Öljyä kuluu?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

e0000333 kirjoitti: Oma ylävitonen vei saksanserkun vaahterasiirapilla (Castrol 0w-30), öljyä jonkin verran. Nyt jo muutama vaihtoväli mennyt Mobilin 5w-40 herkuilla ja tässä viimeisessä 15 tuhannen kilsan jälkeen kulutusta ei ole havaittavissa.
Tuohon automaatteihin ja moottoriongelmaan liittyen olen itse ottanut lääkeeksi kakkosella tai ihan ykkösellä ajamisen kun tarve vaatii esim. keskustassa. Kierroksia on terveellisesti siinä 2000-3000 välillä. Ja tuleepahan hiukan liikuteltua kepiä muillakin pykälillä....
Kerrankin löytyi samansuuntaisia mielipiteitä omieni kanssa :!: , eli NIMENOMAAN 5W-40 (ja tätä asiaa jaksan jankuttaa vaikka hautaan asti :lol: mutta on yhtä ilmiselvä asia kuin se että Saabiin kuuluu vain Saabin oma lootaöljy ja tehostinneste ;) ) ja tomaatista kannattaa käyttää ajossa muitakin kuin D-asentoa ;)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Hassua kun mulla on joka saapille kelvannu öljy. :) Uusille, vanhoille, rempatuille ja remontoimattomille. Öljyt aina vähintäänki sitä 5w-40.
Aki Peltola #1132
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tänään laskettiin nolla wattinen litku pois ja laitettiin Mobil 5W-50 tilalle. Katsotaan parin kuukauden päästä onko pysynyt koneessa...

Eski
someres
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Helmi 15, 2006 20:59
Paikkakunta: Teerijärvi

Viesti Kirjoittaja someres »

Palstalla oli paljon hyviä neuvoja täytyy niitä kokeilla.

Mikä se oli se huohotin päivitys ja miten se suoritetaan ? :oops:

Mun Saab on 9-5 -98 2.3 turbo ja aj, 230 ja oljyä kuluttaa n. 2 l /3000 , ajaessa ei savuta eikä lämpimänä käynnistäessä mutta kylmänä ku panee käyntiin niin ollaan melko savupilvessä, eikä vuoda mistään oljyä.

Mikä vois olla vikana ???
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Viesti Kirjoittaja malait »

someres kirjoitti:Palstalla oli paljon hyviä neuvoja täytyy niitä kokeilla.

Mikä se oli se huohotin päivitys ja miten se suoritetaan ? :oops:

Mun Saab on 9-5 -98 2.3 turbo ja aj, 230 ja oljyä kuluttaa n. 2 l /3000 , ajaessa ei savuta eikä lämpimänä käynnistäessä mutta kylmänä ku panee käyntiin niin ollaan melko savupilvessä, eikä vuoda mistään oljyä.

Mikä vois olla vikana ???
Taitaapi olla sulla turbon vaihto edessä, itsellä oli samanlaiset Saabissa oireet ja turbo oli syyllinen.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jos alkuperäisellä GT17:lla on ajettu 230K, niin varmasti on vaihtokunnossa. Tänään ihastelin PCS:llä 150K ajettua, jonka akselissa oli noin sentti välystä...

Eski
someres
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Helmi 15, 2006 20:59
Paikkakunta: Teerijärvi

Viesti Kirjoittaja someres »

Kiitti kovasti !

Mistähän saisin edullisesti uuden turbon ja onko se helppo itse asentaa ?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kysyppä ProcarServicestä, puh. 014-282200. Asentamisen vaikeudesta on vaikea sanoa, mutta itse en ainakaan vesisateessa parkkipaikalla rupeaisi ahdinremonttia tekemään, Ammattimiehelle noin puolen päivän homma.

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

someres kirjoitti:Kiitti kovasti !

Mistähän saisin edullisesti uuden turbon ja onko se helppo itse asentaa ?
Ostoilmoitus Aeron turbosta tuonne:
http://forum.saabturboclub.com

Asennuksen suosittelen teettämään jollain pajalla, on aika ahdas paikka vaihtaa itse.
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

someres kirjoitti:Kiitti kovasti !

Mistähän saisin edullisesti uuden turbon ja onko se helppo itse asentaa ?

Ei tuo kauhea homma ole jos vaan on nosturi tai pukit..
Pari tuntia..Vähän pitempään jos kahvi taukoja pitää.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Viesti Kirjoittaja malait »

someres kirjoitti:Kiitti kovasti !

Mistähän saisin edullisesti uuden turbon ja onko se helppo itse asentaa ?
Minä ostin turbon pro turbosta hinta 600e ja tämä oli garrett, mitsu siellä näkyy maksavan vähän auki 700 e.
asennuksessa meni n. 2 tuntia, kun teetin sen vieraalla, laskutustunti a 30 e, eli ei paha hinta.
someres
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Helmi 15, 2006 20:59
Paikkakunta: Teerijärvi

Viesti Kirjoittaja someres »

Vaikuttaako muuten tehoihin jos turbosta johtuu oljyn kulutus ?

Paraniko muuten "Malait" sun Saabissa tehot ku vaihdoit turbon ?

Minä kävin kokeileen 2.0 ysi tonnaria ja oli paljon pirteempi ku mun Saappi !
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

someres kirjoitti:Vaikuttaako muuten tehoihin jos turbosta johtuu oljyn kulutus ?

Paraniko muuten "Malait" sun Saabissa tehot ku vaihdoit turbon ?

Minä kävin kokeileen 2.0 ysi tonnaria ja oli paljon pirteempi ku mun Saappi !
Tehot ei muutu miksikään vaikka vaihtaa Aeron turbon, ahtimen kestoikä vaan nousee huomattavasti ;)
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Viesti Kirjoittaja malait »

someres kirjoitti:Vaikuttaako muuten tehoihin jos turbosta johtuu oljyn kulutus ?

Paraniko muuten "Malait" sun Saabissa tehot ku vaihdoit turbon ?

Minä kävin kokeileen 2.0 ysi tonnaria ja oli paljon pirteempi ku mun Saappi !
Ei siinä merkittävää tehon lisäystä ollut, mutta kylmäpölläytykset jäi :D
someres
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Helmi 15, 2006 20:59
Paikkakunta: Teerijärvi

Viesti Kirjoittaja someres »

No nyt saatiin vaihdettua "Turbo" ja asennettiin garret .

Tehoja tuli huomattavasti lisää, mutta olen nyt ajanut 1500 ja vieläkin vähän pöläyttää ku kylmänä käynnistää ja kuluttaa oljyä 0,5l/1500 km ja kaikki putket pitäis olla auki.

Missä vois olla vika :?: vai onko normaali tuo oljyn kulutus :evil:
Vastaa Viestiin