Missä ahdot?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
persetinpersetti
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
Paikkakunta: Joensuu

Missä ahdot?

Viesti Kirjoittaja persetinpersetti »

Mikä p..e tota käyttistä vaivaa, kun ei välillä anna ahtopainetta?
Auto on: vw Passat 1.9 TD -94. ml 440tkm. Turbo viheltää lievästi, lienee vielä normaalia.
Hukkaportin tankoa oon ruuvannu ja syöttöjä ruuvista,
Tehoja oon saanu käyttöön enempi, mut ei vaikuttane vikaan, sillä ennen ruuvailua, autossa oli samaa tautia.
Välillä toimii, kuin tauti, mut sitten joskus, aivan satunnaisesti ahtomittari ei värähdäkään.
Lämmöt eikä mitkään tunnu vaikuttavan ja ahtopaineen säätöventtiilin vaihoin viimekesänä,
kun ongelma oli paljon yleisempi, sai melkein aina "houkutella".
Kiitän etukäteen vastauksistanne.

ps. Motskarikausi on avattu! Eilen kun olin ajelemassa, niin tuli perkele kelkka vastaan penkkoja pitkin. Morjesteltiin siinä.. :P
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Oletkos katsellut turboa sisäpuolelta, kaverin 350tkm ajetussa seatissa oli imusarja, egr ja turbo aivan möhnässä, hyvän kun turbo edes pyöri, varovaisen putsailun jälkeen alkoi taas toimia. Varsinkin muuttuvasiipiset rupeavat tahmomaan vanhemmiten herkästi.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
persetinpersetti
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja persetinpersetti »

Voi himputti! Ei oo kehannu ruveta niin isoja purku/asennushommia tekemään, ahtaan näkönen paikka ja ruuvit saattaapi olla juntturissa.
Myös tiiviys asennuksen jälkeen askarruttaa.
Ei tuonne imupuolelle uskaltane mitään mömmöjä suihkutella?

Toisaalta jakohihnan vaihto ja muutakin on tulossa, joten kai se ois hyvä ottaa samalla seisokilla ja tutkia. Mielenkiintonen värkkihän tuo lienee, tuleepahan tutustuttua ahtimen/mien maalimaan (varmaan se ei taas siihen jää, jotta putsataan ja laitetaan takas).
Yhä se turbosaabi on haaveissa, niin oishan se hyvä tietää, mitä tuo mutka sielä niiku käytännössä hommailee.
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo
Vastaa Viestiin