Ilmastoinnin kompura irti
Ilmastoinnin kompura irti
Delegoin kaverilleni Saabin konehuoneen purkua kansiremontin yhteydessä. Meni sitten irroittamaan ilmastoinnin kompuran letkuistaan. Mitään nestemäistä ei ainakaan kuulemma tullut pihalle, mutta noita letkujahan ei saisi mennä aukomaan. Mitäs haittaa tuosta nyt sitten on? Tulevatko aineet sitten kaasumaisena pihalle ja pitäisikö laitteistoon lisätä kylmäainetta?
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
En. Karvalakkimersumiehelle annoin. Ei ollut poika tottunut tämmösiin hienouksiin kun kompura. Mersuissahan niitä käytetään turbon korvikkeina. Joutuu vaan nyt veljen 1.8 Camrylla tulemaan inttiin.DIggItaLLr kirjoitti:Aijaijaijaijaij. Etkai Puu antanu minkään o*el mihen käsiin helmeäsi...
Eiköhän se V8 mekkeri vähän korvaa pahimpaa ajoahdinkoa

Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Saabin kuivain on muistaakseni Hellan valmistama, joten ainaskin Pro-CarServicestä saa Hellan kuivaimen alle 80e:n klubihintaan, muistaakseni. Sama kuivain Saabin leimalla oli muistaakseni jonkin matkaa toista sataa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Valaiskaapa viisaimmat minua hieman, että mitä haittaa siitä on jos kuivain on täyttynyt vedellä, ja täyttää silti uudet kylmäaineet järjestelmään?
Itse täytätin vastikään erään toisen automerkin ilmastointilaitteen uudelleen, ja ilmastointilaitteisto oli tosiaan tätä ennen ollut "kuivana" useita vuosia.
Ilmastoinnin toiminnassa en havainnut mitään valittamista, ja jäähdytyskokeessakin sain järjestelmästä tulemaan parhaimmillaan +5 asteista ilmaa, jota voinee pitää varsin hyvänä.
Itse täytätin vastikään erään toisen automerkin ilmastointilaitteen uudelleen, ja ilmastointilaitteisto oli tosiaan tätä ennen ollut "kuivana" useita vuosia.
Ilmastoinnin toiminnassa en havainnut mitään valittamista, ja jäähdytyskokeessakin sain järjestelmästä tulemaan parhaimmillaan +5 asteista ilmaa, jota voinee pitää varsin hyvänä.
Mäkin täytätin tossa 3 vuotta sitten vanhan pari vuotta nurkassa irrallaan maanneen ilmastoinnin, kyllä se vieläkin pelittää , ehkä ei kuitenkaan huipputehoja löydy, mutta eipä suomi mikään saharakaan oo.Baas900 kirjoitti:Valaiskaapa viisaimmat minua hieman, että mitä haittaa siitä on jos kuivain on täyttynyt vedellä, ja täyttää silti uudet kylmäaineet järjestelmään?
Itse täytätin vastikään erään toisen automerkin ilmastointilaitteen uudelleen, ja ilmastointilaitteisto oli tosiaan tätä ennen ollut "kuivana" useita vuosia.
Ilmastoinnin toiminnassa en havainnut mitään valittamista, ja jäähdytyskokeessakin sain järjestelmästä tulemaan parhaimmillaan +5 asteista ilmaa, jota voinee pitää varsin hyvänä.
Se kuivain on kait joku suolapussi, jonka kosteudenimukyky on rajallinen, jos systeemissä on vapaata kosteutta, niin sen luulisi ajautuvan ja jäätyvän kylmimpään kohtaan eli kylmäpatteriin ja heikentävän siten tehoa. Kovin suurta korroosiota se ehkä siellä ei tee, koska patteri ei oo rautaa, ja muutenkin eipä systeemissä taida paljoa happea olla.
Jotkut ovat tainneet yrittää sitä kuivainta kuumentamalla elvyttää, mutta jos kosteus on suolan kidevetenä, niin kovin suuren lämpötilan vaatii, ja silloin on riski, että se pussi särkyy. Jos niin käy, niin on systeemi kypsä, kun ne soosit lähtee kiertoon.
Pitää muistaa, jotta siinä kuivainpatruunassa on muitakin toimintoja, mm. paisuntaventtiili. Jos kosteus pääsisi jäätymään tohon venttiiliin, niin kait tukkisi sen, mutta onneksi siellä on aina kama kuumana, paitsi startatessa.
tiiä sit noista..
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00