Den glider in...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Ostin AD-varaosasta palat.. AD-logoilla varustetun paketin kylessä lukee lapussa pienellä präntillä notta ATE ja Made in EU ...toivottavasti ovat edes jonkun laatuset :) Sain tingattua 14,5€: hintaan. Simeksin palat ois saanu toisesta liikkeestä 13,3€ hintaan, mutta kuvittelin notta nämä ATE:t oisivat laadukkaammat? ...mene ja tiedä :?

Delta-Autossa orggiksena 45€
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Pääsiäisthyynäykset takana seuraavin tuloksin:
1. Kojelaudan päällinen vaihdettu
2. Etupenkit pesty nahanpesuaineella ja käsitelty Nahkiksella
3. Takajarrupalat vaihdettu ..vanhat olivatkin sopivasti finaalissa. Uusissa paloissa on vissiin hahlot kulumisantureille, vanhat olivat vielä yhtenäiset lätkät.
4. Vanha reikänen DB/jousto ja kattipala vaihdettu hyväkuntoisiin käytettyihin (tässä kissa jo DB:ssä ja jousto vasta seuraavassa) kiitokset serkkumiehelle/enolle osista ja asennusavusta!
5. Auto pesty kahdesti ja taasen on paskanen :(
6. Ääntelevä ACC-sisäanturi purettu-puhdistettu-öljytty-kasattu ja nyt ei turise ..tosin ei pyörikään enää :lol: (uusi hankinnassa)



Ajotietokoneen mukaan keskikulutus kuivalla kestopäällysteellä 100km/h nopeudessa on 6,3l/100km Tämä siis eilen 400km:n matkalla auto täynnä kamaa + 2 aikuista ...höyryillä näköjään kulkee tonttu. :D

Paljonko maksaa pinnapultit turbon laippaan? ..nuot voisi uusia, jos tuohon värkkää 3":n DB:n myöhemmin kesällä alle.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Pe Touko 12, 2006 17:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ahtopaine kirjoitti:Paljonko maksaa pinnapultit turbon laippaan?
Olisko 8 - 10 kr/kpl.
http://www.speedparts.se/prod/res_mot_t ... ning.shtml

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=33214
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Tulipa tuossa illan aikana vaihdettua parkkipaikalla kuskinpuolen vetonivelen suojakumi. Pääsi kerpeles sade yllättämään kesken kaiken.. täytyi välillä käydä vaihtamassa kuivaa ylle kun mies oli märkä kuin rätti ja hypotermia alkoi jo uhkaamaan.

Tarvikeliikkeissä ei ollut paikalla 2.3T:oon kuuluvaa kumia, tilauksella yksi päivä olisi mennyt. Ostin sitten saman hintasen neopreenisen universaalikumin (joku Uni Fit -nimeltään, Skantechin tarra kyljesä), kun myyjä sitä kehui (kestävyys parempi ja pehmeä pakkasellakin) ja mittoi sen passaavan. Hehkuttipa jopa tämä kumin menevän vetämällä ylitte.. limupullo vaan poikki suppiloksi ja siitä tuontämällä nivelen yli. Sisällä lämpimäsä tuota testasin, mutta totesin het alkuun että ei onnistu, kun leikkaamatonkin limupullo painui lysyyn kumin puristusvoimasta. Se siitä helppoudesta. Tarvii hyvin todnäk asiaa varten tehdyn työkalusetin.

No painuin tuosa kaheksan maisa kuitenkin auton kimppuun... hitaasti mutta varmasti työ edistyi vähemmän ammattimaisilla työkaluilla. Naputtelin sitten sen ulommaisen nivelen irti, kun ylitteveto ei tullut kyseeseen. Yllättävän nihkeästi tuli ulos, kun esim. ysisatkussa tuo vain sujahtaa irti lukkorenkaan auettua. Uusi neopreeninen tutti passasi kyllä yllättävänkin hyvin paikalleen. Ainoastaan silloin kun auto oli ilmassa ja ratti käännettynä aivan linkkuun oikealle näytti että, "kumi" otti vähän kiinni vakaajatangon päätymutteriin, kuitenkin kun auton laski ales niin tuohonkin jäi sitten reilusti väliä... joten voi sanoa että hyvältä vaikuttaa täsä vaiheesa. Koeajukin sujui hyvin... kattotaan sitten miten käy pitkäsä juoksusa :)

"säästihän" tuossa muutaman euron nyrkkipajakustannuksista ja mikä tärkeintä siinä sai rahassa mittaamattomia kokemuksia sekä elämyksiä autorempasta vesisateen keskellä. Suapi noillakin rahoilla ostaa sitten bensaa tai jotain uutta härpäkettä autoon... ;)


Edit: edellisenä viikonloppuna irotin TK-moottorin ja puhdistelin sen ja kaasuläppäkotelon. Ostoslistalle lisätty aluvanteiden lukkopultit sekä uutta alipaineletkua.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Värkkäsin Suorsalta hankkimani ratin etäisyyssäädön tänään tuohon Aerooni. Yllättävän helposti onnistui tuo.. noin puoliska tuntia meni. Nyt yltää pitkäjalkanenkin sälli hyvin rattia vääntämään. 8) Pistin emännän vastusteluista huolimatta ajamaan ensikertaa Aerolla.. ensiksi tallennettiin hänelle penkin säädöt muistipaikkaan 2. (luonnollisesti) ... ei tarvinnu ku puolimetriä siirtää penkkiä etiäpäin :P

Edit: ainiin uusi ACC-turisija vaihettu.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Ma Touko 15, 2006 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ahtopaine kirjoitti:Värkkäsin Suorsalta hankkimani ratin etäisyyssäädön tänään tuohon Aerooni. Yllättävän helposti onnistui tuo.. noin puoliska tuntia meni.
Olikos tuo säätömeganismi vanhemmasta bägittömästä vai uudemmasta bägillisestä? Mahtaako olla edes eroa.

Sullakin vissiin ennestään oli säätämätön bägillinen ratti.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Tuota en osaa sanoa... Suorsa vastatkoon :). Hyvin meni sisään ja toimii. En kyllä usko, että on mitn. eroa. Ennestään tuossa mulla sitä uusinta mallia -95 --> säätöä vailla oleva bägiratti.

Säädöllisessä mallissa on hieman erilainen se läpipultti... siitä löytyy reikä jossa tappi. Pultin saa irti vain iskemällä tapin irti naulalla tms. Paikalleen asennuksessa tapin sai naputettua takaisin paikalleen pulttiin yläviistosta kun ratti oli täysin ulosvedettynä. Pultin toisessa päässä on kuusiokolo, johon 5mm avain oli liian pieni ja 6mm liian iso, ilmeisesti joku tuumakoon koloavain passaa. Onneksi sattui tuollainen löytymään. Säädöttömän version pultissa on taasen kiinteä 16mm kanta. Toisessa päässä kummassakin versiossa taasen on 17mm nylon mutteri. :roll:
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin