun toimesta avattu, mutta laatikon vaihdoin 4-> 5 loviseen 50t sitten ja lappua on liimattu sinnetänne koria..
Hook
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01