Myllytin maalipinnan viikko sitten ja tuli niin komeen punanen pirssi et nyt tahtoo muutenki kuntoon tuon.
Elikkäs. 9000CC -93 moottori täten G1-B202l-92 aj. 328tkm Olen lueskellu foorumia jo pitempään vaan ei ole apua löytynyt. Tyhjäkäynti seilaa 800-950rpm välillä saattaa käydä alempanakin ja esim. jos laittaa puhaltimen yhtäkkiä täysille kierrokset käy 500rpm.. eli jonkinlaista hitautta tjsp. säädössä.
Olen jo putsannut tyhjäkäyntimoottorin ja se liikkuu hyvin. Lisäksi putsailin läppäkoteloa ja putkia. Tänään kokeilin ottaa läppäkotelon asentoanturin johdon irti, jolloin kierrokset nousi 1000:n ja kävi tasaisemmin. Anturi napsuu oikeaoppisesti ja mittaukset kertovat sen toimivan. Tyhjäkäyntimoottorin johdon irroitus nosti kierrokset 1500:aan.
Nykiminen taas tapahtuu alueella 900-2000rpm eli kun lähtee vaikka risteyksestä liikkeelle tuolla välillä nykäisee 3-5 kertaa. Isoimmilla kierroksilla ei mitään ongelmia ja tehot tuntuu olevan tallessa.
Sitten lämmöt... lämpö seilasi keskivälin ja vähän alapuolella tasaiseen tahtii. Vaihdoin termarin niin nyt alin lämpö on keskiväli ja seilaaminen tapahtuu sen yläpuolella samaan tahtiin. Lämmöt nousee kohtuu hitaasti siihen ylimpään ja putoaa sitten äkkiä keskiväliin.
Cruisekin toimii milloin haluaa ja tyhjän tankin valo palaa aina ja tankki näyttää täyttä. Liittimet on tarkastettu ja putsattu.. pitää ilmeisesti alkaa tonkiin pumppu & kumppanit ylös ja tutkiskella.
Olen käynyt läpi aikamonen maadoituspisteenkin vaan ei ole mikään vielä auttanut.
Että olisiko hyviä ideoita?? Muuten ois niin hyvä ajoinen ja hiljainen pirssi vaan viat vähän latistaa fiiliksiä

EDIT: Hehkuvahtihan oli kunnossa vaan ei valojen tarkastaja