"Potun" asennus tonnariin
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Soitin turbotekniikka OY:lle ja kysyin tuosta nipasta niin vastaukseksi sain ettei sitä tarvita koska potussa itsessään on öljyn sisäänmenossa Ø1mm reikä joka rajoittaa öljynsaatia ihan tarpeeksi.TeePee kirjoitti:Mitä haittaa on jos sitä kuristusnippaa ei laita, vaan lyö potun suoraan kiinni? Voiko hajota jotain?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Luulis tuon reijän näkyvän kun ottaa sen mahdollisen muovi suojan siitä reijästä pois?NG900SET -95 kirjoitti:Soitin turbotekniikka OY:lle ja kysyin tuosta nipasta niin vastaukseksi sain ettei sitä tarvita koska potussa itsessään on öljyn sisäänmenossa Ø1mm reikä joka rajoittaa öljynsaatia ihan tarpeeksi.TeePee kirjoitti:Mitä haittaa on jos sitä kuristusnippaa ei laita, vaan lyö potun suoraan kiinni? Voiko hajota jotain?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Öljyn sisäänmeno aukosta näkyy noin 2,5-3mm reikä joka on oikeastaan t-haaroitinkappaleen keskiputki ja noita n.1mm halkaisijalta olevia osuuksia on 2kpl, jotka lähtevät 90asteen kulmassa laakeripinnoille molempiin suuntiin.V-M kirjoitti:Luulis tuon reijän näkyvän kun ottaa sen mahdollisen muovi suojan siitä reijästä pois?NG900SET -95 kirjoitti:Soitin turbotekniikka OY:lle ja kysyin tuosta nipasta niin vastaukseksi sain ettei sitä tarvita koska potussa itsessään on öljyn sisäänmenossa Ø1mm reikä joka rajoittaa öljynsaatia ihan tarpeeksi.TeePee kirjoitti:Mitä haittaa on jos sitä kuristusnippaa ei laita, vaan lyö potun suoraan kiinni? Voiko hajota jotain?![]()
V-M
Kun sain tuollaisen (irroitettuna) ahtimenrungon sisällä olevan kuristimen käsiini pyöriteltäväksi, niin porasin omaan "messinkiseen kuristinnippaan" (siis siihen osaan jonka ostopaikoista tuossa yllä on keskusteltu)1,3mm keskireijän jottei öljy tarpeettomasti sen sisällä hidastaisi kulkuaan.
Tässä vielä nipan tarkoituksesta:
A Garrett GT ball bearing center section only needs 20-30 psi to lubricate effectively. Many motors produce oil pressure in excess of 100psi, often forcing oil past the shaft seals, causing smoking problems.
An oil restrictor will drop pressure levels to the appropriate level, alleviating smoking problems and ensure long-lasting, well lubricated bearings.
Recommended for ALL Garret GT Turbo installations, also converts the tricky inverted flare inlet to a simple -4 AN inlet.
Oudoksuttaa vaan se että tuo suositeltu nippa sitten puuttuu jos sinne sellainen kuuluu? Mutta tuskinpa on ongelma näissä vekottimissa kun 100psi = 6.89barHT-Tune kirjoitti:Tässä vielä nipan tarkoituksesta:
A Garrett GT ball bearing center section only needs 20-30 psi to lubricate effectively. Many motors produce oil pressure in excess of 100psi, often forcing oil past the shaft seals, causing smoking problems.
An oil restrictor will drop pressure levels to the appropriate level, alleviating smoking problems and ensure long-lasting, well lubricated bearings.
Recommended for ALL Garret GT Turbo installations, also converts the tricky inverted flare inlet to a simple -4 AN inlet.

V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: "Potun" asennus tonnariin
Mitenpäin noissa 5-bolt -pakopuoli garreteissa tuo DP -lähtö käytännössä tulee/jää?
Voisiko tuommoista nissaniin tarkoitettua outlettiä käyttää alkuputkena vai osoittaako se täysin väärään suuntaan (kuva alla)? Tuo Nissanin outlet olisi jopa halvempi kuin pelkkä yleismallin v-band adapteri...

Voisiko tuommoista nissaniin tarkoitettua outlettiä käyttää alkuputkena vai osoittaako se täysin väärään suuntaan (kuva alla)? Tuo Nissanin outlet olisi jopa halvempi kuin pelkkä yleismallin v-band adapteri...
