e0000333 kirjoitti: Oma ylävitonen vei saksanserkun vaahterasiirapilla (Castrol 0w-30), öljyä jonkin verran. Nyt jo muutama vaihtoväli mennyt Mobilin 5w-40 herkuilla ja tässä viimeisessä 15 tuhannen kilsan jälkeen kulutusta ei ole havaittavissa.
Tuohon automaatteihin ja moottoriongelmaan liittyen olen itse ottanut lääkeeksi kakkosella tai ihan ykkösellä ajamisen kun tarve vaatii esim. keskustassa. Kierroksia on terveellisesti siinä 2000-3000 välillä. Ja tuleepahan hiukan liikuteltua kepiä muillakin pykälillä....
Kerrankin löytyi samansuuntaisia mielipiteitä omieni kanssa , eli NIMENOMAAN 5W-40 (ja tätä asiaa jaksan jankuttaa vaikka hautaan asti mutta on yhtä ilmiselvä asia kuin se että Saabiin kuuluu vain Saabin oma lootaöljy ja tehostinneste ) ja tomaatista kannattaa käyttää ajossa muitakin kuin D-asentoa
Palstalla oli paljon hyviä neuvoja täytyy niitä kokeilla.
Mikä se oli se huohotin päivitys ja miten se suoritetaan ?
Mun Saab on 9-5 -98 2.3 turbo ja aj, 230 ja oljyä kuluttaa n. 2 l /3000 , ajaessa ei savuta eikä lämpimänä käynnistäessä mutta kylmänä ku panee käyntiin niin ollaan melko savupilvessä, eikä vuoda mistään oljyä.
someres kirjoitti:Palstalla oli paljon hyviä neuvoja täytyy niitä kokeilla.
Mikä se oli se huohotin päivitys ja miten se suoritetaan ?
Mun Saab on 9-5 -98 2.3 turbo ja aj, 230 ja oljyä kuluttaa n. 2 l /3000 , ajaessa ei savuta eikä lämpimänä käynnistäessä mutta kylmänä ku panee käyntiin niin ollaan melko savupilvessä, eikä vuoda mistään oljyä.
Mikä vois olla vikana ???
Taitaapi olla sulla turbon vaihto edessä, itsellä oli samanlaiset Saabissa oireet ja turbo oli syyllinen.
Jos alkuperäisellä GT17:lla on ajettu 230K, niin varmasti on vaihtokunnossa. Tänään ihastelin PCS:llä 150K ajettua, jonka akselissa oli noin sentti välystä...
Kysyppä ProcarServicestä, puh. 014-282200. Asentamisen vaikeudesta on vaikea sanoa, mutta itse en ainakaan vesisateessa parkkipaikalla rupeaisi ahdinremonttia tekemään, Ammattimiehelle noin puolen päivän homma.
Mistähän saisin edullisesti uuden turbon ja onko se helppo itse asentaa ?
Minä ostin turbon pro turbosta hinta 600e ja tämä oli garrett, mitsu siellä näkyy maksavan vähän auki 700 e.
asennuksessa meni n. 2 tuntia, kun teetin sen vieraalla, laskutustunti a 30 e, eli ei paha hinta.
No nyt saatiin vaihdettua "Turbo" ja asennettiin garret .
Tehoja tuli huomattavasti lisää, mutta olen nyt ajanut 1500 ja vieläkin vähän pöläyttää ku kylmänä käynnistää ja kuluttaa oljyä 0,5l/1500 km ja kaikki putket pitäis olla auki.
Missä vois olla vika vai onko normaali tuo oljyn kulutus