Kestävää iskaria röykytykseen?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Kestävää iskaria röykytykseen?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mulla on nyt tuossa S:sä Sachs iskarit.Ajoin niillä 12000 km ja nyt varsinkin takapää on jo aivan löysä.helpolla ne eivät ole päässeet,pääasissa autoa on käytetty sivuteillä rankkaan ajoon.(yleensä hiekalla)
Ehdotuksia seuraaviksi iskareiksi?
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No eikö täällä ole ketään jolla samoja"harrastuksia"?
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

hmmm... :? Mitä iskareita mulla on ollut niin niillä on tapana asettua jonkun ajomäärän jälkeen tiettyyn "löysyyteen" ja pysyy siinä sitten pitkään, kunnes yleensä hajoavat lopuksi. Eli voisiko jäykemmät jouset olla asiaa? Ja jos iskarit nyt on aivan tolkuttoman loppu niin uudet iskarit ja jäykemmät jouset?

Eikös iskarin tarkoitus ole hoitaa tuota "vastaheilahdusta" vai kuinka?
VW transporter 2.5tdi vm.99
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

[quote="himmee"]hmmm... :? Mitä iskareita mulla on ollut niin niillä on tapana asettua jonkun ajomäärän jälkeen tiettyyn "löysyyteen" ja pysyy siinä sitten pitkään, kunnes yleensä hajoavat lopuksi. Eli voisiko jäykemmät jouset olla asiaa? Ja jos iskarit nyt on aivan tolkuttoman loppu niin uudet iskarit ja jäykemmät jouset?

Eikös iskarin tarkoitus ole hoitaa tuota "vastaheilahdusta" vai kuinka?[/quote
Juu,noi iskarit oli hyvä kompromissi UUTENA.Tosin en olisi uutenakaan kelpuuttanut noita rata-ajoon.
Niin mulla on nyt motonetin madallus jouset tuossa alla vaikka ne todellakaan ei sovi hiekkarällästelyyn..Mutta jotenkin ne silti ovat tukevat tuohon hommaan vaikka ulosjoustavuutta ei niissä riitäkään.No ne ovat kompromissit,sillä esim.minun vakiopätkällä on niin pitkä suora että vauhti nousee ainan +180km/h.Siis soralla.Tarvitsisi kai hommata säädettävät iskarit.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei normaalit iskarit kestä madallus jousia...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

mikkoimp kirjoitti:ei normaalit iskarit kestä madallus jousia...
Jep,muttakun pitäisi saada iskarit jotka ovat myös soralla hyvät.Eli noi sa"shitt"(luit oikein) olivat peri hyvät uutena.Eli sopivan löysät soralle.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllä se alusta mielestäni aika jäykkä saa sorallakin olla... itsellä bilstein racing...
olisiko bilstein sportit sitten sinulle tai olivatko spax tai jotain jotka olivat säädettävät...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

mikkoimp kirjoitti:kyllä se alusta mielestäni aika jäykkä saa sorallakin olla... itsellä bilstein racing...
olisiko bilstein sportit sitten sinulle tai olivatko spax tai jotain jotka olivat säädettävät...
spax:in säädettäviä olen monesti miettinyt.Mutta kun tiedän itseni niin ne ei sovi mulle.Eli olen henkilö joka koko ajan miettii että olisko ne nyt hyvät vai pitäiskö vieläkö pistää 2 naksausta jäykemmiksi,,Tää on nähty muunmerkkisten autojen kanssa ja muijan vittuilut asiasta on kuullut..
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

No bilsteiniä sitten vaan. Sprintit / racingit kerralla niin ei tarvi miettiä.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

juuri tuon takia itsekin ostin nuo bilsteinit ettei tarvi säädellä.. varmasti ovat minulla paremmat kunnei täysin osaa säädellä..
vanhemmiten tuo säädettävyys saattaisi olla hyvä kun alkavat kulumaan.. :?:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Juu,täytyy hommata bilsteinit.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Laitahan nykyajan hintaa ja mallia mihin päädyit ku ois ajatuksena laittaa Bilsteinit itellekkin seuraavaksi Saabiin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin