Tulipa tuossa illan aikana vaihdettua parkkipaikalla kuskinpuolen vetonivelen suojakumi. Pääsi kerpeles sade yllättämään kesken kaiken.. täytyi välillä käydä vaihtamassa kuivaa ylle kun mies oli märkä kuin rätti ja hypotermia alkoi jo uhkaamaan.
Tarvikeliikkeissä ei ollut paikalla 2.3T:oon kuuluvaa kumia, tilauksella yksi päivä olisi mennyt. Ostin sitten saman hintasen neopreenisen universaalikumin (joku Uni Fit -nimeltään, Skantechin tarra kyljesä), kun myyjä sitä kehui (kestävyys parempi ja pehmeä pakkasellakin) ja mittoi sen passaavan. Hehkuttipa jopa tämä kumin menevän vetämällä ylitte.. limupullo vaan poikki suppiloksi ja siitä tuontämällä nivelen yli. Sisällä lämpimäsä tuota testasin, mutta totesin het alkuun että ei onnistu, kun leikkaamatonkin limupullo painui lysyyn kumin puristusvoimasta. Se siitä helppoudesta. Tarvii hyvin todnäk asiaa varten tehdyn työkalusetin.
No painuin tuosa kaheksan maisa kuitenkin auton kimppuun... hitaasti mutta varmasti työ edistyi vähemmän ammattimaisilla työkaluilla. Naputtelin sitten sen ulommaisen nivelen irti, kun ylitteveto ei tullut kyseeseen. Yllättävän nihkeästi tuli ulos, kun esim. ysisatkussa tuo vain sujahtaa irti lukkorenkaan auettua. Uusi neopreeninen tutti passasi kyllä yllättävänkin hyvin paikalleen. Ainoastaan silloin kun auto oli ilmassa ja ratti käännettynä aivan linkkuun oikealle näytti että, "kumi" otti vähän kiinni vakaajatangon päätymutteriin, kuitenkin kun auton laski ales niin tuohonkin jäi sitten reilusti väliä... joten voi sanoa että hyvältä vaikuttaa täsä vaiheesa. Koeajukin sujui hyvin... kattotaan sitten miten käy pitkäsä juoksusa
"säästihän" tuossa muutaman euron nyrkkipajakustannuksista ja mikä tärkeintä siinä sai rahassa mittaamattomia kokemuksia sekä elämyksiä autorempasta vesisateen keskellä. Suapi noillakin rahoilla ostaa sitten bensaa tai jotain uutta härpäkettä autoon...
Edit: edellisenä viikonloppuna irotin TK-moottorin ja puhdistelin sen ja kaasuläppäkotelon. Ostoslistalle lisätty aluvanteiden lukkopultit sekä uutta alipaineletkua.