Manuaalivaihteissa ongelmia
Manuaalivaihteissa ongelmia
Tää on kyllä hyvä palsta. Kysymyksiin tulee asiallisia ja tietäviä vastauksia. Eli kysymystä putkeen....Ongelma on helppo kuvata eli 3-vaihde hyppää helposti pois päältä (vaikka olisi vetokin päällä) kun esim. riittävä töyssy tiellä ja taas vastaavasti 4-vaihde välillä jumittaa eli saa käyttää vähän voimaa saadakseen vaihteen pois päältä. Lisäksi nopeasti kiihdytettäessä kuuluu usein rusaus kun vaihtaa 4-vaihteen päälle. 1,2 ja 5-vaihteilla ei ongelmia. Kun kytkimen painaa pohjaan, alkaa kuulumaan selkeästi havaittava kohina. Mitä se on? Olisko jotain tekemistä keskenään. Kaikkien em. ongelmien kanssa kyllä olen tullut ihan hyvin toimeen mutta mietityttää silti. Auto on 900SE mv.95 ja ajokilometrejä n. 165th.
-
- "Hölösuu"
Joo, näin on. Nimittäin kokemusta löytyy. Kannattaa varautua 1500-1800 euron vaihdelaatikkoremppaan, jos laatikkoon vaihdetaan kaikki uudet "lelut". Aina voi tietysti ostaa jostain purkulaatikon, mutta ei siitäkään ole takeita, että se pelittäisi paremmin kuin oma laatikko.Eski kirjoitti:Vaihteiden jumittaminen ja rusahtelu viittaa synkkavikaan, joka kyllä edellyttää yleensä kallista laatikkoremonttia.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tänään koin ensitapaamisen NG900:sen kanssa kun kävin yhtä koeajamassa. Vaihteet toimi muuten ihan ookoo, mutta vitonen ei meinannu upota millään, kuin vasta pienen vetkuttelun jälkeen...
...ei sen puoleen...ei ollut ko. yksilö oikein mun mieleen muutenkaan
...ei sen puoleen...ei ollut ko. yksilö oikein mun mieleen muutenkaan

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Mulla ei oikein mene ykkönen niin kuin pitäisi, muut kyllä hyvin. Ja kun laatikko lämpiää auttaa se ykkösenkin suhteen, mutta kylmänä aika nihkeästi menee päälle.
Uutta laatikkoa/ remppaa en edes harkitse, ennemmin ajan romun suohon ja osta potkukelkan.
Uutta laatikkoa/ remppaa en edes harkitse, ennemmin ajan romun suohon ja osta potkukelkan.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
ng900 Turbo
ng900 Turbo