CHECK ENGINE
CHECK ENGINE
CHECK ENGINE varoitusvalo syttyi mittaristoon? Missä mahdollinen vika... ohjekirjan mukaan vikaa olisi sytytys. tai polttoaine järjestelmässä. Ohjekirjanmukaan autolla saa ajaa varoen.
Auto on bensa 93t 2,0 vm.2002 ajettu 70000km ja huollettu äsken.
Moottori-ilma suodatin oli hieman likainen (ei vaihettu).
Auto on bensa 93t 2,0 vm.2002 ajettu 70000km ja huollettu äsken.
Moottori-ilma suodatin oli hieman likainen (ei vaihettu).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Kokeileppas tuolta sivun yläreunasta tuota "Haku" -nappulaa. Pistät sinne hakusanoiksi check AND engine ja foorumiksi tämä 9-3 ja NG900 niin kyllä vastauksia tulee. Itsellä juuri hetki sitten oli tuossa allekirjoituksen mukaisessa pelissä sama homma (90tkm) ja vikakoodit luettamalla selvisi syyksi läppäkotelovika. Uusi läppäkotelo on n. 900€ mutta tässä tapauksessa selvittiin ~80€:n ohjelmoinnilla.
Käytännössä se CE voi syttyä melkeinpä mistä syystä vain, että vikakoodit kannattaa luetuttaa merkkiliikkeessä. Tietysti ensimmäiseksi kannattaa tarkastaa, että bensatankin korkki on kunnolla kiinni, CE voi johtua huonosti kiinni olevasta korkistakin.
Käytännössä se CE voi syttyä melkeinpä mistä syystä vain, että vikakoodit kannattaa luetuttaa merkkiliikkeessä. Tietysti ensimmäiseksi kannattaa tarkastaa, että bensatankin korkki on kunnolla kiinni, CE voi johtua huonosti kiinni olevasta korkistakin.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Imusarjassa on kiinni läppäkotelo, missä kaasuläppä on sisällä. Ei saa varaosana muuta kuin koko kotelon. Ja niitä vikakoodeja ei oikeastaan voi luettaa muualla kuin merkkiliikkeessä. Voit kyllä kokeilla nollata sitä CE:tä itsekin irrottamalla akunkengän 15 minuutiksi, mutta sitten pitää Trionic totuttaa uudelleen. Eipä sille autolle nyt voi muuta tehdä kuin viedä sinne merkkihuoltoon. Sieltä kertovat sitten, mikä sitä autoa vaivaa. Niinkuin sanoin, tuo CE voi syttyä vaikka mistä syystä, se läppäkotelo nyt oli itsellä oireillut viimeksi.
EDIT: Niin, siinä läppäkotelovian yhteydessä auto menee sitten limp home -tilaan, jolloin ainakin itsellä tyjäkäynti oli hiukan hukassa, kaasupoljin tuntuu erilaiselta, muuten toimii normaalisti.
EDIT: Niin, siinä läppäkotelovian yhteydessä auto menee sitten limp home -tilaan, jolloin ainakin itsellä tyjäkäynti oli hiukan hukassa, kaasupoljin tuntuu erilaiselta, muuten toimii normaalisti.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Mullakin syttyi aikanaan CE-valo ja vika diagnosoitiin läppäkoteloviaksi. Oireina tuolloin oli se, ettei auto tahtonut käydä tyhjäkäyntiä (kierrokset 500-700) eikä antanut täysiä tehoja, oli siis ns limb home -moodi päällä. Auto vm 2002 9-3 aero.saabeli kirjoitti:Mitä tarkoitatte läppäkotelovialla? Mistä läpästä kysymys?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
vikana voi olla:
- sytytyshäiriö
- ilmamassamittari
- lämpötilanturi
....
joten vikakoodin lukua ja sitten ollaan viisaampia.
- sytytyshäiriö
- ilmamassamittari
- lämpötilanturi
....
joten vikakoodin lukua ja sitten ollaan viisaampia.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vika selvitettiin AINEELLA Oulussa. Syyllinen oli PAYBASS VENTTIILI (en tiedä miten kirjoitetaan... kierrättää ilmaa jotenkin ko. venttiilin kautta ja sijaitsee syylärin kulmalla ylhäällä musta muovi murikka, johon tulee 2kpl n. 2cm putkea ja pieni letku).
Maksoi uusi vain 32E + työt 1/2h yht. n.66E (vaihtoivat parkkipolttimonkin... en tiedä miten se tähän vikaan liittyi).
Auto pelaa taas kuin enkeli. KIITOKSIA "HYVISTÄ" NEUVOISTA.
Maksoi uusi vain 32E + työt 1/2h yht. n.66E (vaihtoivat parkkipolttimonkin... en tiedä miten se tähän vikaan liittyi).
Auto pelaa taas kuin enkeli. KIITOKSIA "HYVISTÄ" NEUVOISTA.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Olekos nyt siis sitä mieltä, että vikakoodien luettaminen ei ollut hyvä neuvo? Ja jos tätä mieltä olet, niin itselläsi on varmaan joku todella hyvä keino paikantaa se vika seuraavalla kerralla jotenkin muuten?saabeli kirjoitti:KIITOKSIA "HYVISTÄ" NEUVOISTA.
Ja jos vika olisi todella ollut huonosti kiinni oleva bensatankin korkki, niin senkin tarkastaminen oli ilmeisesti huono neuvo?
9-3SC 2.0t Aut. -08
valo on mullakin syttynyt 5 kertaa syynä bypass venttiili.
Saab 9-3 Aero 2001
http://www.garaget.org/?car=20219&image=181208
http://www.garaget.org/?car=20219&image=181208