Clamppi ,kokemuksia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ei mun "patentti" tuota rautalanka kikkaa kummallisempi ollut.. Käytin apuna vain työntömitan piikkiä, josta sain noin 7mm näissä yksilöissä.. ja siihen lisäksi puolet 25mm mötikästä, eli 12.5mm = 20mm pellin reunasta puskuria kohti.

Yläkorkeus niin, että jäi 2-5mm jarruputkeen matkaa ja korkeuden näkee kun tunkee päänsä lokasuojaan. :)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Psychocowboy kirjoitti:
vihtori kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti: Ongelma lienee että kaikki ei asenna sitä humalassa :wink: :lol:
Voihan ohjeessa mainita asennukseen vaadittavan minimipromillemäärän, jota ilman on turha edes suunnitella asennusta.
Se on vähän niinku erikoistyökalu, jota ilman ei tule toimeen :P
Tarvittavat työkalut:
Pora
terät 4mm ja 8mm
19mm hylsy
17mm hylsy
13mm hylsy
räikkäavain
mauseri
pullo kossua :wink: :wink:
Ja koeajo vasta seuraavana päivänä :D
Näin näin ja näin...:D:D:D Ja pitkä varsinkin tuo 19 millin hylsy.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Laitoin ite sormituntumalla ensin poranterän kohilleen. No, eihän se ilman aloituskoloa pysynyt paikallaan niin otin tuossa kuvassa olvena purkuraudan ja mirklasin pään terään. Lekalla sitten pieni aloituskuoppa. Kohilleen meni just eikä melkeen :)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

snuggles kirjoitti:Laitoin ite sormituntumalla ensin poranterän kohilleen. No, eihän se ilman aloituskoloa pysynyt paikallaan niin otin tuossa kuvassa olvena purkuraudan ja mirklasin pään terään. Lekalla sitten pieni aloituskuoppa. Kohilleen meni just eikä melkeen :)
Reiäin teko peltiin kannattaa aloittaa ensin mahdollisimman pienellä terällä, mikä hupsahtaakin läpi aika vaivattomasti. Sen jälkeen samaan reikään oikean kokoisella terällä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

peinu kirjoitti:Reiäin teko peltiin kannattaa aloittaa ensin mahdollisimman pienellä terällä, mikä hupsahtaakin läpi aika vaivattomasti. Sen jälkeen samaan reikään oikean kokoisella terällä.
Totta turiset.
Tahtoi vaan jäädä jouset porakoneen tielle vaikka kuinka tälläsi. Ohuen poranterän jatkaminen on taas hivenen vaikeampaa.
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

snuggles kirjoitti:Tahtoi vaan jäädä jouset porakoneen tielle vaikka kuinka tälläsi. Ohuen poranterän jatkaminen on taas hivenen vaikeampaa.
Itse tein niin, että laitoin tukivarren alle lautaa tueksi ja sitten tunkilla laskin autoa sille korkeudelle, että jousi ei ollut poran tiellä. Ja biltemasta tietty pitkä terä.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

MtSound kirjoitti:Itse tein niin, että laitoin tukivarren alle lautaa tueksi ja sitten tunkilla laskin autoa sille korkeudelle, että jousi ei ollut poran tiellä. Ja biltemasta tietty pitkä terä.
Samalla tavalla painatin itsekkin. oli kait liian lyhyt terä tai liian paksu pora.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Nyt on testattu hyväksi myös kesärenkailla.
Alla 215/55R16, en ole havainnut vetelyä ollenkaan paitsi ihan älyttömissä, monen sentin syvyisissä urissa, joissa vetelee mikä auto vain.
En tosin näillä kumeilla testannut ENNEN asennusta mutta kuitenkin.
Pelotti ostaakin noin leveät kun edellinen auto oli jumalaton uratutka
jo 195 tai 205 -renkailla.
On kyllä ajaminen herkkua nyt!
Vastaa Viestiin