Polttoaineputket uuteen uskoon... Osia Tampereelta?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Polttoaineputket uuteen uskoon... Osia Tampereelta?

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Tarkoituksena olisi laittaa vanhan T8-satkun kaikki konehuoneen polttoaineputket uusiksi. Autossa on K-Jetronic. Uusittaviksi menee siis ruiskusuuttimien letkut määränjakajalta sekä ohjauspaineventtiilin putket. Mistä kaikki tarvittavat osat mahtasi löytyä? Kertokaa ihmeessä jokin kauppa Tampereen alueella, jos tiedätte. Säästyisi ylimääräiseltä etsimiseltä.

Mitä kokoja noissa osissa oli (letkujen kiristimet ruiskuissa, määränjakajan päällä ja ohjauspaine venttiilillä sekä yksi banjo määränjakajan kyljessä)? En pääse itse mittailemaan kun auto on toisella paikkakunnalla :?
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tuota.. en voi olla ihmettelemättä, että miksi? Hommaa ennemmin putket muutamaa vuotta tuoreemmasta tapauksesta tai uusi vain ne jotka on pakko uusia. Ei noita meinaan muuten oikein hajoa kuin remonttia tehdessä kun nojailee epähuomiossa tai sitten irrottaessa joskus.

Jos kuitenkin päätät uusia letkut, niin materiaalin on oltava riittävän tukevaa/jäykkää. Sotkee meinaan etenkin tyhjäkäynnin tehokkaasti(kaveri kokeili pneumatiikkaputkea huonoin tuloksin) jos putket lähtee värähtelemään suutinten tahtiin(k-jetin suutin värähtelee suurella taajuudella).

Mertmi kertoili ja opetti minulle kuinka nuo liitokset tehdään vanhoihin nippoihin korjaamo-oppaan mukaan: Juotoskolvilla leikataan vanha putki nipan päältä(puukolla raapien tuhoaa vain nipan), nippa lämmitetään kuumailmapuhaltimella ja työnnetään lämmittämätön putki kuumaan nippaan ja annetaan jäähtyä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Ihan aiheellinen kysymys tuo että miksi :D Alkoi vain sapettamaan suunnattomasti kun en saanut vanhoja ryytyneitä letkuliittimiä auki. Sekin auttaisi jos saisi jostain pari uutta liitintä (ohjauspaineventtiilin päähän) ja tekisi vanhoihin putkiin tuon kolvi/lämpöpuhallin-korjauksen. Edelleen otetaan vastaan vinkkejä sopivasta liikkeestä.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Toinen noista paikallisista Bosch-liikkeistä saa tehtyä/toimitettua letkua mittojen mukaan (ei Janhunen vaan se toinen jonka nimeä nyt en juuri muista).

Ihanan kallista.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Minulla oli yhdessä purkupommissa kupariset ruiskuputket, eivät katkenneet rajullakaan rempomisella. Nyt kai ne on jonkun klubilaisen k-jetin kaverina, en muista kenen.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Suutinputket ovat kokoa 6x2 mm ja ostin tuon kokoista muoviputkea erääseen muun merkkiseen K-Jetronic -projektiin Pro-Hydrosta Torniosta. Värikin on mukavan sininen tuning. 8)
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Pysyykö se kara 6x2 pneumatiikkaputkessa konehuoneen lämpötiloissakin?

Meinasin joskus tehdä saman virityksen, mutta loppui uskallus kesken.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Kyllä ne jämähtää paikalleen niin tiukkaan, ettei ole pelkoa irtoamisesta. Imu- ja pakosarja ovat samalla puolella, joten lämpöäkin piisaa.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Usko loppui kesken kaikkien letkujen ja liittimien etsimisen kanssa. Paras keino on soitella romuttamot läpi ja repiä letkut paaliin menevistä autoista. Omat putket luovutti '87 mallinen iivari. Samaan kauppaan tuli mukana koko imukanava läppäkoteloineen, lisäilmasäädin, ruiskun ohjauspaineensäädin, ruiskusuuttimet, termari ja rikastussuutin :wink:
Vastaa Viestiin