Aeron tehoista.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Aeron tehoista.

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Kattelin tossa eri viripajojen tarjontaa autolleni joka on 9-5 Aero vm2000.
Niin ihmetytti kun ovat vakiona mittailleet 250hv tehoja kun tuossa vuosimallissa on rekisteriotteen mukaan "vain :lol: " 230hv:tä?

Taitaa tehopenkit näyttää tasaisesti 20hv:tä enemmän kuin pitäisi?

Pari viikkoa Aero alla ja jo nyt katellaan "mitä kivaa siihen saisi kiinni" :twisted:
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Bilsport-lehdessä ainakin jossain testissä olivat penkittäneet juuri tuon 9-5 Aeron -> 250hv. Taitaa vaan Saabi ilmoittaa sen alakanttiin sen sijaan että penkit "näyttäisi aina 20hv liikaa".
Toki pitää pitää mielessä että niitä mittaustapoja on useita ja olosuhteet vaikuttavat myös asiaan..
Mutta tosiaan siinä saattaa olla karvan yli sen 230 mitä ilmoitetaan =)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kannattaa muistaa, että B235R:n virittäminen alkaa aina mäntien vaihtamisesta... Tulee paljon halvemmaksi kuin koko koneen uusiminen, kun männät lojahtaa :evil:

Vanhemmissakin 9-5 Aerossa on tosiaan 250hv, vaikka virallisesti ilmoitetaan 230hv. M2002-05 on virallisestikin 250hv, mutta kaikki suoritusarvotkin on ihan samat kuin M2000-01.

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:Kannattaa muistaa, että B235R:n virittäminen alkaa aina mäntien vaihtamisesta... Tulee paljon halvemmaksi kuin koko koneen uusiminen, kun männät lojahtaa :evil:

Vanhemmissakin 9-5 Aerossa on tosiaan 250hv, vaikka virallisesti ilmoitetaan 230hv. M2002-05 on virallisestikin 250hv, mutta kaikki suoritusarvotkin on ihan samat kuin M2000-01.

Eski
Taitaa kaikkien B2X5 -moottoreiden virittäminen alkaa mäntien vaihtamisesta :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

[quote="Eski"]Kannattaa muistaa, että B235R:n virittäminen alkaa aina mäntien vaihtamisesta... Tulee paljon halvemmaksi kuin koko koneen uusiminen, kun männät lojahtaa :evil:


Toi on aikaste hyvä pointti.
Sitäpaitsi en kiihdyttelyissä ole vielä kertaakaan edes painanut sport namiskukkelia pohjaan joten se saa kelvata mulle Steg 1:seks :lol:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Juu kyllä ne kulkee NG900/9000 stage3 verran vakiona. Penkitettykki 260hp. Heitti penkkitulos mitenpaljo tahansa niin kyllä tuo aivan kohtuudella kiihtyy, nopeat autot sitte erikseen.
Aki Peltola #1132
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Eski kirjoitti:Kannattaa muistaa, että B235R:n virittäminen alkaa aina mäntien vaihtamisesta... Tulee paljon halvemmaksi kuin koko koneen uusiminen, kun männät lojahtaa :evil:

Vanhemmissakin 9-5 Aerossa on tosiaan 250hv, vaikka virallisesti ilmoitetaan 230hv. M2002-05 on virallisestikin 250hv, mutta kaikki suoritusarvotkin on ihan samat kuin M2000-01.

Eski
Taitaa kaikkien B2X5 -moottoreiden virittäminen alkaa mäntien vaihtamisesta :wink:
...riippuen alkaako "viritys" sanan merkitys +300-350hp:sta :lol:
9-3.1972
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

95%:lle tämän palstan lukijoista piisaa B2X5 koneiden orkkismännät vallan mainiosti...yhtälailla kun T7:n vakio suuttimet, bensapumppu, kansi, nokat,imupuoli, kykä, loota jne jne.
Männät ovat vain YKSI nimike mikä menee vaihtoo kun siirrytään postilaatikko stage III tasolta ylöspäin ja en oikein ymmärrä miksi aiheesta pitää nostaa numero kerta toisensa jälkeen, kun markkinoilta lötyy useampikin vaihtoehto mäntiä, jotka käyvät sellaisenaan koneeseen.
#1730
500whp.net member
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Muiden B2X5-koneiden virittämisessä on vielä jotain potentiaalia orggisraudallakin, mutta nimenomaan 9-5 Aeron/ 9-3 Viggenin B235R-moottorissa tavallisilla Steg-purkeilla ei oikeasti tee mitään, joten virittäminen on tehtävä ihan eri reseptillä. Halusin vain tuoda tämän esille tässäkin yhteydessä, kun kysyjä oli juurikin viriputkien 9-5 Aeron steggejä käynyt tutkimassa...

Eski
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Juurikin kävi tuossa, esim eilen selville että ei aero ole enään niin mopo. Ihan vaan purkki ja putki niin häviää aikasta monta sekuntia, eikä vakiolla ole todellakaan mitään jakoo, missään nopeuksissa :wink:

Eli se niistä männistä ja mullakin ne pitäis sit olla sulannu, vaan ei oo. Niin on autoo rääkätty eri kokooonpanoilla, jopa viallisilla mikä ei tee koneelle ns. hyvää. Vaan eipä tuo miksikään oo menny. Hyvin kulkee.
9-3.1972
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

On se kumma juttu kun on hommannu tollasen tehokkaan perheauton niin alkaa miettimään ja kattelemaan paljon siitä saisi vielä irti.
Tulee ihan mopoajat mieleen tai eka auto Taneli 2.0gx jota tuli pikkusen viilailtua. Sen jälkeen ei ole käynyt pienessä mielessäkään virittely.
Ja nyt 20v myöhemmin taas samoja fiiliksiä kuin tanelilla.

En viritä, mullahan on se sportti nappi :D :D
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Hakusanalla B235R löytyy asiaa virittämisestä, ahtimista ja mäntien halkeamisongelmasta... Kannattaa ainakin perehtyä asiaan kunnolla ennen virittämistä ja miettiä onko se tehopiikki yläkierroksilla riskin arvoinen :D

Eipä tuolla vakio-Aerollakaan ihan tientukkona tarvitse pyöriä ja rata-autoksi tuollainen 1700 kiloinen automaattivaihteinen auto ei ole ihan parhaasta päästä...

Eski
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Eski kirjoitti:Hakusanalla B235R löytyy asiaa virittämisestä, ahtimista ja mäntien halkeamisongelmasta... Kannattaa ainakin perehtyä asiaan kunnolla ennen virittämistä ja miettiä onko se tehopiikki yläkierroksilla riskin arvoinen :D

Eipä tuolla vakio-Aerollakaan ihan tientukkona tarvitse pyöriä ja rata-autoksi tuollainen 1700 kiloinen automaattivaihteinen auto ei ole ihan parhaasta päästä...

Eski
:lol: :lol: Eipä ole autostani todellakaan rata-autoksi :lol: :lol:
Tuohon pistämälläni rahalla olisin saanut ehkä vuotta tuoreemman Type R:än jos olisin rata-autoa vailla :lol:

Pakko se on vaan vieläkin toitottaa, että onpahan Saab osannut tehdä mukavan auton, mukava kaupungissa ja maantiellä.
Auto jolla ilo ajaa. 8)

Vaikka naapurit luulevat, että olen lottovoittaja kun ajelen tuolla saappallani, eivät vain tule ajatelleeksi, että heidän uudet almeransa ja corollansa ja astransa ovat 10 000 € kalliimmat kuin tuo minun Autoni.

Onko muilla samoja kokemuksia, että autoanne (lue Saabianne) luullaan arvokkaammaksi kuin se onkaan ?
Vastaa Viestiin