Voipi olla että Saabin turvallisuushistoria periytyy jo vuodelta 5, joskus 70-80 -uvullahan autot olivat kamalia rimpuloita joten takuulla Saab oli aikaansa edellä.
Kuitenkin suurin turvallisuustekijä löytyy ratin ja penkin välistä, eli autolla pitää ajaa sen ominaisuudet huomioiden, eli pikkukirpulla rauhallisesti ja tilanteita ennakoiden.
Tuo Minihomma meni niin että anoppini halusi lahjoittaa vuonna 1970 uutena ostamansa (maksoi 5800mk) Minin tyttärelleen, ja paha tuosta oli kieltäytyäkään, etenkin kun vaimo tuota hinkui, ja auto olisi muuten mennyt myyntiin pilkkahinnalla.
Mini on läpikäyty 90-luvun alussa/puolivälissä, kori on purettu, uudet lokarit, kelkat, kone täysremontoitu koneistamolla, ja melkein kaikki on uutta lukuunottamatta jarrusylintereitä jotka uusin kyllä ensi tilassa (vaikka hyvin toimivatkin). Miniin täytyy kyllä hankkia jotkin paremmat penkit, nykyiset ovat rungoiltaan ja pehmusteiltaan epäkurantit, vaikkka siistikuntoiset ovatkin. Ja lisäksi niskatuet voisivat olla melkoinen parannus turvallisuuteen
Meinaan vaihtaa Miniin tuollaiset penkit:
http://www.minitron.fi/Tuotteet/Uudet/Img_1082_800.jpg
Mahtuisikohan noihin normaalivartaloinen ihminen?
